Lenkijos kelių mokesčių sistemos pokyčiai – galvos skausmas Lietuvos vežėjams

Palydoviniu ryšiu paremta Lenkijos kelių mokesčių sistema „eToll“ pradėjo veikti 2021 m. birželį, o nuo spalio 1 d. šioje šalyje ši sistema liko vienintelė. Pasikeitus mokesčių sistemai Lietuvos vežėjai iki šiol susiduria su jos veikimo trūkumais, o spalio pradžioje netgi sudarė sunkvežimių eiles Lenkijos pasienyje, rašoma pranešime.
Vilkikas
Vilkikas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija „Linava“ dėl susidariusios situacijos kreipėsi į Lietuvos Susisiekimo ministrą Marių Skuodį prašydama tarpininkauti kalbantis su atsakingomis Lenkijos institucijomis ieškant sprendimų, kaip užtikrinti sklandų naujosios „eToll“ kelių mokesčių rinkliavos sistemos veikimą.

Sistemai pasikeitus į „eToll“, norint apskaičiuoti Lenkijos kelių mokesčius, transporto priemonės, kurių didžiausia leistina masė didesnė nei 3,5 t, tai gali padaryti turėdamos telematikos įrenginius (OBU). Tokius įrenginius siūlo kaimyninėje šalyje sertifikuoti tiekėjai, naudodami vieningus EETS (angl. „European Electronic Toll Service“) prietaisus, viename aparate palaikančius skirtingų šalių rinkliavų sistemas, arba į mobilųjį telefoną ar planšetę įdiegtą nemokamą „eToll“ programėlę.

Šie pokyčiai sukėlė rūpesčių ne vienam transporto parko valdytojui. Pati sistema vis dar veikia nepakankamai sklandžiai, o vežėjams vienu metu suskubus pasikeisti kelių mokesčių aparatus, rinkoje susiformavo jų trūkumas.

Alternatyva, kai sprendimo reikia čia ir dabar

Viena pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų „DKV Mobility“, siekdama palengvinti prisitaikymą prie pokyčių, iškart pasiūlė laikiną sprendimą – už Lenkijos kelių mokesčius mobiliojoje „eToll“ programėlėje atsiskaityti degalų ir aptarnavimo kortele „DKV Card“ tiek apmokant transporto paslaugas iš anksto, tiek atsiskaitant jau gavus paslaugas, taip palengvinant mokesčių surinkimą ir jų apskaitą.

Dėl šio sprendimo užtikrinamas sklandus transporto parkų savininkų prisitaikymas prie naujosios sistemos Lenkijoje. Vežėjai už visas operacijas gauna vieną sąskaitą, o detalią transakcijų informaciją gali sekti ir analizuoti specialioje programėlėje.

„Ši situacija aktuali daugybei įmonių Baltijos šalyse, nes daugumos jų transporto priemonės keliauja per Lenkiją. Kiekvienas vežėjas norėtų kuo mažesnės administracinės naštos ir nenutrūkstamos veiklos užtikrinimo, tai ypač aktualu dabartinių transporto sektoriaus problemų kontekste. Todėl platesnis mobilumo paslaugų paketas leidžia sukurti didesnę vertę šios rinkos žaidėjams – matome, kad jau pirmomis dienomis nauja apmokėjimo alternatyva pasinaudojo šimtai vežėjų“, – teigia „DKV Mobility“ atstovas Artūras Michejenko.

„DKV Card“ kortele vežėjai gali naudotis tvarkydami daugybę įvairių mobilumo paslaugų transakcijų, ja taip pat galima atsiskaityti už degalus daugiau nei 100 000 mokėjimo vietų 42-ose šalyse.

Vokietijoje įkurta bendrovė „DKV Mobility“ logistikos ir pervežimų rinkoje paslaugas teikia jau 85 metus. 2020 m. įmonės transakcijų apimtis siekė 9,3 mlrd. eurų, jos paslaugomis naudojosi daugiau nei 230 tūkst. aktyvių klientų, o visas tiekimo grandis į vieną sistemą sujungiančiam „DKV Live“ sprendimui skirtas „Telematic award 2020“ apdovanojimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos