Penktadienį pajudėję nuo Palangos tilto, šeštadienį A.Bubinas su V.Miliumi tikisi pasirodyti „Aurum“ lenktynių trasos prieigose nuvažiavę 1006 kilometrus. Vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu tokį atstumą įveikti – vieni niekai, tačiau elektromobiliui tai nemenkas iššūkis.
„Elektromobiliai atkeliauja į mūsų pasaulį – tai net ne ateitis, o dabartis. Tačiau dažnai manoma, jog elektromobilį galima naudoti tik mieste, o užmiestyje jis nepraktiškas. Prieš 2–3 metus taip ir buvo: tuomet infrastruktūra buvo prastai išvystyta, greitojo įkrovimo stotelių skaičius artimas nuliui. Šiandien infrastruktūra gerokai platesnė ir mes norime parodyti, kad protingai ją naudojant galima visą šalį apvažiuoti“, – sakė kelionės idėjos autorius, „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius V.Milius.
Elektromobilių greitojo įkrovimo stotelės yra išdėstytos pagrindiniuose Lietuvos magistraliniuose keliuose. Daugiausia jų yra greitkelyje Vilnius–Klaipėda, tačiau protingu atstumu jos išdėstytos ir kituose keliuose. Tinklas yra pastoviai plečiamas: pavyzdžiui, kelių inžinerijos įmonė „Gatas“ Lietuvoje vien birželio–liepos mėnesiais įrengė 4 naujas greitojo įkrovimo stotelės: A5 kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (65,82 km), A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė (54,6 km), A14 Vilnius–Utena (46,2 km) ir A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis (42,2 km).
Maršrutą derino pagal stoteles
Vienas ekipažo narių A.Bubinas buvo atsakingas už tikslaus ir elektromobiliui tinkamo maršruto sudarymą. Tai – atsakinga užduotis, kadangi elektromobilio viena įkrova įveikiamas atstumas yra ribotas, tad kelią reikia derinti prie greitojo įkrovimo stotelių tinklo.
„Principai rengiant maršrutą buvo du: bendras ilgis turi būti bent 1006 kilometrai, o jame patogiai išdėstytos greitojo įkrovimo stotelės. Tūkstantį kilometrų būtų galima nesunkiai nuvažiuoti keliaujant Klaipėda–Vilnius ir atgal, tačiau taip neįdomu. Mūsų kelionė vyks kiek sumažintu Lietuvos perimetru“, – prieš startą apie maršrutą pasakojo A. Bubinas.
16 valandą startavę prie Palangos tilto, keliautojai pajudėjo Klaipėdos kryptimi – ten esančioje greitojo įkrovimo stotelėje papildę baterijas, keliautojai pasuko Šiaulių link. Po to pro Panevėžį jie keliaus į greta Kurėnų (Ukmergės r.) esančią stotelę. Iš ten – į Uteną, Vievį ir Druskininkus. Iš kurorto „Kia Soul EV“ ekipažas pajudės link Alytaus, iš ten – „Via Baltica“ keliu į Kauną ir automagistrale – į Palangą.
Visą maršrutą keliautojai tikisi įveikti maždaug per 24 valandas. Elektromobilis viena įkrova gali įveikti apie 150 kilometrų, o prijungus prie greitojo įkrovimo stotelės, jo baterijos papildomos per 40–50 minučių. Todėl ekipažas dėl nuovargio nesijaudina – sustojimai pildant baterijas leis pailsėti.
„24 valandas važiuoti be miego nei vienam iš mūsų nebūtų naujiena, o čia turėsime net kelias pertraukas, per kurias galėsime ir pavalgyti, ir nusnūsti. Keliausime ne taip greitai, nes elektromobilis efektyviausiai energiją naudoja važiuojant 80–90 km/val. greičiu, tad ir pavargsime mažiau. Kur kas svarbiau yra išlaikyti tolygų greitį, važiuoti ekonomiškai ir nešvaistyti elektromobilio energijos be reikalo“, – teigė A.Bubinas.
Elektromobilio ekipaže bus ne tik du patyrę keliautojai, bet ir fotografas bei svečias iš Indijos – „India Today“ redaktorius Yogendra Pratap. Jis kasmet atvyksta į Lietuvą darbo reikalais ir tuo pačiu sudalyvauja kokiame nors renginyje – pavyzdžiui, 2017 m. jis su žmona ir V.Miliumi dalyvavo „Press ralyje“.
Elektromobilis kelionėms
„Kia Soul EV“ yra vienas seniausiai Lietuvoje parduodamų elektromobilių, tačiau nepaisant sparčios tokio tipo transporto priemonių pažangos, iki šių dienų išliko vienas praktiškiausių. Šis modelis yra pirmųjų, 2015 m. organizuotų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ nugalėtojas, o 2018 m. užėmė penktą vietą tarp 16 dalyvių, nors teorinis jo nuvažiuojamas atstumas yra vienas mažiausių.
Šio elektromobilio privalumas – aušinama baterija. Važiuojant ilgesnį laiką didesniu greičiu ar dažnai naudojant greitąjį įkrovimą, daugumos elektromobilių baterijos smarkiai įkaista ir tuomet pradedama riboti krovimo galia. Taip pusvalandžio trukmės baterijų pildymas gali trukti pusantros valandos. „Kia“ elektromobilis yra vienas tokių, kuriems ši problema negresia – jų baterijos, kaip ir „Tesla“ bei dar kelių gamintojų, yra aušinamos ir neįkaista.
Tai viena pagrindinių priežasčių, kodėl rekordo siekimui A.Bubinas su V.Miliumi pasirinko šį elektromobilį.
„Kai vienas krovimas trunka pusvalandį, o kitas – pusantros valandos ir to iš anksto negali numatyti, sunku prognozuoti ir visą kelionės trukmę. Siekiant rekordo, prioritetas yra tikslus planavimas ir galimybė to plano laikytis, todėl esame nusimatę maršrutą ir apytikslį finišo laiką. Mes tikimės pažymėti pirmąją kartelę – per kiek laiko Lietuvoje elektromobiliu galima įveikti tūkstantį kilometrų – ir lauksime, kol kas nors tą laiką pagerins, kad galėtume vėl atsirevanšuoti“, – šypsodamasis pasakojo V.Milius.
To laukti greičiausiai nereikės ilgai – elektromobilių technologijos tobulėja sparčiai, atitinkamu greičiu plečiasi ir infrastruktūra. Tą puikiai iliustruoja jau minėtų elektromobilių varžybų rezultatai: 2015 m. nugalėjęs „Kia Soul EV“ kelyje Vilnius–Palanga užtruko 5 val. 27 min., o 2018 m. tam pačiam automobiliui užteko 4 val. 35 min.
1006 kilometrus Lietuvoje įveikusio elektromobilio Palangoje laukiama sugrįžtant šeštadienio popietę. Tai pirmas bandymas įveikti didesnę nei 1000 kilometrų ribą elektromobiliu Lietuvos ribose.