Parlamentaras registravo pataisą, kad asmenų, vairuojančių transporto priemones, iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose leidžiama didžiausia etilo alkoholio koncentracija vairavimo metu yra 0,3 promilės.
Lygiai prieš metus G.Vaičekauskas su keliais kitais liberalais siūlė priešingai – padidinti leistiną alkoholio koncentracijos kiekį iki 0,5 promilės.
„Lietuva save pozicionuoja kaip vakarietišką valstybę, kultūriškai pažangią, sąmoningą ir inovatyvią, tačiau taiko tokias sankcijas ir ribojimus kaip kitos sovietizacijos paliestos Europos valstybės ir draudimais rodo nepasitikėjimą savo piliečiais“, – pataisą pernai spalį komentavo G.Vaičekauskas.
Tiesiog persigalvojau.
„Nieks nepasikeitė, tiesiog persigalvojau. Šitame Seime žmonės persigalvoja tris kartus per dieną, dukart per dieną, tiesiog persigalvojau. Susilaukiau kritikos, ir iš pačių liberalų susilaukiau kritikos. Pasižiūrėjau savo programą, aš tikrai noriu, kad žmonės negertų Lietuvoje, būsim ne europiečiai, būsim... apie mažesnius reikalus kalbėsim“, – pirmadienį BNS sakė G. Vaičekauskas.
Teikdamas naujausią projektą parlamentaras tvirtina, kad nors „Lietuva save pozicionuoja kaip vakarietišką valstybę, kultūriškai pažangią, sąmoningą ir inovatyvią, tačiau vis nemažėjantis girtų vairuotojų skaičius Lietuvos keliuose ir pasitaikantys skaudūs eismo įvykiai, kurių kaltininkai yra neblaivūs vairuotojai, verčia sunerimti ir apsvarstyti, ar valstybės nustatyta neblaivumo tolerancijos riba nėra per aukšta“.
G.Vaičekauskas kelia klausimą, ar dabartinė 0,4 promilės leistina riba „nesudaro prielaidų sėsti už vairo išgėrus vyno taurę ar alaus bokalą, kadangi suformuota nuomonė ir įsitikinimas, kad truputį išgėrus galima vairuoti ir nustatyta draudžiama apsvaigimo riba nebus pasiekta“.
Aiškinamajame rašte jis pakartoja ir pernai teiktą informaciją, kad „išsivysčiusiose ir kultūriškai pažangiose Europos valstybėse, tokiose kaip Austrija, Belgija, Danija, Prancūzija, Vokietija, Italija, Liuksemburgas, Malta, Ispanija, Portugalija, Šveicarija, Jungtinė Karalystė ir eilėje kitų valstybių nustatytas bendras leidžiamas alkoholio kiekio vairuotojų kraujyje limitas yra 0,5 promilės“.
Kartu nurodo, kad kitose Europos valstybėse, pvz., Lenkija, Estija, Švedija, Norvegija šis bendras rodiklis yra kur kas žemesnis ir siekia tik 0,2 promilės.
„Taip, gyvenime yra nenuspėjamų atvejų, ir ypač tai, kad asmuo iki 0,2–0,3 promilės dažnai neturi jokio apsvaigimo pojūčio, todėl tam tikra tolerancijos riba, kuri nebesudarytų pagrindo už vairo sėstis ką tik išgėrus vyno taurę ar alaus, turėtų būti palikta ir manytina, kad būtų pagrįsta 0,3 promilės“, – pasikeitusią poziciją aiškina G.Vaičekauskas.
Kartu Seimo narys nori liberalizuoti galiojančią tvarką mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių vairuotojams. Šiuo metu jiems taikomas nulio promilių reikalavimas. Pagal liberalo siūlymą, šių transporto priemonių vairuotojams galiotų bendras siūlomas 0,3 promilės reikalavimas.
Dabar pradedantieji vairuotojai, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t arba kurios turi daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, arba kuriomis vežami pavojingieji kroviniai, vairuotojai laikomi neblaiviais, kai etilo alkoholio koncentracija yra daugiau kaip 0 promilių.
„Tai yra diskriminaciniai reikalai“, – apie esamą tvarką sakė Liberalų sąjūdžio frakcijos atstovas.
„Nesuprantama, kodėl, pavyzdžiui, 20 metų patirtį turintis motociklo vairuotojas, kuris yra lengvai apsvaigęs, prilyginamas nepatyrusiems, keleivius vežantiems, sunkiasvorias transporto priemones vairuojantiems ar pavojingus krovinius vežantiems vairuotojams“, – aiškinamajame rašte teigia G.Vaičekauskas.