Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kuo ypatingi S.Brundzos automobiliai, eksponuojami Kauno istorinės technikos muziejuje

Asociacijos „Retromobile“ įkurto Kauno istorinės technikos muziejaus kolekcija pasipildė dviem ypač retomis transporto priemonėmis, amerikietiškąja „Gama Goat M561“ (1969 m.) bei daniška DAF YA-126 (1956 m.). Transporto priemones muziejui pateikė garsus praeityje lenktynininkas bei aistringas automobilistas Stasys Brundza.
Stasio Brundzos DAF YA-126 (1956 m.)
Stasio Brundzos DAF YA-126 (1956 m.) / Asociacijos Retromobile nuotr.

„Gama Goat M561“ (1969 m.), ratų formule 6x6, gamintas 1969-1973 m. ir buvo skirtas karo poreikiams, pirmiausiai žinoma – Vietnamo.

Nuo pat gamybos pradžių 6x6 ratų formulės transporto priemonė reikalavo tobulinimo ir ypač specifinių vairavimo įgūdžių. Gamybą taip skubėta pradėti, jog net nebuvo atlikti visaverčiai bandymai. Tai atsiliepė techninėms bei eksploatacinėms sąlygoms, kurios akivaizdžiai reikalavo geresnių, tobulesnių sprendimų.

Ką jau bekalbėti apie 3 cilindrų dyzelinį variklį, kurio garsas gąsdino ne tik priešus bet ir savus. Tačiau nežiūrint į tai, per neilgą gyvavimo laikotarpį visgi pagamintos 14274 transporto priemonės.

Iš pradžių gali pasirodyti, jog transporto priemonė yra su prikabinta priekaba. Tačiau iš ties tai vientisa transporto priemonė. Hidraulikos pagalba transporto priemonė „sukinėjasi“ per vidurį ir tokiu būdu ne tik daro posūkius, tačiau tai padeda užklimpimo atveju, kuomet besisukinėdama į visas puses „Gama“ „ištraukia“ save iš klampynės.

Priekinė dalis lankstosi 15, o galinė – 30 laipsnių kampu. Tokiu būdu susidarydavo net 45 laipsnių posūkio kampas.

Nors tokia transporto priemonė privalėjo turėti amfibines savybes, tai yra plaukti vandeniu, tačiau tai nebuvo tinkamai išspręsta ir panašiai, kaip, kad sovietinis LUAZ 697, tegalėjo plaukti nesant vėjo, banguotumo, maksimaliu 3-4 kilometrų per valandą greičiu. Sraigtas nebuvo numatytas, „plaukmenų funkcijas“ atliko 6 ratai.

„Gama Boat“ variklis – dyzelinis 3 cilindrų, 101 kW, išvystantis ne tokį ir mažą – 90 kilometrų per valandą greitį.

Pakeitė „Dodge WC 51“

Asociacijos Retromobile nuotr./Stasio Brundzos DAF YA-126 (1956 m.)
Asociacijos Retromobile nuotr./Stasio Brundzos DAF YA-126 (1956 m.)

Po Antrojo pasaulinio karo vakarų Europoje buvo begalės amerikietiškos technikos, kuri laikui bėgant seno ir morališkai, ir techniškai. Tą suvokusi Nyderlandų vyriausybė 1951 metais savo šalies transporto gamintojai DAF pateikė valstybinį užsakymą – sukurti lengvąjį sunkvežimį karo reikmėms, kuris pirmiausiai ir turėtų pakeisti morališkai ir techniškai pasenusį amerikietiškąjį „Dodge WC 51“ modelį.

DAF gamykla sukūrė du prototipus, iš kurių DAF YA-126 gavo žalią šviesą tolimesnei gamybai. Iš viso DAF YA-126 pagaminta ne tiek ir daug – 3496 vnt.

Kadangi tai buvo daugiau vidaus naudojimui skirta transporto priemonė, skaičius ne toks jau ir mažas. Ypač įdomi ir unikali šio automobilio važiuoklė. Važiuoklė torsioninio pagrindo, todėl taip įprastų tiltų joje nėra. Automobilis gamintas laikotarpiu nuo 1951 iki 1959 m.

DAF YA-126 variklis benzininis 6 cilindrų, išvystantis iki 80 kilometrų per valandą greitį. Šie automobiliai iki šiol populiarūs Olandijoje bei Belgijoje, kur turi gausybę klubų bei gerbėjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs