Nors neskelbiami nei techniniai duomenys, nei tikslios kainos, į šiuos modelius galite dairytis sąskaitoje turėdami apie 110-115 tūkst. Daugiau informacijos sužinosime rudenį ir žiemą, kai Lietuvą pasieks jau serijiniai modeliai – ko gero, su kosmetiniais pakeitimais.
Tačiau 3,5 l V6 variklis su dviem elektrinėm jėgainėm (hibridinėse versijose) ir įspūdingos, agresyvios L verpstės formos grotelės, pirmą kartą parodytos 2012 m. su GS modeliu, tikrai liks. Optinis efektas tikrai įspūdingas – tikras 3D įspūdis, kurio neįmanoma neįsiminti. Kaip ir 12,3 colių multimedijos ekrano, kurį papildys 24 colių įstrižainės projekcinis ekranas. Ir, žinoma, prie šios prabangos deranti „Mark Levinson“ garso aparatūra.
Atgimsta sportiškumas
Žodį sportiškas čia reikėtų vartoti atsargiai. Nes, kaip 15min sakė „Mototojos“ direktorius Edmundas Povilauskas, jau bandęs sportiškąjį LC lenktynių trasoje Ascaroje (Ispanijoje), abu „Lexus“ modeliai padeda grįžti prie šaknų. Kitaip tariant, automobiliai, ypač limuzino klasės LS, sukurti ne tik vairuotojo komfortui, bet ir pojūčiams. Net nauja 10 laipsnių automatinė pavarų dėžė (taip pat ir hibridinės versijos) pavaras jungia kitaip – kad vairuotojas jaustų skirtingas pakopas ir dinamiką. Nes vairuotojams tai patinka.
Taip yra todėl, kad labai dažnai net verslo klasės klientai dažnai nori vairuoti patys, o ne būti vežami vairuotojų. Todėl pageidauja vairavimo malonumo.
Buvo naudojami bandymams
Ingrida Pranskevičienė, rinkodaros ir komunikacijos vadovė, papasakojo, kad šie, dar negaminami serijiniu būdu modeliai, buvo naudojami bandymams.
Kol kas pagrindinė „Lexus“ rinka yra JAV – ten važinėja apie 0,5 mln. šio gamintojo automobilių. Toks populiarumas anapus vandenyno nėra atsitiktinis. Prisiminkime „Lexus“ istorijos pradžią.
Būtent JAV 1989 m. „Toyota“ koncernas pristatė savo flagmaną LS. Keistas žingsnis – pradėti nuo tokio dydžio modelio. Tačiau jis pasiteisino. Galbūt taip nutiko todėl, kad gerokai anksčiau japonai į JAV išsiuntė savo žvalgus. Apgyvendino juos prabangiuose rajonuose, kad sužinotų, ko nori turtingi amerikiečiai.
Tačiau šiuo metu „Lexus“ prekiaujama jau beveik 90 šalių. Ir didžiąją dalį parduodamų naujų modelių sudaro hibridai (Lietuvoje – iki 80 proc.).
Šis abiejų modelių parodymas (rengėjai prašė vengti žodžio „pristatymas“, nes jis bus vėliau) – tai emocija „Lexus“ gerbėjams, galimybė susipažinti su naujais dizaino sprendimais. Ypač tiems, kurie naujo LS modelio laukė 10 metų.
Turbūt nereikia priminti, kad „Toyota“ ir „Lexus“ arkliukas – hibridiniai varikliai. Koncerno specialistai mano, kad šios jėgainės puikiai tinka pereinamam laikotarpiui nuo vidaus degimo variklių prie vandenilio jėgainių. Tiesą sakant, naujo LS modelio su vandeniliniu varikliu laukti reiks jau nebeilgai. Tuo tarpu, kaip minėjo Ingrida Pranskevičienė, elektriniais varikliais „Lexus“ gamintojai pernelyg nesižavi ir jų ateitimi netiki.
Įdomūs faktai apie „Lexus“
• Visų „Lexus“ automobilių priekiniai ir šoniniai stiklai turi titaninę silicio gelio dangą, kad paspartėtų lietaus vandens lašų nubėgimas ir būtų užtikrintas maksimalus matomumas.
• Paėmus popieriaus lapą ir užsimerkus jį liečiant iš abiejų pusių, beveik neįmanoma pasakyti, kuri pusė yra geroji, o kuri blogoji. „Lexus“ variklius renkantys meistrai yra išmokyti pajusti skirtumą. Prieš jį surinkdami jie pirštų galiukais apčiupinėja kiekvieną variklio detalę, taip patikrindami jų glotnumą, lygumą, išlinkimus bei ieškodami trūkumų, kurie turėtų būti ištaisyti.
• „Lexus“ dažai yra ypatingi, automobiliai gali būti padengiami net šešiais dažų sluoksniais. Pirmasis gruntinis sluoksnis turi daug aliuminio drožlių, kurios blizga reaguodamos į saulės šviesą. Antrasis gruntinis sluoksnis turi mažesnių drožlių, kurios paryškina spalvą debesuotą dieną. Kai kuriuose dažuose netgi yra stiklo drožlių, kurios suteikia brangakmenio tviskėjimo efektą. Tačiau didžiausias pasiekimas – tai kai kurių modelių gamyboje naudojamas viršutinis dažų sluoksnis, kuris pats „užlygina“ mažesnius įbrėžimus.
• „Lexus“ naudoja daug gamtą tausojančių sprendimų: sėdynių pamušalų gamybai naudoja sojų pupelių aliejų, o bagažinės dalims – ekologišką plastiką „Bio-PET“, pagamintą iš cukranendrių ir saldžiųjų bulvių. Garso sistemos garsiakalbių gamyboje naudojama bambuko anglis. „Lexus“ taip pat pirmieji sukūrė vairą, pagamintą iš bambuko, nes bambukas pasižymi itin greitu augimu.
• Automobilių gamyklose interjero siūles paprastai siuva robotai. Tačiau „Lexus“ gamyklose – tai meistrų darbas, kuriam atlikti būtina aukščiausia kvalifikacija. „Lexus“ meistras savo pirštų miklumą turi įrodyti atlikdamas testą – per 90 sekundžių silpnesniąja ranka, niekur neatremdami lankstomo popieriaus lapelio, privalo sukurti tobulą origamio katę.
• Norėdami užtikrinti, kad elektros sistemos nepriekaištingai veiktų nepaisant tokių atmosferos trukdžių kaip televizijos bangos, saulės radiacija ar žaibai, „Lexus“ inžinieriai naujus automobilius testuoja tam skirtoje didžiulėje patalpoje, veikdami juos elektromagnetinėmis bangomis. Be to, prototipai yra tikrinami skirtingose temperatūrose, svyruojančiose nuo +107 laipsnių iki -35 laipsnių Celsijaus.
• „Lexus“ gamyklose Takumi meistrai variklių skleidžiamą garsą tikrina stateskopu. „Lexus“ motoras skleidžia 20 skirtingų garsų, kurių kiekvienas privalo būti suderintas taip, kad variklis skambėtų kaip simfonija. Tad Takumi puikiai žino, kokį garsą skleidžia purkštukai, stūmokliai ar alkūninis velenas.
• „Lexus“ varikliai privalo skleisti tiek nedaug vibracijos, kad vienas iš bandymų – statyti ant užvesto variklio taurę su gėrimu. Testas išlaikomas tik tuomet, jei iš taurės neišsilieja nė vienas lašas.
• „Lexus“ naudoja pasaulyje pažangiausią Hexapod hidraulinį vairavimo stimuliatorių, siekdami tobulinti savo automobilius.
• Visuose „Lexus“ automuobiliuose naudojama tos pačios klasės oda. Ji turi praeiti 11 patvarumo bandymo testų, kad būtų tinkama „Lexus“ automobiliams.