Kretingoje pastatė neegzistuojantį kelio ženklą: vairuotojus vedžioja už nosies

Vairavimo mokyklos „Kretingos rida“ mokytojas Romanas Vizgaudas didžiausiu nesusipratimu vadina prieš kelerius metus įrengtą ženklą Žemaitės alėjoje, ties susikirtimu su Rožyno gatve. Tokio ženklo, jo teigimu, Kelių eismo taisyklėse išvis nėra.
Vairavimo mokyklos „Kretingos rida“ ilgametis mokytojas Romanas Vizgaudas
Vairavimo mokyklos „Kretingos rida“ ilgametis mokytojas Romanas Vizgaudas / Pajūrio naujienų nuotr.

Kelio ženklai jums kelia klausimų? Fotografuokite ir siųskite gazas@15min.lt

Kretingos mieste, kaip pastebėjo akylūs vairuotojai, įrengta kelio ženklų, kurie neatitinka realios eismo situacijos, o vieno jų išvis net nėra Kelių eismo taisyklėse – jis išgalvotas ir pritaikytas probleminėje vietoje, kelyje Palanga–Šiauliai, netoli prekybos centro „Maxima“.

Vairavimo mokyklos „Kretingos rida“ ilgametis mokytojas Romanas Vizgaudas sutiko apibūdinti probleminės vietas ir pakomentuoti, kur kelių ženklinimą reikėtų pakeisti. Iš J. Pabrėžos gatvės – ligi Telšių...

R.Vizgaudas didžiausiu nesusipratimu laiko prieš kelerius metus įrengtą ženklą Žemaitės alėjoje, ties susikirtimu su Savanorių gatve, draudžiant įvažiuoti į Rožyno gatvę.

„Kai tik pastatė šį ženklą, skambinau į Kretingos rajono savivaldybę: klausiau, koks šio ženklo pavadinimas ir numeris Kelių eismo taisyklėse (KET). Sakė: 517 „Eismo kryptis eismo juostose“, bet galbūt jie maišo su ženklu 507 „Eismo kryptis sankryžoje“, šie statomi už sankryžos. O tokio, koks įrengtas čia, taisyklėse iš viso nėra.

Panašų buvo kažkada įtraukę į Kelių eismo taisykles, bet pamatė, kad – nesąmonė, ir jį greit panaikino“, – sakė R. Vizgaudas.

Jis sakė, kad iš Žemaitės alėjos į Rožyno gatvę sukti negalima ne dėl negaliojančio ženklo, bet pirmiausia dėl to, kad kelias pažymėtas ištisine linija.

Vos įvažiavus į J. Pabrėžos gatvę iš Vilniaus g., priešais Pranciškonų gimnaziją, stovi ženklas 542 „Riboto greičio zona“, čia galima važiuoti 30 km/val. greičiu.

„Panašus užbrūkšniuotas ženklas 545, reiškiantis zonos su ribojamu greičiu pabaigą, turėtų būti įrengtas ten, kur eismo riboti nebereikia, tačiau jo išvis nėra J. Pabrėžos gatvėje. Vadinasi, šis ženklas galioja nuo čia ligi pat Telšių ir dar toliau, ligi Lenkijos, Baltarusijos...“, – ironizavo pašnekovas. Jis siūlo vietoj šio įrengti ženklą 552 „Gyvenamoji zona“, kur leistinas greitis – 20 km/val.

J. Pabrėžos gatvėje stovi ženklas, žymintis riboto greičio zoną, tačiau kur ji baigiasi, kitas ženklas nenurodo.

Tiesiai – į gyvenamuosius namus?

Vytauto–J.Jablonskio g. susikirtime, važiuojant nuo miesto, ties žvyrduobe, įrengtas ženklas, kad pagrindinis kelias – dešinėje, o šalutinis – kairėje. „Tačiau važiuojant iš kitos pusės, ženklai rodo visai ką kita: įrengtas ženklas 401 „Važiuoti tiesiai“, bet kur važiuoti tiesiai, ar į gyvenamus namus, jeigu yra posūkis?

O šalia ženklas rodo, kad šalutinis kelias – iš dešinės, pagrindinis – iš kairės.

Taip negalėtų būti: jeigu vadovautis ženklu „Važiuoti tiesiai“, nereikėtų rodyti posūkio, bet šiuo atveju jį rodyti reikia. Ženklų konfigūracija privalo būti tiksli, atitinkanti realią situaciją“, – tikino pašnekovas.
Vilniaus gatvėje prie daugiaaukščių, ties Sporto mokykla, dešinėje kelio pusėje įrengtas ženklas 151 „Greičio mažinimo priemonė“ ir lentelė 805 „Galiojimo zona į priekį“, nurodanti, kad eismo kalneliai tęsiasi 100 m. „Tai neteisingas ženklas: vietoj jo turėtų būti ženklas be lentelės, arba turėtų būti lentelė 801 „Atstumas iki objekto“ be dviejų rodyklių, nurodant, kad kalneliai įrengti už 100 m“, – paaiškino R. Vizgaudas.

Jis taip pat įspėjo, kad būtent toje vietoje, išvažiuojant iš Sporto mokyklos kiemo, vairuotojai turėtų būti ypač budrūs: privalo praleisti ir dviratininkus, ir pėsčiuosius, taip pat – Vilniaus gatve judančius vairuotojus. Matomumą toje vietoje stipriai riboja dvaro parko tvora, tad išvažiuoti reikia sustojant kone kas sprindį, kad įsitikintų, jog priekyje nėra kliūties.

Pajūrio naujienų nuotr./Kelio ženklai Kretingoje
Pajūrio naujienų nuotr./Kelio ženklai Kretingoje

Ženklas Vilniaus gatvėje, ties Sporto mokykla, rodo, kad eismo mažinimo kalneliai tęsiasi 100 metrų. Rotušės aikštėje trūksta ženklų

R. Vizgaudas mato akivaizdžių prasilenkimų su Kelių eismo taisyklėmis Rotušės aikštėje ir jos prieigose. Įvažiuojant į aikštę iš Birutės gatvės žiedo, kairėje pusėje įrengta automobilių stovėjimo aikštelė, tačiau nėra ją nurodančio ženklo 529 „Stovėjimo ribotą laiką vieta“.

Į tą pačią aikštelę atvykstant iš priešingos pusės, nuo evangelikų liuteronų bažnyčios, įrengtas ir ženklas, ir lentelė, kad stovėjimo laikas ribojamas – stovėti galima iki 4 val.

„Tačiau toje aikštelėje besiparkuojantis nuo žiedo atvažiavęs vairuotojas į kitą pusę atgręžtų ženklų nemato, ir gali lengvai užsidirbti baudą. Ypač klaidinami tie vairuotojai, kurie nepažįsta mūsų miesto“, – mano instruktorius. Jis sakė vienam rajono tarybos nariui nubraižęs šios vietos schemą ir įtikinęs, kad ženklų reikia iš abiejų aikštelės pusių. Pastatė, bet po kiek laiko vėl nuėmė. Kodėl, nebesiaiškino.

Taksi automobilių stovėjimo vieta Rotušės aikštėje, instruktoriaus pastebėjimu, taip pat nereglamentuota – automobiliai statomi prie geltonos linijos. „Pagal taisyklių punktą 1.4 „Geltona ištisinė linija“, prie geltonos linijos visiems vairuotojams sustoti ir stovėti draudžiama, išskyrus neįgaliuosius. Taksistai nėra išimtis – jiems prie geltonos linijos stovėti taip pat draudžiama.

Taisyklėse 150.9 nurodyta, kad yra draudžiama stovėti kelio ženklo „Taksi stotelė“ galiojimo zonoje. Tad taksi automobiliams turi būti nurodyta konkreti stovėjimo vieta, reglamentuota ženklu „Taksi stotelė“ ir vienu iš 805–814 ženklų, nurodančiu galiojimo zoną. Jeigu kas iš taksistų linkęs ginčytis, norėčiau žinoti, koks teisės aktas jiems tai leidžia“, – argumentavo vairavimo mokytojas.

Išvažiuojant iš Rotušės aikštės priešais „Maximos“ šviesoforą, jis pastebėjo, kad taip pat dažnai tenka pažeisti ištisinę liniją, nes išvažiuoti kitaip kone neįmanoma – per arti įrengtos automobilių stovėjimo vietos.

Turbo žiedas pasiteisina tik pravažiuojantiems
Paprašytas pakomentuoti eismą ne taip seniai įrengtame turbo žiede kelyje Palanga–Šiauliai, R. Vizgaudas neslėpė, kad ir jo, ir kitų vairavimo mokytojų nuomone, klaidų ten yra, tačiau jis nesiimąs komentuoti, nes nematė galutinio turbo žiedo projekto.

Jo manymu, tam, kad būtų išsiaiškinta dėl eismo šiame žiede, reikėtų aptarti susitikus Savivaldybės, Kelių policijos atstovams ir vairavimo instruktoriams.

„Užtikrinu tik tai, kad turbo žiedas ir yra turbo, o tai reiškia pagreitintą eismą, kad nereikėtų persirikiuoti iš vienos eismo juostos į kitą. Šitai veikia važiuojat tiesiai magistraliniu keliu Palangos ar Šiaulių link, tačiau, važiuojant Vilniaus gatve tiesiai, taisykles tenka pažeisti: tam, kad įvažiuotum į juostą, vedančią miesto link, tenka kirsti ištisinę liniją ir pažeisti taisykles. O tam, kad galėtum išsukti Palangos kryptimi, išvis nėra šios krypties nurodančio ženklo“, – faktus išvardino instruktorius.

Įvažiuojant į Rotušės aikštę iš Birutės gatvės žiedo, ženklais nėra parodyta nei parkavimo aikštelė, nei kad joje ribojamas laikas (iš kairės). Tačiau vykstant iš priešingos pusės, ženklai tai rodo.

Instruktoriai galėtų talkinti

Pašnekovas taip pat pastebėjo, kad vos prieš kelias dienas buvo pašalintas vairuotojus klaidinęs ženklas 503 „Vienpusis eismas“ J. K. Chodkevičiaus g., ties biblioteka. Nors iš žiedo automobiliai galėjo atvažiuoti priešinga kryptimi. Važiuojant nuo bibliotekos, įsukti į automobilių aikštelę draudžiama – reikia apvažiuoti žiedu ir tik iš jo įsukti.

R. Vizgaudas įsitikinęs, kad klaidas ištaisyti būtina, kad nebūtų apsunkinti vairuotojai, o tai nėra sudėtinga. Paklaustas, ar Saugaus eismo komisija, priimdama sprendimus, pasikviečia profesionalus, gerai išmanančius taisykles, pašnekovas sakė, kad, jo žiniomis, pasikliaujama Kelių policijos pareigūnais.

„Kolegos iš kitų miestų stebisi, kad vairavimo mokyklų instruktorių Kretingos rajono savivaldybė neįtraukia į šią veiklą“, – neslėpė jis.

Redakcijai žinoma, kad kartais vairuotojai abejoja ne tik dėl to, ar teisingai įrengtas ženklas, bet ir, ar kelias paženklintas teisėtai, ypač turint mintyse geltoną liniją.

Yra tekę girdėti, kad žmonės jas savavališkai nusibrėžia prie savo namų, verslo objektų. „Yra tam tikros šviesoforų, kelio ženklų (ženklinimo) įrengimo taisyklės, bet gal Saugaus eismo komisija galėtų atsakyti, kur eilinis žmogus galėtų pasitikrinti – taip turi būti ar ne“, – mano R. Vizgaudas.

Kretingos rajono savivaldybės augaus eismo komisijos pirmininkės Violetos Turauskaitės komentaras:

– Iš esmės žinome problemiškas Kretingos miesto vietas, kad trūksta ženklų. Esame įpareigoję Kretingos miesto seniūniją suderinti schemas su Kelių policijos pareigūnais ir įrengti trūkstamus ženklus.

Tačiau darbai susiję su lėšomis.

Už kelių ženklinimą Savivaldybei priklausančiuose keliuose yra atsakingos seniūnijos, tačiau už regiono ar respublikinius kelius atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Apie netinkamus ženklus kretingiškiai turėtų informuoti Savivaldybę arba tiesiogiai Kelių direkciją. Žemaitės alėja su turbo žiedu yra jų kelias, esame pranešę, kad nusitrynė horizontalus ženklinimas, įvažiuojant į jį iš Vilniaus gatvės. Pavasarį Kelių direkcija jį žadėjo atnaujinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis