Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Labai retas „Rallye Golf“ buvo dvigubai brangesnis už VW GTI, tačiau jo sėkmę sužlugdė teroristai

Antros kartos „Volkswagen Golf“ jums tikrai yra gerai pažįstamas automobilis. Tiesą sakant, šį straipsnį tikriausiai skaito ir ne vienas buvęs, o gal ir esamas Golf MK.2 savininkas – juk jis buvo toks populiarus! Tačiau šio kasdieniško automobilio šešėlyje sėdi kelios įdomios mažai žinomos „Golf“ versijos. Pavyzdžiui, ar esate matę „Golf G60 Rallye“?
Pasaulį išvydo tik penki tūkstančiai tokių automobilių
Pasaulį išvydo tik penki tūkstančiai tokių automobilių. (Volkswagen nuotrauka) / Volkswagen nuotr.

Pirmos kartos „Volkswagen Golf“, gamintas nuo 1974 m., pakeitė automobilių pramonę. Golf MK.1 tuo metu buvo pigus, bet kartu ir labai modernus. Giorgetto Giugiaro sukurtame kėbule variklis sėdi priekyje ir suka priekinius ratus, todėl „Golf“ salonas yra labai erdvus ir praktiškas. Golf Mk.1 pakeitė pasenusį „Käfer“, o 1983 metais Golf Mk.2 pakeitė ir pirmosios kartos golfą.

Antros kartos „Volkswagen Golf“ yra šiek tiek didesnis ir apvalesnis už savo pirmtaką, bet pagrindiniai dizaino elementai buvo išsaugoti. Pavyzdžiui, mums gerai pažįstamas „Golf Mk.2“ turi tas pačias apvalias akis, nors Šiaurės Amerikoje jis kelią nušviesdavo stačiakampiais žibintais. Europoje pardavinėtas „Golf G60 Rallye“ irgi naudoja stačiakampius žibintus, bet tai net nėra įdomiausia šio automobilio detalė.

Volkswagen Golf G60 Rallye

Volkswagen išpopuliarino karštojo hečbeko žanrą su 1975 metais debiutavusiu pirmos kartos „Golf GTI“. Nors Volkswagen kukliai svajojo parduoti apie 5 tūkstančius „Golf Mk.1 GTI“, šio modelio pardavimai viršijo 462 tūkstančius. Taigi buvo akivaizdu, kad GTI versijos reikės ir antros kartos Golf.

„Golf Mk.2 GTI“ naudojo 1,8 l variklį su „Bosch“ benzino įpurškimo sistema. Įprastas „Golf GTI“ vairuotojus džiugino 82,4 kW galia, o GTI 16V (16 vožtuvų) jau išspaudė 102 kW. „Volkswagen Golf GTI“, o vėliau ir Golf GTI 16 V tapo atpažįstamu Pasaulio ralio čempionato (WRC) dalyviu.

Norėdami dalyvauti WRC, gamintojai turi pardavinėti gatvėms skirtas lenktyninių automobilių versijas. Tokios WRC homologacijos taisyklės paskatino ne vieno legendinio automobilio sukūrimą ir 1989-ųjų „Volkswagen Golf G60 Rallye“ yra vienas iš tokių. Šis automobilis, dažniausiai vadinamas tiesiog „Rallye Golf“, pakankamai ryškiai skiriasi nuo įprasto „Golf Mk.2“, todėl yra lengvai atpažįstamas.

„Rallye Golf“ turi stačiakampius žibintus, po kuriais tilpo papildomos grotelės efektyvesniam variklio aušinimui. Platesnę „Rallye Golf“ važiuoklę pabrėžia ir įrėmina plokščios pūstos ratų arkos, sujungtos plačia slenksčių apdaila. Panašiai buvo nudailintos ir BMW E30 M3, „Lancia Integrale“ ir „Audi Quattro“ ratų arkos – su šiais automobiliais „Rallye Golf“ susitikdavo WRC trasose.

„Rallye Golf“ salone nėra išskirtinių bruožų, tačiau įsitaisę sportinėse sėdynėse greitai suprastumėte, kad tai – ne paprastas „Golf Mk.2“.

Įdomu tai, kad „Rallye Golf“ variklis yra mažesnis nei įprasto GTI. „Golf GTI“ turi 1,781 l variklį, „Rallye Golf“ – 1,763. „Volkswagen“ turėjo sumažinti variklio darbinį tūrį dėl WRC techninių reikalavimų, tačiau G60 kompresoriaus dėka „Rallye Golf“ vis tiek išvysto 118 kW galią. „Rallye Golf“ naudoja keturių varomų ratų sistemą „Syncro“, kuri pirmą kartą „Golf“ pristatyta 1986 metais. „Syncro“ buvo sukurta kartu su austrų Steyr-Daimler-Puch.

„Volkswagen“ Amerikos padalinio viceprezidentas Jamesas Fulleris buvo didelis „Rallye Golf“ gerbėjas. 5 tokie automobiliai į JAV įvertinimui buvo atsiųsti dar prieš oficialią gamybos pradžią ir Fulleris manė, kad „Rallye Golf“ čia būtų labai sėkmingas. Bet planus nutraukė tragedija.

1988 metais Fulleris žuvo – teroristai susprogdino „Boeing 747“, kuriuo jis iš Vokietijos skrido namo. Žuvo visi 259 lėktuve buvę žmonės, dar 11 žmonių užmušė ant Škotijos žemės krentančios lėktuvo nuolaužos. Fullerio mirtis labai sumažino „Rallye Golf“ galimybes pasirodyti JAV, kur jis būtų vadintas „Rallye GTI“. Likę kompanijos vadovai manė, kad „Volkswagen“ turi saugoti savo kaip pigių automobilių gamintojo vardą ir „Rallye Golf“ į platesnius vandenius neišplaukė.

Brangus „Rallye Golf“ ir dar brangesnis „Golf Limited“

1989 metais „Volkswagen Golf G60 Rallye“ kainavo 50 tūkstančių Vokietijos markių – dvigubai daugiau nei įprastas „Golf GTI“. Tačiau „Volkswagen“ vis tiek pardavė 5 tūkstančius tokių automobilių ir dabar jų vertė auga.

„Volkswagen Motorsport“ norėjo sukurti geriausią įmanoma Golf Mk.2, todėl 1989 metais pristatė „Golf Limited“. Receptas buvo paprastas – pagerinti „Rallye Golf“ mechaniniai komponentai buvo sudėti į aukščiausios komplektacijos kėbulą. „Golf Limited“ turi dar galingesnį variklį – autosporto taisyklių nevaržomas 1,8 litrų agregatas išvysto 150 kW. „Golf Limited“ iki 2003 metų buvo galingiausias automobilis šio modelio istorijoje. Iki 100 km/val. jis bėgėjasi tik 6,4 s.

„Volkswagen Golf Limited“ turi keturis elektrinius langus, stoglangį, ABS, šildomas sėdynes, vairo stiprintuvą ir daug kitos įrangos. Nors naudotas įprastas „Golf“ kėbulas, išoriškai „Golf Limited“ išsiskyrė labai brangiais BBS ratlankiais, juodais VW logotipais, mėlyna juostele apjuostomis grotelėmis ir papildomu ženkleliu ant jų. „Volkswagen Motorsport“ meistrai patys rankomis surinko visus 71 „Golf Limited“, todėl 68,5 tūkstančių markių kaina buvo pateisinamai didelė.

Dauguma „Golf Limited“ buvo parduoti aukštas pareigas užimantiems „Volkswagen“ žmonėms.

Ilgoje „Volkswagen Golf“ istorijoje būta daug įdomybių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad „Volkswagen Golf Mk.1“ gamyba baigėsi tik 2009 metais? O gal esate matę neįprastai spalvotą „Volkswagen Golf Harlekin“? Kiti gamintojai irgi linksminosi su „Golf“ – italai sukūrė kabrioletą-visureigį „Biagini Passo“, o Lichtenšteine gimęs keistas sportinis automobilis „Jehle Saphier“ naudojo Golf variklį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos