„Tesla“ turi raminančių žinių
Būsimus elektromobilių pirkėjus neramina faktas, kad baterijos sensta. Ir su tuo esame pažįstami visi – seni išmanieji telefonai ir kompiuteriai dažniau kviečia įkrovimo laidus. Elektromobiliai yra labai brangūs, todėl nesinori, kad jie greitai pasentų. Be to, nemažai žmonių dairosi į senesnius naudotus automobilius – negi senas elektromobilis yra bevertis dėl savo pagyvenusios baterijos?
„Tesla“ teigia, kad bijoti nėra ko. Nauji duomenys rodo, kad nuvažiavęs daugiau nei 322 tūkstančius kilometrų „Tesla“ elektromobilis vis tiek išsaugo apie 90 proc. savo originalios baterijos talpos. Ir tai yra labai geras rodiklis.
Be to, „Tesla“ pastebėjo, kad naujos baterijos sensta greičiau. Tai yra, nuvažiuodamas pirmus 160 tūkstančių kilometrų automobilis praras apie 6 proc. savo įveikiamo atstumo, o po dar tiek pat kilometrų – tik 4 proc.
„Tesla“ duomenys rodo, kad amerikiečiai automobilius dažniausiai nurašo po maždaug 322 tūkstančių kilometrų. Europiečiai nenuvažiuoja net tiek. Taigi, elektromobiliai savo techninėmis galimybėmis pranoksta pirkėjų lūkesčius, nes net ir po 322 tūkstančių kilometrų gali būti labai sėkmingai naudojami toliau. „Tesla“ teigia, kad „Model 3“ baterijos, kurios į šį tyrimą dar nebuvo įtrauktos, galės būti naudojamos ir nuvažiavus daugiau nei 800 tūkstančius kilometrų, o kita baterijų karta atlaikys dvigubai tiek.
Jau yra „Tesla“ automobilių, kurie nuvažiavo žymiai daugiau nei tiek. Žmonėms nelabai svarbu, kad jų elektromobilis prarado 10-15 proc. savo nuvažiuojamo atstumo. Prie to galima prisitaikyti, ypač jei perkamas naudotas automobilis.
Įdomu tai, kad „Tesla“ baterijos pagal šį rodiklį nėra vienodos – 90 kWh baterija sensta šiek tiek greičiau nei 85 kWh.