Nuo praėjusių metų „Subaru“ prekiavusi JMA lietuviams siūlo ir kiniškus EV „GWM Ora“ bei „GWM Wey“ automobilius. Vokietijos rinkoje jie gana populiarūs, o Lietuvos rinkoje dar tik žengia pirmuosius žingsnius. Tačiau, 15min žiniomis, atstovybė turi ketinimų „Ora“ elektromobilius paleisti į vieną iš dalijimosi automobiliais platformų.
Visuomenė tokį kinų atėjimą vertina nevienareikšmiškai. Dalis sako, kad kiniškų automobilių nepirktų dėl politinių priežasčių. Tačiau ar žinote, kiek jau dabar gatvėse važinėjančių modelių yra pagaminti Kinijoje?
Tačiau yra dvi medalio pusės.
Tinklaraščio „100 proc. elektrinis“ autorius Dainius Jakas rudenį vykusioje konferencijoje „Plug In“ pripažino, kad Europa pramiegojo technologinį EV proveržį, todėl Kinija šiame fronte pirmauja.
O dabar EV ekspertas nusprendė pažvelgti, o kokie „europiniais“ laikomi automobilių modeliai yra pagaminti Kinijoje. Nustebsite, kiek daug.
„Nenori kiniečio – neperki ir renkiesi europinių gamintojų modelius. Tik va šiais globaliais laikais dalis europinių modelių taip pat gaminami Kinijoje“, – pastebi D.Jakas.
Štai, susipažinimui, sąrašiukas elektromobilių, kurių visi arba didžioji dalis pirkėjus Lietuvoje bei Europoje pasiekia ne iš Europos, o iš Kinijos gamyklų (abėcėlės tvarka):
– BMW iX3,
– Citroen C5X,
– Cupra Tavascan,
– Dacia Spring,
– Honda e:Ny1,
– Lotus Eletre,
– Lotus Emeya,
– MG 4,
– MG 5,
– MG ZS EV,
– Mini Cooper electric,
– Mini Aceman electric,
– Polestar 2,
– Polestar 4,
– Smart #1,
– Smart #3,
– Tesla Model 3,
– Volvo EX30.
Nauji ES įvesti muitai, tikėtina, dalies šių modelių gamybą grąžins į Europą. Tokį žingsnį pavyzdžiui planuoja šiemet padaryti „Volvo“ su ypač populiariu EX30, pastebi D.Jakas.