„Geriausia – imti dominančių gamintojų lenteles ir lyginti visus parametrus, ieškoti viduriuko. Vienas bus pranašesnis vienose srityse, kitas – kitose. Vieno variklis bus geresnis, antro pakaba bus stipresnė. Bet galiausiai viskas atsirems į kainą ir laimės kainos bei kokybės santykis: ji, priklausomai nuo gamintojo, gali skirtis netgi dvigubai“, – kalba ekspertas.
„Premium“ modeliais laikomi „Polaris“ ir „Yamaha“ modeliai. Pavyzdžiui, žiūrint į galingą pastarojo gamintojo „Grizzly 700“ modelį galima matyti, kad jis turi nepriklausomą pakabą priekyje ir gale: jos eiga priekyje siekia 193 mm, o gale – 232 mm. Prošvaisa – 288 mm, o degalų bako talpa – 18 litrų. Tai – geri skaičiai, tačiau toks modelis su 700 cm³ varikliu kainuoja net 13 tūkst. eurų.
Pats brangiausias, galingiausias, 63 kW galios, litro darbo tūrio variklį turintis „CFMoto CForce 1000“ kainuoja pigiau, 12,5 tūkst. eurų. O lygiaverčiu „Yamahai“ būtų galima laikyti naujos kartos „CForce 850 Touring“ modelį, kuris nekainuoja nė 11 tūkst. eurų. Tačiau jame sumontuotas galingesnis 52 kW galios, 850 cm³ variklis, nepriklausoma važiuoklė 23 cm eiga pasižymi tiek priekyje, tiek gale, prošvaisa – beveik identiška, siekianti 285 mm, keturratis gali tempti 820 kg svorį, jame įrengtas net 26 litrų degalų bakas.
Duomenys panašūs, tačiau kaina – patrauklesnė. Be to, pastarasis modelis pasižymi didesne technologine pažanga: turi pagalbinę, saugumą užtikrinančią stabdymo nuokalne sistemą, reguliuojamą vairo stiprintuvą, jutiklinį spalvotą prietaisų skydelį su „Apple CarPlay“ programėle ir USB jungtis.
Technologijos atėjo ir į keturračių pasaulį
„Technologijos iš tiesų yra aktualios. Jos galbūt neįdomios tik sportininkams, tačiau sportinių keturračių rinka sudaro gal tik 0,3 proc. visos rinkos, daugiausia jie perkami ūkio darbams, pramogoms, kelionėms, taigi šiais atvejais tikrai naudinga turėti dėtuves pirštinėms pasidėti ar USB lizdus telefonui įkrauti“, – sako keturračių lenktynininkas.
Pavyzdžiui, minėtosios „CFMoto“ markės modeliuose pristatyta ir T-BOX funkcija, turinti integruotą 4G modulį. Jis seka transporto priemonės buvimo vietą realiuoju laiku ir gali išsaugoti ne tik kelionės duomenis, bet ir detalius maršrutus. Vėliau, atradus įdomių kelelių, vieškelių, jais galima dalintis ir su draugais.
„Galiausiai, prieš renkantis keturratį rekomenduočiau susiorganizuoti normalų bandomąjį važiavimą. Ilgiau pasėdėjus prie vairo, bus galima pajusti įvairius niuansus, kurių skaičiai neapibūdina: pavyzdžiui, sėdėseną, stabdžius, pakabos darbą, vairavimą. Ergonomika čia labai svarbi, keturratis turi būti patogus“, – paaiškina A. Kanopkinas.
Populiariausių ūkiui ir pramogoms skirtų keturračių gamintojai nuolat investuoja į ergonomiką ir patogumą: naujausios kartos modeliuose gali būti įdiegti vibracijas mažinantys variklio tvirtikliai, taip pat – šilumą mažinantys variklio dangčiai. Keturratis vis vien yra motociklas: vairuotojas sėdi kojomis apžergęs variklį, sunkiai dirbant šis kaista, tad gali atsirasti diskomforto pojūtis.
„Taip pat siūlyčiau vengti nepopuliarių gamintojų, nes tuomet susidursite su serviso problemomis, o jei daiktas bus naudojamas intensyviai, natūralu, kad jam reikės priežiūros. Tikrai nenorite jo pastatyti ant kaladžių“, – atkreipia dėmesį A. Kanopkinas.