– Kaip kilo mintis gaminti formulę? Kodėl ne visureigį?
– Pasaulyje yra labai populiarus konkursas tarp studentų, kuriame jie varžosi kurdami savo formules. Tame konkurse studentai varžosi specialiose rungtyse. Idėja dalyvauti sukosi jau trejetą metų, tačiau tie darbai buvo nugulę ant popieriaus. Universiteto lėšomis buvo įsigytas variklis, besiūliai vamzdžiai rėmui. Šiais metais, subūrus komandą, pavyko projektą materializuoti.
– Kas gali dalyvauti konkurse?
– „Formula student“ gali dalyvauti kiekvienos aukštosios mokyklos studentai su savo sukurta formule. Mūsų formulė taip pat pagaminta pagal šio konkurso reikalavimus, kurie yra labai aiškiai apibrėžti.
Vėliau vyksta varžybos iš keleto rungčių. Pradžioje vertinama gamybos kokybė, pagaminimo kaštai. Šioje rungtyje mes turėtumėme gauti aukščiausią balą, nes, kiek teko domėtis, mūsų formulės gamybos kaštai mažiausi – savikaina siekia 4200 eurų.
– Kiek laiko užtruko gamyba?
– Mūsų formulė sukurta per rekordiškai trumpą laiką. Darbai prasidėjo rugsėjo mėnesį – pradžioje vyko projektavimo darbai, inžineriniai skaičiavimai, o kovo pradžioje pereita jau prie gamybinių veiklų.
– Viskas atrodo taip paprasta, ar nepatyrėt sunkumų?
– Sunkiausia buvo visas dalis susikomponuoti taip, kad jos derėtų tarpusavyje. Pavyzdžiui, vairo kolonėlė buvo suprojektuota teisingai, tačiau įdėjus į rėmą, ji trukdė kojoms. Teko padaryti taip, kad būtų ne tik funkcionalu, bet ir netrukdytų kojoms, būtų patogu išlipti. Viską reikėjo apgalvoti iš naujo.
– Iš ko pagaminta studentų formulė, kuo ji ypatinga?
– Variklis – „Honda CBR“ motociklo, 600 kubinių centimetrų tūrio, stabdžiai – „Škoda Felicia“ automobilio. Amortizatoriai pradiniame etape pritaikyti nuo keturračio motociklo. Greičių dėžė irgi nuo motociklo, tačiau jos valdymas ypatingas. Buvo suprojektuotas ir pagamintas elektropneumatinis pavarų perjungimo mechanizmas, kuris 2–3 kartus yra greitesnis nei įprastas pavarų perjungimas. Viskas atliekama mygtukais, įrengtais ant vairo, todėl perjunginėjant pavaras, nereikia iš rankų paleisti vairo.