Kaip atskleidė neseniai atliktas „carVertical“ tyrimas, aukštesnės klasės vokiškų automobilių pirkėjams kyla didžiausia rizika įsigyti automobilį su pakoreguotais odometro rodmenimis.
10 modelių, kurių rida klastojama dažniausiai: pirmauja BMW M5
Siekdama nustatyti automobilius, kurių rida klastojama dažniausiai, IT duomenų kompanija „carVertical“ išanalizavo daugiau nei 700 tūkst. naudotų automobilių istorijos patikros ataskaitų, sugeneruotų nuo 2020 m. lapkričio mėn. iki 2021 m. lapkričio mėn.
Tyrimo metu automobilių istorijos ataskaitos buvo išanalizuotos aštuoniolikoje skirtingų rinkų: įskaitant Lietuvą, Lenkiją, Rumuniją, Vengriją, Prancūziją, Slovėniją, Slovakiją, Čekiją, Latviją, Estiją, Ukrainą, Bulgariją, Serbiją, Vokietiją, Kroatiją, Rusiją, Jungtines Amerikos Valstijas ir Italiją.
Išanalizavus tyrimo metu surinktus duomenis, paaiškėjo, kad sportiškojo „BMW M5“ modelio rida rida yra klastojama dažniausiai.
Kiek tiek daugiau nei trečdalis iš visų patikrintų „BMW M5“ modelių turėjo pakoreguotus odometro rodmenis. Vis dėlto, tai nepakankamai atskleidžia „BMW“ markės automobilių ridos klastojimo problemos mastą.
Pasak „carVertical“ automobilių eksperto Mato Buzelio, šiame tyrime absoliučiai dominuoja BMW markės modeliai.
„Net pusę TOP 10 sąrašo užima šio gamintojo automobiliai. Tai koreliuoja su naudotų „BMW“ automobilių paklausa įvairiose rinkose. Tyrimo duomenys taip pat atskleidžia, kad ištaigingų automobilių rida klastojama dažniau, todėl ieškant brangesnio naudoto automobilio reikėtų į tai atsižvelgti. Galiausiai – čia praverčia automobilio ridos patikrinimas“, – įžvalgomis dalinosi M.Buzelis.
Antrąją ir trečiąją sąrašo vietas užima „7 serijos BMW“ ir „Subaru Outback“ – atitinkamai 33,4 proc. ir 31,8 proc. užfiksuotų ridos klastojimų atvejų. Penktoje vietoje pagal ridos klastojimo dažnumą buvo „Audi A8“, o sportiškesnis jo giminaitis „A7“ užėmė dešimtąją vietą. Šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis (25,8 proc.) tokių tyrime dalyvavusių automobilių turėjo priverstinai sumažintą ridą.
M.Buzelio teigimu, „Premium“ klasės automobilių dominavimą šiame tyrime lemia aukštesnė pardavimo kaina bei didesnis pelnas. Kadangi ridos atsukimas yra palyginti pigus ir nesudėtingas procesas, nesąžiningiems automobilių pardavėjams tai suteikia papildomą pridėtinę vertę.
Išplėstinį 20 dažniausiai suklastotą ridą turinčių automobilių sąrašą galima rasti šiame tyrime.
Dažniausiai suklastotą ridą turinčių modelių sąrašas pagal gamybos metus: senų automobilių rida klastojama dažniausiai
Atsižvelgiant į tyrimo duomenis, perkant naudotą automobilį, ypač senesnį, būtina patikrinti automobilio ridą. Populiariausi modeliai, kurių rida buvo suklastota, buvo pagaminti 2006-2016 m. laikotarpiu.
Automobilių ekspertas M.Buzelis pastebi, kad tarp galimybės patekti į sukčių pinkles ir automobilio klasės yra akivaizdus ryšys.
Anot eksperto, dažniausiai suklastotą ridą turinčių automobilių sąraše randame nemažai „Premium“ klasės modelių, tačiau rida labai dažnai atsukama ir ekonominės klasės automobiliams, nors jų dalis bendrame kontekste yra gerokai mažesnė.