Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Lexus RX450h“ prabangą derina su patikimumu

„Lexus RX“ 2004-aisiais buvo pirmas „premium“ segmento visureigis, gavęs hibridinę pavarą. Šiandien jis – vienas pirmųjų, atsisakiusių tokio dideliam visureigiui natūralaus dalyko kaip pneumatinės pakabos. Tai – ne vieninteliai dalykai, kur „Lexus“ žengia pirmas, tačiau yra ne viena funkcija, kur šis visureigis tapti lyderiu nepretenduoja.
„Lexus RX450h“
„Lexus RX450h“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Naujajam „Lexus RX450h“ atvykus į Lietuvą, jis pakliuvo ir į 15min rankas. O pirmas dalykas, kuris krenta į akis apžiūrint bet kurį automobilį – jo dizainas. Ir čia „Lexus“ kuriantys japonai pasistengė.

Unikalus priekinės dalies stilius su bumerango formos LED žibintais, išraiškinti dieniniai žibintai, tvirtos trapecijos formos grotelės ir siauri priekiniai statramsčiai sukuria dinamišką, šiuolaikišką priekinės dalies išvaizdą.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Lexus RX450h“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Lexus RX450h“

Ryškus priekinio lango išlenkimas pabrėžia sportišką automobilio įvaizdį, o modernios aerodinamiškos šoninės linijos „Lexus RX“ siluetui suteikia išvaizdą, panašią į greitųjų traukinių, o viduriniąją liniją išryškina ašmenų motyvai, besitęsiantys iki pat galinių statramsčių.

Jau apžiūrinėjate naujojo RX nuotraukas, tikėdamiesi rasti panašumą į greitąjį traukinį ir ašmenų motyvus?

Nevarkite – ankstesnė pastraipa pasiskolinta iš „Opel Zafira Tourer“ aprašymo.

Nevarkite – ankstesnė pastraipa pasiskolinta iš „Opel Zafira Tourer“ aprašymo.

Ji yra puikiausias įrodymas, kodėl rašyti apie 99 proc. automobilių išvaizdą yra neverta, nes bumerango formos žibintus, trapecijos formos groteles ir sportiškumo suteikiančias šonines aštrias linijas turi bet kuris automobilis. Vienintelis šių eilučių autoriaus kriterijus, vertinant automobilio išvaizdą – jis gražus arba ne. „Lexus RX“ yra gražus ir taškas. Laikas kitai pastraipai.

Pasirinkimas ne visur

Prieš daugiau nei šimtą metų vienas sėkmingiausių visų laikų verslininkų Henry Fordas pristatė konvejerio principą. Jis leido ypač greitai ir pigiai surinkti automobilius, tačiau vardan šių dalykų nukentėjo pasirinkimo galimybės. Esate kada nors matę raudoną „Ford Model T“?

Ne, nes tokių tiesiog nebuvo, kaip ir daugybės kitų tuo metu kituose automobiliuose buvusių komplektacijos pasirinkimų.

Pavarų dėžių ir variklių pasirinkimas pamažu mažėja, nes kiekviena papildoma jėgainė kainuoja beprotišką sumą pinigų.

Automobilių gamintojai šiandien žengia panašiu keliu – pavarų dėžių ir variklių pasirinkimas pamažu mažėja, nes kiekviena papildoma jėgainė kainuoja beprotišką sumą pinigų.

Daug lengviau yra įdėti papildomą mikroschemą į automobilį ar priklijuoti aliumininius slenksčius, kurie kainuoja didelius pinigus vartotojui ir atneša pelną gamintojui.

Tai nėra blogai. Kaip ir nėra blogai hibridiniai varikliai ar automatinės pavarų dėžės, nors tiek prieš 10 metų, tiek ir dabar yra milijonai teigiančių priešingai. Tačiau realybė priešininkams nepalanki. Po 10 metų variklių pasirinkimas automobiliuose dar labiaus sumažės, kaip ir populiarės automatinės pavarų dėžės ir vis daugiau jėgainių turės ne tik benzininį, bet ir elektrinį motorą.

Šiuo keliu žengia ir „Lexus“. Norint pirkti RX visureigį, galimas pasirinkimas tik iš dviejų jėgainių: 450h ir 200t. Pirmuoju atveju gaunate V6 benzininio ir elektrinio variklio hibridą, antruoju – 2 l darbinio tūrio benzininį variklį su turbina. Abi jėgainės galingos, visureigis su jomis yra greitas, o su pirmąja – dar ir ekonomiškas.

Abi jėgainės galingos, visureigis su jomis yra greitas, o su pirmąja – dar ir ekonomiškas.

Pakaboje taip pat vienvaldystė. Jeigu anksčiau į RX galima buvo užsakyti montuojamą pneumatinę pakabą, kurios aukštį galima reguliuoti sėdint prie vairo, tai šiandien tokios galimybės nebėra. Vienintelė reguliavimo galimybė – amortizatorių kietumas. „Lexus“ pardavėjai teigia, kad toks sprendimas priimtas dėl patikimumo ir pirkėjų norų – daugelis jų neturėjo poreikio važinėti itin žemu ar paaukštintu visureigiu.

Genai

„Lexus“ modeliai ne veltui yra gavęs išmaniausio ar technologiškai pažangiausio automobilio apdovanojimus daugelyje valstybių. Kai kurios elektroninės komforto ar saugumo sistemos „Lexus“ būna montuojamos anksčiau nei kituose „premium“ segmento automobiliuose, tik pastaruoju metu šioje srityje japonus aplenkė santūrus švedai „Volvo“. Kai visi „premium“ gamintojai murkdosi klampiuose ir „Nokia 3310“ primenančiuose meniu su krūva valdiklių ir mygtukų, naujuose „Volvo“ (XC90, S90 ir V90) kone visas automobilio funkcijas galima valdyti didžiuliame centrinėje konsolėje įmontuotame lietimui jautriame ekrane.

„Lexus“ čia yra per viduriuką. Jie atsisakė antikvarinio meniu valdymo, kokį galima rasti BMW, „Meredes-Benz“ ar „Audi“, tačiau japoniškų automobilių meniu valdymą vadinti moderniu irgi neišeitų. Principas čia – šalia pavarų perjungimo svirties įmontuota „pelytė“, kuria galima valdyti centriniame ekrane matomas funkcijas. Patogu? Taip, tačiau pelytė galėtų būti tikslesnė, o meniu veikti greičiau. Ar yra patogesnių variantų? Be abejonės – „Volvo“.

Galime neabejoti, kad jei „Lexus“ meniu valdymą padarys patogesniu, išmaniausio automobilių gamintojo vardą susigrąžins vėl, nes daugelio kitų funkcijų diegimo mastu japonai pirmauja. Pavyzdžiui, belaidžio telefono įkrovimo vieta naujame „Lexus RX“ yra labai patogioje vietoje, kaip ir naujausiame „Toyota Prius“. Naujausi „Toyota“ ir „Lexus“ kūriniai taip pat turi galimybę automobilyje įrengti „Wi-Fi“ ryšio stotelę, o telefono suderinamumo galimybės su automobilio sistema gana didelės. Ką jau kalbėti apie 12,3 colio skersmens ekraną – šis tekstas buvo rašomas jį matant vos didesniame monitoriuje.

Naudingas dalykas yra ir automatinis sėdynių šildymas ar ventiliavimas – automobilis pats nusprendžia, kokiu stiprumu reikia kaitinti sėdynę pagal sėdinčio keleivio skleidžiamą šilumą. Tik įsėdus, ji šildoma stipriau, o salonui sušilus, mažėja ir šildymas. Analogiška technologija galioja ir ventiliuojant sėdynes.

Smulkmena, bet patogi. Kaip ir belaidis įkrovimas ar valdymo mygtukai ant vairo. Kuo rečiau reikia nukelti rankas nuo vairo ir nukreipti žvilgsnį į šoną, galvojant apie pašalinius dalykus, tuo vairuotojui paprasčiau atlikti tiesioginį savo darbą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų