Kiek ironiška ir simboliška: pristatymo metu geležinkeliu riedėjo vagonai su užrašu „Belaruskali“ (žiūr. nuotraukų galeriją).
Taip pat skaitykite: Lentvario tunelis statomas pagal italų technologiją.
Akivaizdu, kad Lentvario gyventojai tunelio labai laukė ir juo džiaugėsi. Iš pradžių plojo visiems kalbėtojams, sakiusiems sveikinimo kalbas. O vėliau, atidarius tunelį, juo važiavo entuziastingai spausdami garso signalus.
Kodėl užsitęsė tunelio statyba
Kita vertus, ilgas laukimas ir uždarytos gatvės Lentvario gyventojus išvargino, šiemet tekdavo sukti nemažus ratus aplink.
Kaip vasarą paaiškino Trakų rajono savivaldybė, Lentvario pervažos rekonstrukcija yra sudėtingas ir didelio masto projektas, kurio įgyvendinime dalyvauja ir kiti inžinerinių tinklų valdytojai, projekto įgyvendinimo metu atsirado nenumatytų aplinkybių (nenumatytos inžinerinių tinklų iškėlimo procedūros).
TAIP PAT SKAITYKITE: Lentvariškiai nusivylę: tunelį po geležinkeliu žadėjo rugsėjį, bet bus tik gruodį.
64 m ilgio tunelis
Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė 4,95 km naujos statybos projektas buvo pradėtas įgyvendinti praėjusiais metais pagal VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Trakų rajono savivaldybės ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ partnerystės sutartį, pasirašytą 2020 m. rugpjūčio mėn. Visą projektą numatyta pabaigti – 2022 m. pavasarį.
Automobiliams ir pėstiesiems skirtas tunelis yra 64 m ilgio, 15,4 m pločio, sveria 6720 tonų. Įrengiant tunelį, rangovo pasirinkta darbų technologija, kai stumiamas po geležinkelio bėgiais, nenutraukiant traukinių eismo, Lietuvoje ir Baltijos šalyse buvo taikoma pirmąkart.
Geležinkelio keliai buvo „pakabinti“ ant laikinų plieninių konstrukcijų, kurios rėmėsi į laikinus mikropolių tipo pamatus. Reikiamame gylyje įrengtoje statybvietėje buvo išbetonuoti tunelio segmentai, kurie su domkratais buvo stumiami išilgai tunelio ašies, tuo pat metu iš tunelio vidaus kasant ir išvežant gruntą.
Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Europos Sąjungos investicijų lėšomis.
Eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simboliame renginyje dalyvavo susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai.