Techninės pagalbos įmonės „Automera“ darbuotojai neslepia – pastaruoju metu sulaukia itin daug skambučių iš vairuotojų, nesugebėjusių užvesti savo automobilio.
Dažniausiai su užvedimo problema susiduria dyzelinių automobilių vairuotojai.
Įmonės atstovas Jonas Pipiras pasakoja, kad jiems dėl automobilio užvedimo paslaugos kasdien paskambina dešimt ar daugiau klientų. Tiesa, šaltis sukelia ir kitų techninių problemų, tad įmonės darbuotojai vos spėja suktis.
„Ypač daug skambučių sulaukėme praėjusį pirmadienį. Matyt, ne visi žmonės savaitgalį per šalčius kažkur važiavo, automobiliai stovėjo nejudinami, o pirmadienį ryte jų nebepavyko užvesti. Dažniausiai su užvedimo problema susiduria dyzelinių automobilių vairuotojai, nors pasitaiko ir tokių, kurie neužvedė ir benzininio variklio.
TAIP PAT SKAITYKITE: Šalčio gniaužtuose: automobilių žiemai neparuošę vairuotojai meldžiasi, kad ateitų pavasaris
Taip pat paaiškėjo, kad dar buvo tokių, kurie važinėjo vasarai skirtu dyzelinu ir degalai užšalo sistemoje. Vienas vairuotojas nesugebėjo atidaryti užšalusių durų. Tokius automobilius nuvežame į servisą, kad jie atšiltų, o toliau darbą daro meistrai. Žiema – toks laikas, kai atėjęs šaltis labai greitai parodo, kurie automobilio mazgai yra silpni arba kuriuos vairuotojas apleido. Šalčiui ypač jautrūs dyzeliniai automobiliai“, – sakė Jonas Pipiras.
Kad techninės pagalbos įmonėms veiklos šiomis dienomis išties nestinga, nusprendė įsitikinti ir šių eilučių autorius, antradienį sėdęs į techninės pagalbos sunkvežimį ir kartu su „Automeros“ darbuotoju Valdemaru Maciu pajudėjęs gelbėti į bėdą patekusių vairuotojų. Vos per valandą sulaukta dviejų vairuotojų skambučių.
Pirmiausia su techninės pagalbos įmone susisiekė nediduką miesto automobilį „Volkswagen up!“ vairuojanti panevėžietė. Moteris teigė, kad prieš kelias dienas pradėjo sunkiai sukiotis vairas, o galiausiai šįryt benzinu varoma transporto priemonė nebeužsivedė.
Nors moteris paprašė automobilį transportuoti į servisą, atvykęs techninės pagalbos įmonės vairuotojas Valdemaras pirmiausia pasiūlė pabandyti užvesti variklį panaudojant laidus, liaudyje vadinamus „krokodilus“.
Sujungus techninės pagalbos automobilio ir „Volkswagen up!“ akumuliatorius laidais, ryškiai raudono, nediduko automobilio variklis užsivedė. Nors užvedus variklį lengvai sukosi ir vairas, tačiau transporto priemonė buvo nugabenta į autoservisą, kad meistrai išsiaiškintų elektrinio vairo stiprintuvo kaprizų priežastis.
Netrukus po to sulaukta ir antro skambučio. Į „Automerą“ kreipėsi „Opel Zafira“ vairuotoja. Moteris taip pat paprašė pagalbos užvedant automobilio variklį. Vairuotoja pasakojo, kad su savo dyzeliniu automobiliu dar vakar važinėjosi, tačiau šįryt variklio paleisti nebepavyko.
Techninės pagalbos sunkvežimio vairuotojas Valdemaras vėl pakartojo jam mintinai žinomą procedūrą su užvedimo laidais ir antru bandymu „opelis“ užsivedė, paskleisdamas nemažą dūmų užsklandą. Valdemaras tvirtino, kad vairuotojai reikėtų susirūpinti dyzeliniuose automobiliuose esančių pakaitinimo žvakių būkle, kadangi, net du kartus jas pakaitinus, pirmuoju bandymu variklis vis tiek neužsivedė.
Taigi per valandą techninė pagalba suteikta dviejų automobilių vairuotojoms. Įmonės „Automera“ atstovas Jonas Pipiras patikino, kad daugeliu atvejų tokios paslaugos vairuotojams nieko nekainuoja.
Automobilio užvedimas kainuoja nuo 10 iki 20 eurų.
„Jei vairuotojas turi automobilio draudimą, kuriame įtraukta techninės pagalbos kelyje paslauga, tai mes ir užvedame, ir ratą pakeičiame, ir užgesus degalų atvežame pinigų už tai neimdami. Dažniausiai būtent taip ir būna, kad vairuotojai naudojasi savo draudimo sutartyje numatytomis paslaugomis ir už jas papildomai nemoka.
Žinoma, pasitaiko ir tokių, kurie techninės pagalbos kelyje paslaugos įsigiję nebūna. Tuomet, tarkime, automobilio užvedimas kainuoja nuo 10 iki 20 eurų, priklausomai nuo to, kaip toli nuo mūsų yra automobilis, kuriam reikia pagalbos“, – pasakojo Jonas Pipiras.
Įmonės atstovas pasakoja, kad teikiant techninę pagalbą kartais pasitaiko ir kuriozinių situacijų.
Vairuotojai skambina ir tada, kai automobilis net nebūna sugedęs. Pašnekovas prisimena, kad viena moteris kreipėsi į „Automerą“ ir pasakė, kad negali užvesti automobilio.
Atvykęs techninės pagalbos darbuotojas greit išsiaiškino, jog transporto priemonei viskas gerai – vairuotoja užvedimo spynelėje raktelio pasukti nesugebėjo tik todėl, kad suveikė vairo užraktas.
Vairuotojai būtų užtekę įkišus raktelį tiesiog pasukioti vairą, kad šis atsirakintų, tačiau technikoje ne itin nusimananti dama apie tokį scenarijų nepagalvojo.