Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lentelių su žaliomis rodyklėmis Vilniuje mažėja: kas jas pakeis nuo lapkričio 1-osios ir kodėl atsiras daugiau nei 30 greičio matuoklių?

Nuo lapkričio 1-osios šalies keliuose jau nebebus galima įrengti lentelių su žaliomis rodyklėmis, o nuo 2020 metų sausio 1-osios nebeliks nė vienos jų. Taip pat nuo lapkričio ir į dešinę jau suksime kiek kitaip ne tik dėl šalinamų lentelių, bet ir dėl šviesoforų pokyčių. O alternatyvų vairuotojų pamėgtoms lentelėms, panašu, netrūksta.
Šviesoforas
Šviesoforas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vilniuje iš viso buvo virš 120 šviesoforais reguliuojamų sankryžų su žalios rodyklės lentelėmis. Šiuo metu jau liko apie 80.

Pasikeis ir Kelių eismo taisyklės

Nuo lapkričio 1-osios keisis Kelių eismo taisyklių 75 punktas, kuris papildomos sekcijos rodyklės kryptimi leisdavo važiuoti tik įsijungus šios sekcijos signalui.

„Įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas (be rodyklių - 15min), nedegant papildomai sekcijai į dešinę, būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis (tarp jų ir į dešinę) pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą. Šiuo atveju vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams (dviratininkams, pėstiesiems) pagal KET 158 punktą“, – sako Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė.

O KET 76 punktas nebegalios nuo sausio 1-osios dienos. Jis nurodo, kad „jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinę, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta“.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Nauji šviesoforų deriniai, reguliuojantys posūkį į dešinę
Susisiekimo ministerijos nuotr./Nauji šviesoforų deriniai, reguliuojantys posūkį į dešinę

Alternatyvų panaikintoms lentelėms netrūks

Papildomų lentelių su žalia rodykle pašalinimas Vilniuje vykdomas palaipsniui. Kaip teigia M.Bielinytė, alternatyvų jau yra ne vienoje sostinės gatvėje – čia demontuotas lenteles pakeitė kitokie šviesoforai.

Pavyzdžiui, Ukmergės g.–Geležinio Vilko g., Pilaitės g.–V.Pociūno g., Ukmergės–Perkūnkiemio g., Žalgirio g.–Linkmenų g., Rinkinės g.–Šeimyniškių g., S.Batoro g.–Pergalės g.–Pramonės g., Ukmergės g.–Fabijoniškių g., Kauno g.–Žemaitės g.–Naugarduko g. ir kitose intensyvaus transporto eismo judėjimo gatvėse ir jų sankryžose įrengti šviesoforai arba papildomos šviesoforų sekcijos, kurios reguliuoja posūkius į dešinę.

„O Dariaus ir Girėno–Šaltkalvių–Kapsų g., Antakalnio–Žolyno g., Rygos–Taikos g. ir kitose intensyvaus pėsčiųjų judėjimo sankryžose įgyvendinti kitokie sprendimai: panaikinus papildomas lenteles su žalia rodykle į dešinę, pakeistas eismo organizavimas ir šviesoforinis reguliavimas, apsaugant pėsčiuosius“, – sako M.Bielinytė.

VIDEO: Išbandėme pasikeitusį Savanorių žiedą: prireiks atidumo, susikaupimo ir kantrybės

Didins pėsčiųjų matomumą

Tenka pastebėti, kad tada, kai leidžiama sukti į dešinę, vairuotojai prieš važiuodami toliau neretai dar turi praleisti ir vos pradėjusius eiti pėsčiuosius. Palaipsniui ši tvarka, reguliuojant šviesoforus, keičiasi.

„Šiuo metu yra įgyvendinamas ir kitoks važiavimo į dešinę sankryžose ir pėsčiųjų eismo organizavimo sprendimas – žalias šviesoforo signalas pėstiesiems uždegamas anksčiau, taip suteikiant jiems pirmenybę ir didinant jų matomumą, o užbaigiamas irgi anksčiau, kad į dešinę sukančios transporto priemonės dalį laiko galėtų tai daryti nepraleisdamos pėsčiųjų. Toks šviesoforų reguliavimas jau veikia Laisvės g.–Pilaitės pr., Savanorių pr.–Vilkpėdės g., Kalvarijų–Kareivių–Ozo g. sankryžose“, – sako M.Bielinytė.

Pasak specialistės, panašūs sprendimai yra numatomi bei įgyvendinami ir kitose intensyviose šviesoforais reguliuojamose Vilniaus miesto sankryžose.

Eismas Vilniuje nepasikeis, tačiau bus įrengta daugiau nei 30 naujų greičio matuoklių

Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė teigia, kad lentelių su žaliomis rodyklėmis panaikinimas didelės įtakos eismui sostinėje neturės.

„Vilniaus mieste šviesoforinis eismo reguliavimas ir valdymas vykdomas automatizuotai, remiantis realiais eismo srautais gatvėse, todėl sankryžų pralaidumas demontavus lenteles su žaliomis rodyklėmis kardinaliai nepasikeis. Iš esmės eismo reguliavimas ir valdymas yra kompleksinė sistema.

Taip pat, atsižvelgus į dažniausias eismo įvykių vietas, dėl greičio viršijimo kitais metais planuojama daugiau nei 30 modernių greičio fiksavimo įrenginių plėtra. Jie ne tik užtikrins saugaus leistino greičio kontrolės rodiklius, bet ir fiksuos pažeidėjus, įvažiuojančius į sankryžą esant draudžiamam šviesoforo signalui arba besinaudojančius viešajam transportui skirta A juosta“, – sako M.Bielinytė.

Pabrėžiama, kad visiškai konkretaus galutinio sąrašo dar nėra, nes jis dar gali kisti įvertinant realią eismo situaciją, pokyčius, eismo valdymo sprendimus.

Čia galite pamatyti galimas greičio matuoklių vietas Vilniuje:

Galimos greičio matuoklių vietos Vilniuje
Galimos greičio matuoklių vietos Vilniuje
Galimos greičio matuoklių vietos Vilniuje
Galimos greičio matuoklių vietos Vilniuje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais