Kuo nustebins naujasis elektromobilis „Audi Q8 e-tron“

2018-aisiais pristatęs „Audi e-tron“, keturių žiedų prekės ženklas įžengė į elektrinio mobilumo erą. Naujasis „Audi Q8 e-tron“ pratęsia savo elektrinio pirmtako sėkmės istoriją. Aukščiausios klasės elektrinis SUV ir krosoveris išsiskiria optimizuota vairavimo patirtimi, pagerinta aerodinamika, efektyvesniu įkrovimu, baterijos talpa ir dar didesniu vienu įkrovimu įveikiamu atstumu, siekiančiu iki 582 km SUV versijoje (WLTP ciklu) ir iki 600 km „Sportback“ versijoje (WLTP ciklu).
Audi SQ8 Sportback e-tron quattro, Audi Q8 e-tron quattro
Audi SQ8 Sportback e-tron quattro, Audi Q8 e-tron quattro / Gamintojo nuotr.

Nuo pat „Audi e-tron“ debiuto prieš ketverius metus, per kuriuos parduota 150 tūkst. šių elektromobilių, „Audi“ sistemingai laikėsi savo elektrinės strategijos. Šiuo metu gamintojas siūlo aštuonis skirtingus elektrinius modelius. 2026-aisiais šis skaičius viršys 20 ir nuo tada „Audi“ pasauliniu mastu pristatys tik elektrinius modelius.

„Savo „Vorsprung 2030“ strategijoje įvardijome konkrečią datą, kada pasitrauksime iš vidaus degimo variklių rinkos ir aiškiai pasakėme, kad per 11 metų „Audi“ taps visiškai elektriniu prekės ženklu“, – sako Markusas Duesmannas, „AUDI AG“ valdybos pirmininkas.

Naujas veidas, naujas vardas, naujas identitetas

Pakrikštijusi šį modelį Q8, „Audi“ aiškiai pasako, kad jis yra visų elektrinių SUV ir krosoverių sąrašo viršūnėje. Vos pažvelgus į „Audi Q8 e-tron“ ir „Q8 Sportback e-tron“ tampa akivaizdu, kad jie yra visiškai elektriniai. Atnaujintas priekio ir galinės dalies dizainas aiškiai atkartoja „Audi“ elektromobilių dizaino kalbą.

Trys transmisijos versijos

Abiem kėbulo tipams siūlomos trys visais ratais varomų elektrinių transmisijų versijos. Du motorai baziniuose „Audi Q8 50 e-tron“ ir „Audi Q8 50 Sportback e-tron“ modeliuose „boost“ režimu generuoja 250 kW galią ir 664 Nm sukimo momentą, o WLTP ciklu gali nuvažiuoti iki 491 km (SUV) ir iki 505 km („Sportback“).

Atitinkamai „Audi Q8 55 e-tron“ ir „Audi Q8 55 Sportback e-tron“ pasiekia maksimalią 300 kW galią ir 664 Nm sukimo momentą. SUV versija vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 582 km, o „Sportback“ – iki 600 km, matuojant WLTP ciklu. Abiejų maksimalus greitis, kaip ir „Q8 50 e-tron“, yra elektroniniu būdu apribotas iki 200 km/val.

Aukščiausios klasės „Audi SQ8 e-tron“ ir „Audi SQ8 Sportback e-tron“ turi po tris motorus. Jų maksimali išvystoma galia siekia 370 kW, sukimo momentas – 973 Nm. S modeliai vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 494 km (SUV) ir iki 513 km („Sportback“). Didžiausias pasiekiamas greitis apribotas iki 210 km/val.

Talpesnė baterija ir efektyvesnis įkrovimas

Pirkėjai gali rinktis iš dviejų baterijų dydžių. „Q8 50 e-tron“ baterijos naudingoji talpa siekia 89 kWh (bendra talpa 95 kWh), o galingesnės „Q8 55 e-tron“ ir „SQ8 e-tron“ versijos turi 106 kWh (bendra talpa 114 kWh) baterijas. Patobulinti baterijų valdymo sprendimai leido padidinti ir jų naudingąją talpą. Didelės galios greitojo įkrovimo stotelėse „Q8 55 e-tron“ ir „SQ8 e-tron“ galima įkrauti maksimalia 170 kW siekiančia galia. Tokiu atveju didžioji baterija nuo 10 iki 80 proc. gali būti įkrauta vos per 31 minutę – idealiomis sąlygomis tai suteikia iki 420 km (WLTP) ridą.

„Audi Q8 e-tron“ standartiškai palaiko „Plug & Charge“ funkciją. Suderinamose įkrovimo stotelėse vos prijungus krovimo kabelį prie elektromobilio jis yra atpažįstamas ir iškart pradedamas įkrovimas.

Patogus parkavimas su „Remote Park Assist Plus“

„Audi Q8 e-tron“ turi apie 40 pagalbinių vairavimo sistemų. Aplinkos informaciją analizuoja iki penkių radarų, penkių kamerų ir 12 ultragarso sensorių. Viena iš naujovių yra „Remote Park Assist Plus“ – ji padeda „Audi Q8 e-tron“ įsprausti net į siauriausią parkavimo vietą naudojantis „myAudi“ programėle.

Skaitmeniniai „Matrix LED“ žibintai

„Q8 e-tron“ galima komplektuoti su skaitmeniniais „Matrix LED“ priekiniais žibintais. Važiuojant greitkeliu orientacinės šviesos žymi automobilio vietą juostoje ir taip padeda vairuotojui saugiai laikytis savo juostos. Galimos dar trys naujos funkcijos: pagerinta eismo informacija, juostos apšvietimas su krypties indikatoriumi ir orientacinis apšvietimas užmiesčio keliuose.

Maksimali erdvė ir patogumas

4,915 metro ilgis, 1,937 metro plotis ir 1,619 metro („Sportback“) arba 1,633 metro (SUV) aukštis „Q8 e-tron“ elektromobiliams suteikia maksimalų erdvumą ir komfortą. Jų 2,928 metro siekianti ratų bazė suteikia daug erdvės ir sėdintiems gale. Dosni ir bagažinės talpa: SUV versijoje ji siekia 569 litrus, „Sportback“ – 528 litrus. Priekyje yra papildoma 62 litrų talpos daiktadėžė.

Naudojamos perdirbtos medžiagos

„Audi Q8 e-tron“ pirkėjams Europoje ir JAV bus sertifikuota kaip neutrali CO2 atžvilgiu. Be to, kai kurias šių elektromobilių detales „Audi“ gamina naudodama perdirbtas medžiagas. Tai leidžia sumažinti naudojamų išteklių kiekį ir prisideda prie uždaro, efektyvaus ir tvaraus medžiagų žiedinio panaudojimo ciklo.

„Audi Q8 e-tron“ salone perdirbtos medžiagos naudojamos izoliavimui, amortizavimui ir kiliminėms dangoms. Virš ekrano esantį dekoratyvinį intarpą, vadinamą „Tech Layer“, galima rinktis su nauja antracito spalvos medžiaga, kurios gamyboje panaudoti perdirbti PET buteliai. „S line“ įrangos pakete sportinės sėdynės yra aptrauktos dirbtine oda ir mikropluošto medžiaga „Dinamica“. Pastarąją sudaro iki 45 proc. poliesterio pluošto, pagaminto iš perdirbtų PET butelių, naudotos tekstilės ir pluošto likučių.

Maža to, pirmą kartą perdirbtos medžiagos panaudotos gaminant detales, susijusias su saugumu – cheminiu būdu perdirbtos automobilių plastiko atliekos įeina į plastikinius saugos diržų sagčių dangtelius.

Prekybos naujuoju modeliu pradžia – 2023 m. pavasarį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis