„Subaru“, „Ford“ ir „Volkswagen“ markės modeliai priklauso tai pačiai amžiaus grupei kaip ir aukštesnės klasės automobiliai. Tyrimo duomenys rodo, kad dažniausiai klastojama 5-15 metų amžiaus automobilių rida.
„Ford Mustang“ yra naujausias modelis šiame sąraše. Būsimieji šeštosios kartos „Mustang“ savininkai turėtų būti itin atsargūs ir patikrinti ridos istoriją. Tą patį turėtų padaryti ir 2006 m. „BMW M5“, 2007 m. „5 serijos“ ir „X5“ savininkai, mat jų automobilių rida taip pat gali būti suklastota“, – teigia M.Buzelis.
Ekspertas pabrėžia, kad naujausių modelių odometro rodmenų koregavimas gali būti šiek tiek sudėtingesnis. Vis dėlto, naujesniems automobiliams rida atsukama rečiau, tad jų rida nuo pagaminimo datos bus natūraliai mažesnė.
„Nėra prasmės klastoti automobilio ridos, kurio odometras rodo, tarkime, 50 tūkst. ar 80 tūkst. kilometrų, tačiau pirkėjams vis tiek verta pasitikrinti, ar tokie odometro rodmenys yra tikri, ar ne“, – pataria jis.
Dažniausiai suklastotą ridą turinčių modelių sąrašas pagal degalų rūšį: dyzelinių automobilių rida klastojama dažniausiai
Dauguma automobilių su suklastota rida turi dyzelinį variklį. Kaip pabrėžia automobilių ekspertas M. Buzelis, taip buvo visada. Anot jo, dyzeliniai automobiliai skirti įveikti didesnius atstumus, todėl tokiose mašinose dažniau pasitaiko ridos sukčiavimo atvejų. Tačiau ateityje situacija gali pasikeisti, nes dyzelinių automobilių pardavimai mažėja.
„Jei pažvelgtume į statistiką, aiškiai matyti, kad paprastai iki 80 ar 90 proc. suklastotą ridą turinčių modelių turi dyzelinį variklį.
Pavyzdžiui, paimkime „Volkswagen Phaeton“ – iš 10 ridos klastojimų atvejų turinčių modelių, devyniuose įdiegti dyzeliniai varikliai ir tik viename – benzininis variklis“, – pasakoja ekspertas.
Benzininiais ir dyzeliniais varikliais varomų „6 serijos BMW“ automobilių su suklastotomis ridomis procentas yra beveik identiškas, tačiau taip yra todėl, kad benzininės versijos yra daug populiaresnės. Kai kuriais atvejais, modelių gamoje net nėra dyzelinių variklių. Pavyzdžiui, „BMW M5“ ir „Ford Mustang“ turi vienintelę opciją – benzininį variklį.
Ridos klastojimas išpučia naudoto automobilio vertę ir sugadina eksploatacijos patirtį
IT duomenų kompanija „carVertical“ išanalizavusi automobilių su suklastota rida rinkos vertę nustatė, kad net 16,1 proc. automobilių, patikrintų per pastaruosius metus, buvo su suklastotais odometro rodmenimis.
Kadangi naudotų automobilių rinkoje gana dažnai pasitaiko sukčiavimo dėl ridos klastojimo atvejų, pirkėjai turėtų būti apdairūs ir prieš įsigydami naudotą automobilį, patikrinti jų istoriją.
Nors ekonominės klasės automobilių pirkėjams gresia mažesnė rizika patekti į nesąžiningų pardavėjų spąstus, didžiausią riziką patiria perkantys 5-15 metų senumo aukštesnės klasės automobilius su dyzeliniais varikliais, nes būtent tokio tipo transporto priemonės dažniausiai turi suklastotą ridą.
Į aukštos rizikos kategoriją taip pat patenka ir sportiniai automobilių modeliai. Įsigijus tokį modelį, prieš tai nepatikrinus jo istorijos, vėliau gali tekti susidurti su nenumatytomis išlaidomis.