– Kiek iš viso per dešimtmetį Lietuvoje sankryžų yra pakeista žiedais?
(E. Skrodenis) Apie 70. Vien šiemet planuojama dar įrengti apie 15 žiedinių sankryžų ir tempo mažinti neplanuojama. Taip pat efektyvi priemonė yra salelės. Jos vairuotojui pirmiausiai turi psichologinį poveikį ir jis natūraliai sumažina greitį. Taip išvengiama jei ne avarijų, tai mirtinų avarijų. Juk pagrindinė žūčių kelyje priežastis – didelis greitis. Važiuojant lėčiau, net po susidūrimo mirties dažnai galima išvengti. Kita priemonė, kuri duoda akivaizdžių rezultatų, tai – dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimas kaip atskira infrastruktūra.
– Komisare, jaučiate kažkokią akivaizdžią koreliaciją, kad, padidinus baudas, sugriežtinus teisinį reguliavimą iš karto yra poveikis?
(G. Aliksandravičius) Ne, palaipsniui prie visko priprantama. Jeigu prisiminsime 2008-uosius, kai iš esmės buvo peržiūrimos visos nuobaudos, tai taip, iš pradžių tikrai pastebėjome, kad sumažėjo eismo įvykių, buvo atsakingiau vairuojama. Tačiau bėgant laikui eismo dalyviai pripranta ir prie didesnių baudų, ir griežtesnių sankcijų. Apibendrinant galima pasakyti, kad didesnių baudų efektas yra staigus, bet, deja, trumpalaikis.
– Antanai, prisimenant kraupią savaitgalio avariją, kai BMW automobilis rėžėsi į stotelę, suprantu, kad jaunuolis bandė „driftinti“. Sąmoningai važiavo per greitai, bandė atlikti kažkokius triukus, bet nesuvaldė automobilio. Kaip spręsti tokias problemas? Yra kažkoks būdas paveikti tuos žmones, kurie miesto centre nori pasijusti lenktynininkais?
(A. Juknevičius) Visų pirma, kaip lenktynininkas ir lenktynininkų bendruomenės atstovas, aš labai smerkiu tokius žmones. Tokie veiksmai yra absoliučiai nepriimtini ir netoleruotini. Greičiausiai dabar didžiausia problema Lietuvos keliuose yra su dviem grupėmis vairuotojų: girtais ir jaunais – nuo 18 iki 25 m. Klausimas, kaip šitą grupę galima paveikti.
Greičiausiai dabar didžiausia problema Lietuvos keliuose yra su dviem grupėmis vairuotojų: girtais ir jaunais – nuo 18 iki 25 m. Klausimas, kaip šitą grupę galima paveikti, – sako A.Juknevičius.
– Gal įrenginėti specialias aikšteles tiems, kurie nori palakstyti, kuriems reikia adrenalino kelyje?
(A. Juknevičius) Tai būtų viena iš galimybių, leidžianti tiems žmonėms išsikrauti. Šiuo metu Lietuvoje turime gal vos 5 veikiančias kartodromų aikšteles. Tai labai mažai. Profesionalūs lenktynininkai dažniausiai keliuose nelaksto – jie išsikrauna lenktynių trasoje. O tie, kurie bando tai daryti gatvėse, matome kuo baigiasi.
(E. Skrodenis) Norėčiau pastebėti dėl specialių aikštelių. Taip, galbūt kažkiek jos padėtų, tačiau, mano nuomone, daugumai tokių vairuotojų norisi minios, kuri juos stebi.
– Seime yra pasigirdę siūlymų galingų automobilių neleisti registruoti jaunesniems nei 25 m. asmenims. Jūs pritartumėte tam, pone Juknevičiau?
(A. Juknevičius) Manau, kad tai būtų visiškai neefektyvu. Problema yra ne automobilis, o automobilį vairuojantis žmogus.
(G. Aliksandravičius) Iš tiesų, kartais pasižiūri, kad asmeniui 19 metų, o jis vairuoja „monstrą“. Manau, kad tai turėtų būti ribojama. O dėl aikštelių įrengimo – manau, turime atskirti kelias grupes: yra asmenys, kurie siekia kažkokių rezultatų automobilių sporte, yra asmenys, kuriems reikia adrenalino, ir yra trečia grupė – asmenys, kurie nežino, kam jiems to reikia. Pasipuikuoti? Merginoms, pasirodo, tai patinka.