Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

LAKD: ilgametis ąžuolas, rekonstruojant kelią nuo Molėtų iki Anykščių, bus išsaugotas

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) kreipiasi į projektuotojus, kad rengdami kelių tvarkymo projektus, visais atvejais įvertintų galimybes išsaugoti kuo daugiau medžių, pritaikant kitas inžinerines saugos priemones, kurios apsaugotų eismo dalyvius, rašoma LAKD pranešime spaudai.
Ąžuolas
Ąžuolas / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Jau priimtas sprendimas projektuojamame krašto kelio ruože nuo Molėtų iki Anykščių maždaug 28 km esantį ilgaamžį ąžuolą išsaugoti iškreivinus kelią ir įrengus specialius atitvarus. Šiuo metu projektuotojai tikslina kelio rekonstravimo projektą.

Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, šis konkretus atvejis rodo, kad Lietuvos automobilių direkcija supranta ir jau vertina medžių išsaugojimo svarbą tiek vietos bendruomenių, tiek ir žaliojo kurso kontekste.

„Gali atrodyti, kad tai tik dar vienas medis, nevertas tiek pastangų, tačiau įvertinę Europos visuomenės lūkesčius darniai su aplinka veiklai, galvojame kad tiek Lietuvos automobilių kelių direkcija, tiek mūsų partneriai – kelių projektuotojai, kelių statytojai jau yra pasirengę sprendimus priimti, įvertinę ne tik tai, ar keliu važiuoti bus patogu, saugu, bet ir tai, ar jį tiesiant nebus padaryta žala gamtai. Todėl įgyvendinant projektus, mūsų bendras tikslas išgirsti visuomenės lūkestį ir prisidėti ne tik prie eismo saugos, bet ir prie aplinkosaugos“, – sako M.Švaikauskas.

Gavus informaciją apie tai, kad ilgaamžis ąžuolas yra rekonstruojamame kelio ruože, nedelsiant buvo priimtas sprendimas ieškoti galimybių, kaip medį išsaugoti. Lietuvos automobilių kelių direkcija dar š. m. kovo mėn. nurodė projektuotojui peržiūrėti sprendinius ir kelio rekonstravimo projektą pakoreguoti taip, kad rekonstruojamame krašto kelio Nr. 119 Molėtai–Anykščiai ruože 28,169 iki 36,169 km maždaug 28 km augantis ilgametis ąžuolas rekonstrukcijos metu būtų išsaugotas.

Parengus projektą, bus skelbiamas viešasis pirkimas rangos darbams. Planuojama, kad kelio rekonstravimo darbai prasidės 2024 m.

Krašto kelio Nr. 119 Molėtai-Anykščiai ruožo nuo 28,169 iki 36,169 km rekonstravimo projekto vertė – apie 46,4 tūkst. eurų. Šis kelias neatitinka tokios kategorijos keliams keliamų dangos pločio reikalavimų – yra siauresnis nei 5 metrai, o tai yra pavojinga eismo saugos prasme – dėl riboto pločio juose sunkiau prasilenkti ir atlikti lenkimo manevrą. Prasilenkiant ar lenkiant, dažniausiai tenka užvažiuoti ant kelkraščio, o tai gali turėti įtakos automobilio stabilumui. Kai automobilio ratai yra ant skirtingų dangų, mažėja ratų sukibimas su danga ir gali būti prarandama automobilio kontrolė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų