Lentvariškiai nusivylę: tunelį po geležinkeliu žadėjo rugsėjį, bet bus tik gruodį

Kovo vidury dėl rekonstrukcijos uždaryta Lentvario pervaža jau turėjo būti rekonstruota, tačiau darbai, kaip teigiama – dėl nenumatytų aplinkybių, tęsis dar bent kelis mėnesius. Lentvariškių nuomonės dėl vėlavimo išsiskiria. Vieni teigia suprantantys, kad tai yra būtina, ir žada ramiai išlaukti. Kiti piktinasi, teigdami, kad vien vežant vaikus į darželį kelionė kai kam iš jų pailgėja net 20 km.
Lentvario pervažos rekonstrukcija
Lentvario pervažos rekonstrukcija / 15min skaitytojo Juozo nuotr.

Laukė rugsėjo vidurio

Lentvaryje gyvenanti Eglė B. (pavardė redakcijai žinoma) sako, kad jeigu birželį nenuskambėjusi žinia, jog darbai Lentvario pervažoje vyksta itin sėkmingai, tai galbūt nebūtų taip jautriai reagavusi ir į tai, kad vis dar iš vienos Lentvario dalies į kitą negalima važiuoti tiesiai.

„Visuose portaluose birželį garsiai nuskambėjo straipsniai apie sėkmingai įgyvendintą Lentvario pervažos rekonstrukcijos sunkiausio etapo pabaigą (tunelio prastūmimą po geležinkelio bėgiais). Rugsėjo 15 d. projekto dokumentuose ir stenduose prie pervažos buvo numatyta data, kada bus, po pusės metų pertraukos, atnaujintas eismas, o rugsėjo 29 d. turėjo būti visų darbų pabaiga.

Tačiau gyventojai feisbuko puslapyje iš Trakų rajono savivaldybės gavo pranešimą apie nenumatytus darbus ir kad eismas bus atnaujintas tik gruodžio 1 d. T. y. vėluojama 2,5 mėnesio. Į gyventojų klausimus, kas per nenumatytos aplinkybės, kodėl negalima paleisti su šviesoforu bent vienos eismo juostos, savivaldybė neatsako, – 15min sakė Eglė.

Jos teigimu, dabar susidaro tikrai nemažai nepatogumų: „Šis vėlavimas gyventojams yra labai skaudus. Daugeliui vien vežti vaikus iki darželio į vieną pusę kelias prailgėjęs nuo 5 iki 20 km (lengva paskaičiuoti, kiek tai laiko, degalų ir finansinių nuostolių eilinėms šeimos).“

Gyventojai gavo pranešimą apie nenumatytus darbus ir kad eismas bus atnaujintas tik gruodžio 1 d. T. y. vėluojama 2,5 mėnesio.

Supranta svarbą

Tačiau tokiai Eglės nuomonei pritaria ne visi lentvariškiai. Štai taip pat arčiau Trakų plento esančioje Lentvario dalyje gyvenantis Juozas tvirtina, kad problemų esama, bet ir nenuostabu – projektas didelis ir Lentvariui labai svarbus.

„Prie pervažos yra tekę stovėti ir pusvalandį, ir 40 minučių, tad rekonstrukcija čia buvo tiesiog būtina. Dėl to galima ir pakentėti, susitaikyti su nepatogumais“, – sakė Juozas.

Jis taip pat papriekaištavo besiskundžiantiems, kad iki darželio ar mokyklos galima ir pėsčiomis nueiti. Šalia Geležinkelio stoties yra įrengtų automobilių aikštelių, ten palikus automobilį tuneliu pereini į kitą geležinkelio pusę ir atsiduri beveik prie seniūnijos. Iš ten jau mokykla bei darželis netoliese.

Be to, kaip sako Juozas, įspėjimas apie darbų pratęsimą pasiekė žmones jau seniai – dar rugpjūčio 12 dieną Trakų rajono savivaldybė į savo feisbuką įsidėjo Eglės minėtą pranešimą.

Įspėjo dar rugpjūčio vidury

„Informuojame, kad dėl naujų nenumatytų aplinkybių, nepriklausančių nuo užsakovo ir rangovo valios ir įsipareigojimų, eismas per Lentvario geležinkelio tunelį bus leidžiamas nuo š. m. gruodžio 1 d.

PAPILDYTA. Atsižvelgiant į tai, kad Lentvario pervažos rekonstrukcija yra sudėtingas ir didelio masto projektas, kurio įgyvendinime dalyvauja ir kiti inžinerinių tinklų valdytojai, projekto įgyvendinimo metu atsirado nenumatytų aplinkybių (nenumatytos inžinerinių tinklų iškėlimo procedūros).

Prašome visų supratingumo ir atsiprašome dėl patiriamų nepatogumų – darome tai dėl visų mūsų bendro tikslo“, – rašė savivaldybė.

Eismas per Lentvario pervažą buvo uždarytas nuo šių metų kovo 14 dienos 20 valandos. Birželio vidury Lietuvos automobilių kelių direkcija informavo, kad įpusėjo Lentvario pervažos rekonstrukcija: užbaigta sudėtingiausia šio projekto dalis – gelžbetoninių tunelio konstrukcijų stūmimas po geležinkelio bėgiais, nestabdant traukinių eismo.

Toliau buvo tęsiami kiti infrastruktūros rengimo darbai: tunelyje įrenginėjama pėsčiųjų zona, ties požemine perėja – autobusų ir automobilių aikštelės ir kt.

15min skaitytojo Juozo nuotr./Lentvario pervažos rekonstrukcija
15min skaitytojo Juozo nuotr./Lentvario pervažos rekonstrukcija

Sutrukdė nenumatyti darbai

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) informavo, kad iki šios dienos atlikti visų inžinerinių tinklų iškėlimo ar rekonstrukcijos darbai, po geležinkeliu įrengtas tunelis, šiuo metu tunelio prieigose rengiama susisiekimo infrastruktūra.

„Darbus apsunkina ir tai, kad projekto įgyvendinimo metu statybos darbai vykdomi užtikrinant galimybę transporto priemonėms judėti rekonstruojamais kelio Nr. 4707 ir kelio Nr. 4727 ruožais, todėl darbai vykdomi trumpuose ruožuose, mažuose plotuose.

Vėlavimą lėmė keletas priežasčių. Projekto įgyvendinimo metu, tiek Kelių direkcija, tiek rangovas susidūrė su aplinkybėmis, kurių niekaip negalėjo numatyti projekto rengimo ar sutarties pasirašymo metu, tačiau kurios tiesiogiai darė įtaką Sutartinių darbų įvykdymui laiku“, – teigiama LAKD pateiktame komentare.

Darbus apsunkina ir tai, kad statybos darbai vykdomi užtikrinant galimybę transporto priemonėms judėti rekonstruojamais kelių ruožais.

O tų aplinkybių – ne viena. Tarkim, vykdant paruošiamuosius darbus, Trakų rajono savivaldybės bei Lentvario gyventojų prašymu, siekiant išsaugoti dalį projekto metu numatytų kirsti medžių, pakartotinai atlikta šių medžių apžiūra bei pakoreguoti projektiniai sprendiniai: „Kol tai nebuvo atlikta – Rangovas tam tikrą laiką visose darbų vykdymo ribose negalėjo dirbti.“

Be to, inžinerinių tinklų savininkai esą irgi ne visada veikė tinkamai arba iš viso neveikė, atlikdami jiems nuosavybės teise priklausančių tinklų iškėlimo darbus. Tai irgi turėjo įtakos norint atlikti visus darbus laiku.

„Ekstremalios situacijos ir karantino paskelbimo laikotarpiu susiklostė ypatingos sąlygos, dėl kurių vėlavo ar net buvo sustojęs daugelio medžiagų ir gaminių tiekimas, COVID-19 susirgimų skaičius ir privaloma izoliacija – darė didelę įtaką žmogiškųjų darbo resursų trūkumui.

15min skaitytojo Juozo nuotr./Lentvario pervažos rekonstrukcija
15min skaitytojo Juozo nuotr./Lentvario pervažos rekonstrukcija

2021 m. gegužės mėnesį mėnesinis kritulių kiekis gerokai viršijo standartines klimato normas, todėl šiuo laikotarpiu, dėl nustatytų statybos darbų technologinių procesų, nebuvo galimybių atlikti dalies numatytų statybos darbų“, – priežastis, kodėl nespėta baigti pervažos rekonstrukcijos suplanuotu laiku, vardija LAKD.

Direkcijos teigimu, vykdant darbus geležinkelio teritorijos ribose, buvo atkasta nemažai esamų nenaudojamų požeminių g/b inžinerinių komunikacijų ir konstrukcijų, apie kurių egzistavimą inžinerinių tinklų savininkai projekto rengimo ir derinimo metu nebuvo informavę, todėl teko koreguoti projektinius sprendinius ir atlikti papildomus darbus.

Pabaiga – iki gruodžio 1 d.

Dirbama, kiek leido orų sąlygos ir darbų pobūdis, buvo ir praeitą žiemą.

„Pažymėtina, jog Dzūkų gatvėje, ties esama geležinkelio požemine perėja, yra įrengta automobilių sustojimo aikštelė, kurioje galima nemokamai palikti savo transporto priemones ir tikslą pasiekti pėsčiomis. Prie nurodytos perėjos taip pat įrengta viešojo transporto stotelė.

Jeigu oro sąlygos leis, gruodžio 1 d. transporto priemonės ir pėstieji galės judėti naujai įrengtu tuneliu.

Kaip Kelių direkciją informavo Rangovas, jis teikia pavėžėjimo paslaugas ir užtikrina, kad vaikai projekto įgyvendinimo metu nemokamai pasiektų reikiamas mokyklas ir darželius“, – komentuoja Kelių direkcija.

Kaip žada LAKD, jeigu oro sąlygos leis, gruodžio 1 d. transporto priemonės ir pėstieji galės saugiai ir sklandžiai judėti naujai įrengtu tuneliu.

15min skaitytojo Juozo nuotr./Lentvario pervažos rekonstrukcija
15min skaitytojo Juozo nuotr./Lentvario pervažos rekonstrukcija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis