Lietuviai automobilio remontui išleidžia bene daugiausiai visoje ES

Šiais laikais be automobilio neapsieina dažnas lietuvis. Įsigyti automobilį dabar yra taip pat lengva, kaip nueiti į parduotuvę maisto produktų. O ir daugėjant jų visame pasaulyje, ratuotį įmanoma nupirkti vos už pusę tūkstančio eurų.
Automobilio remontas
Automobilio remontas / Andriaus Lauciaus nuotr.

Tačiau bet kokį automobilį, nepriklausomai nuo to, ar jis bus naujas, senas, ar vidutinio amžiaus, reikės išlaikyti ir remontuoti.

Rugsėjo 9-ą dieną SEB patalpose vykusio automobilių įperkamumo rodiklio pristatymo metu, banko analitikai pateikė nemažai faktų apie lietuvių automobilių pirkimo galimybes. Viena iš pranešimo dalių – automobilio remonto kaštai.

Kaip teigė SEB banko šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė, lietuviai išleidžia bene daugiausiai pinigų automobilio remontui, lyginant su Estija, Latvija, ir Europos Sąjungos vidurkiu.

Kokios to priežastys? Aukšti autoservisų įkainiai, didelės atsarginių dalių kainos ar visgi priežastis slypi tame, kad vairuojame senus automobilius? Pirmiausia siūlome nesigilinti į statistiką, grafikus ir pan. Patikrinkime, kiek kainuoja tos pačios dalys skirtingiems automobiliams įvairiose internetinėse dalių parduotuvėse Lietuvoje, Estijoje ir Latvijoje.

Dalių kainų skirtumai – akivaizdūs

Ieškant atsitiktinai pasirinktų dalių netrunkame įsitikinti – kainų skirtumai akivaizdūs. Beje, lyginant kainas nekreipėme į nuolaidų pasiūlymus, kadangi šios „nuolaidos“ taikomos beveik visoms prekėms.

Pavyzdžiui, visose Baltijos šalyse populiariam automobiliui BMW 3 (1998-2005 m. gamintas E46) su trijų litrų darbinio tūrio dyzeliniu motoru, ieškome oro filtro. Jokių kriterijų prekei nekeliame, tiesiog bandome atrasti identišką prekę ir palyginti – už kokią kainą filtras parduodamas Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Ši prekė, oro filtras BMW automobiliui, Lietuvoje kainuoja beveik 24 eurus, Latvijoje – vienu centu brangiau negu Lietuvoje, o štai turtingiausioje iš Baltijos valstybių Estijoje, ši prekė kainuoja bene dvigubai pigiau (žiūr. iliustracijas apačioje):

„BMW 330d“ oro filtro kaina Estijoje
„BMW 330d“ oro filtro kaina Estijoje
„BMW 330d“ oro filtro kaina Latvijoje
„BMW 330d“ oro filtro kaina Latvijoje
„BMW 330d“ oro filtro kaina Lietuvoje
„BMW 330d“ oro filtro kaina Lietuvoje

Dar viena dalis, kurios ieškome, tai irgi labai populiaraus automobilio „Volkswagen Golf“ dantytojo diržo keitimo komplektas. Ieškome šios dalies ketvirtosios kartos „Golf“ modeliui, su bene populiariausiu 1,9 litro darbo tūrio dyzeliniu varikliu.

Ši dalis, visose trijose Baltijos valstybėse kainuoja panašiai – apie 120 eurų. Pigiausiai Latvijoje, brangiausiai Lietuvoje. (žiūr. iliustracijos apačioje):

Diržo kaina Lietuvoje„Volkswagen Golf“ dantytojo diržo keitimo komplekto kaina Lietuvoje
„Volkswagen Golf“ dantytojo diržo keitimo komplekto kaina Lietuvoje
Diržo kaina Latvijoje„Volkswagen Golf“ dantytojo diržo keitimo komplekto kaina Latvijoje
„Volkswagen Golf“ dantytojo diržo keitimo komplekto kaina Latvijoje
„Volkswagen Golf“ dantytojo diržo keitimo komplekto kaina Estijoje
„Volkswagen Golf“ dantytojo diržo keitimo komplekto kaina Estijoje

Trečioji automobilio dalis, kurios kainas lyginame – galinis amortizatorius antrosios kartos „Toyota Avensis“ automobiliui, varomam dviejų litrų dyzelinio motoro. Šios prekės kainos lyderė – vėlgi Lietuva. Kainų palyginimą galite pažiūrėti žemiau esančiose iliustracijose:

„Toyota Avensis“ amortizatoriaus kaina Lietuvoje
„Toyota Avensis“ automobilio galinio amortizatoriaus kaina Lietuvoje
„Toyota Avensis“ automobilio užpakalinio amortizatoriaus kaina Estijoje
„Toyota Avensis“ automobilio galinio amortizatoriaus kaina Estijoje
„Toyota Avensis“ amortizatoriaus kaina Latvijoje
„Toyota Avensis“ automobilio galinio amortizatoriaus kaina Latvijoje

Taigi, ar galima teigti, kad daugiausiai automobilio remontui išleidžiame dėl brangių dalių? Iš dalies taip, tačiau išsamesniam palyginimui reiktų ištyrinėti daugiau nei trijų dalių kainas. Bet tendencija palyginus trijų populiarių automobilių detales – aiški.

Servisų įkainiai

Dalių kainos skiriasi nemažai, o atsitiktinai parinktų dalių kainų palyginimas rodo, kad estai už dalis moka pigiausiai, o lietuviai daugiausiai.

Taigi, apsilankymo servisuose kainos skirsis iš esmės. Lietuvos autorizuotame „Volkswagen“ automobilių servise sumokėsime 310 eurų, Latvijoje – 258 eurus, o Estijoje – 273 eurus.

O kokios kainos galioja Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, jeigu tas dalis keisime ne patys, o vešime į autorizuotą servisą? Parašėme laiškus į „Volkswagen“ autorizuotus servisus Baltijos šalyse. Teiravomės, kiek kainuotų tam tikrų dalių keitimai penktos kartos „Volkswagen Golf“ automobiliui.

Žinoma, kainos ten bus didesnės negu pas kokį nors meistrą garaže.

Taigi kiek visose trijose Baltijos valstybėse kainuos 2007 metais pagamintam automobiliui „Volkswagen Golf“ stabdžių trinkelių ir alyvos keitimas.

Vilniuje įsikūręs „Volkswagen“ įgaliotasis servisas „Rimtoma“ pateikė tokį kainoraštį: trinkelės kainuos 90 eurų priekinės ir 80 eurų užpakalinės, neoriginalios ganėtinai pigesnės – po 35 eurus už abiejų ašių komplektus. Už darbą Lietuvos servisas paprašys 30 eurų kiekvienai pusei, taigi bendra suma, montuojant originalias trinkeles su darbu – 230 eurų.

Latvių servisas „Autorizets Volkswagen serviss Mūsa Auto SIA“ ir estų oficialus „Volkswagen“ servisas „Aasta Auto Pluss“ pateikė vienodą kainoraštį – 143 eurai už trinkeles, įskaičiuojant mokestį už meistrų darbo valandas. Apie neoriginalias dalis net neklausė, galbūt trečiųjų šalių produktai ten nepopuliarūs. Taigi Latvijoje ir Estijoje, keisti stabdžių trinkeles „Golf Variant“ automobiliui atsieis daugiau nei 80 eurų pigiau.

Susirašinėjimas su latvių servisu
Susirašinėjimas su latvių servisu

Už alyvos pakeitimą automobiliui „Golf“ mažiausiai teks mokėti Lietuvoje esančiam servisui – 80 eurų. Latviai paprašė 115, o estai 130 eurų.

Taigi, apsilankymo servisuose kainos skirsis iš esmės. Lietuvos autorizuotame „Volkswagen“ automobilių servise „Rimtoma“ sumokėsime 310 eurų, Latvijoje – 258 eurus, o Estijoje – 273 eurus.

Problema seni automobiliai?

O gal problema slypi kitur? Galbūt kaltas mūsų automobilių vidutinis amžius? SEB banko atstovai, pristatydami vidutinį atlyginimą uždirbančių asmenų galimybę įsigyti naują automobilį, pabrėžė, kad Lietuvoje automobilių parkas yra vienas seniausių. (žiūr. grafiką žemiau)

„Eurostat“ nurodomas vidutinis automobilių amžius Europoje
„Eurostat“ nurodomas vidutinis automobilių amžius Europoje

Bankininkai rėmėsi „Eurostat“ duomenimis, kuriuose pateikiami skaičiai – Lietuvoje apie 85 procentai automobilių parko sudaro dešimties metų ir senesni automobiliai. Apie 10 procentų sudaro automobiliai, kurių amžius nuo 5 iki 10 metų ir vos apie 5 procentai automobilių mūsų šalyje – ne senesni negu 5 metų.

Latvijoje 10 metų ir senesni automobiliai sudaro apie 74 procentus, o Estijoje šio amžiaus automobilių apie 64 procentai.

Šeimos finansų ekspertė J.Varanauskienė teigia, kad labai įdomus skaičius, nurodantis, kokią finansų dalį mes išleidžiame pirkdami automobilį. Tai yra 2,29 procentai nuo vartotojo krepšelio – toks skaičius yra beveik mažiausias iš visų Europos šalių. Mažiau išleidžia tik latviai.

Taip pat išleidžiame 6,43 procentus vartotojo krepšelio dalies alyvai ir degalams, o tai yra beveik trimis procentais daugiau už ES vidurkį (lentelėje nurodoma, kokia vartotojo krepšelio dalis išleidžiama įvairioms, su transportui susijusioms išlaidoms)

Krepšelio dalis automobiliui įsigyti Skiriama tepalams ir degalams Atsarginės dalys ir automobilių aksesuarai, remonto išlaidos Kitos išlaidos transportui Išlaidos naudojantis taksi, visuomeniniu transportu
Europos sąjunga 3,50% 4,03% 4,44% 1,13% 2,73%
Likusi Europa 3,47% 4,16% 4,46% 1,19% 2,61%
Estija 2,99% 3,86% 4,09% 0,32% 3,70%
Latvija 2,26% 5,32% 5,72% 0,51% 3,65%
Lietuva 2,29% 6,43% 7,39% 0,23% 1,89%

Akivaizdu – senas automobilis reikalaus daugiau remonto ir priežiūros, tad, ko gero, dalių kainos ar autoservisų įkainiai nedarys tokios didelės įtakos metinėms remonto išlaidoms labiau, negu daro automobilio amžius.

Kuo senesnius automobilius vairuosime, tuo daugiau reiks mokėti už jų išlaikymą ir remontą. Juk naujesnis automobilis bus ekonomiškesnis, mažiau važinėtas.

Sakysite, nėra už ką pirkti apynaujo automobilio? Pasidairykite ne tik į reprezentacinės klasės senus automobilius, kokie yra labai populiarūs Lietuvoje, o jų remontas kainuoja itin brangiai. Už panašią sumą galite nusipirkti naujesnį B ar C segmento automobilį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų