Kasdien važinėti šioje legendinėje trasoje, autosporto pasaulio Mekoje – ko gero kiekvieno automobilių fano svajonė. Tai analogų pasaulyje neturinti vieta – labai sudėtinga 20,83 km ilgio trasa, kurioje mažai saugos zonų, daug kintančios dangos, aklų posūkių, nuolydžių bei pakilimų, kompresijos zonų. Šioje trasoje gali važiuoti net 400 ir daugiau automobilių bei motociklų vienu metu.
Visų markių naujausi sportiniai modeliai yra testuojami pagal nerašytą taisyklę – išgyvenimą Nürburgring’e. Įvairūs gamintojai čia kovoja dėl geriausio rato įveikimo laiko bei ištvermės testų. Gamyklinių automobilių rekordas priklauso „Lamborghini Aventador SVJ“: rato įveikimo laikas – 6:44.97 min.
Povilas sutiko papasakoti, kaip vaikystės svajonei buvo lemta išsipildyti.
Vairavimo įgūdžių pradžia – vairuojant kartingus
Darbuotis prie automobilių Povilas pradėjo dar 2014-aisiais, kai dirbo „Saugaus vairavimo“ įmonėje, organizuojančioje ekstremalaus vairavimo kursus. Konfigūracijų dėliojimas su kūgeliais, bendravimas su klientais, laiko matavimai – taip pašnekovas dar būdamas studentu pradėjo savo karjerą. Tačiau jau tada jis domėjosi sportiniais automobiliais bei kartingais: niekada Povilo nedomino „standartinės transporto priemonės“, visada troško sužinoti daugiau apie automobilių valdymo subtilybes, ieškojo informacijos internete, knygose, taip pat prisidėjo kartingai, lenktynių simuliatoriai.
Kadangi Povilas turėjo daugybę teorinių ir praktinių žinių bei didelį norą tuo pasidalinti su žmonėmis, kurie niekada nėra važiavę automobiliu „ant ribos“, pradėjo instruktoriauti „Laisvalaikio Dovanų“ organizuojamoje „EasyDrift“ pramogoje, kai slysti automobilis priverčiamas ant padangų užmontuotų žiedų pagalba, bei tapo ekstremalaus vairavimo kursų instruktoriumi.
Svajonė įgauna pagreitį: super automobiliai
Tobulėdamas profesinėje srityje, vaikinas netruko sulaukti pasiūlymo instruktoriauti super automobilių pramogoje, kai „Laisvalaikio Dovanos“ į Lietuvą atvežė du super automobilius „Ferrari 360 Spider“ ir „Lamborghini Gallardo“ bei pasiūlė klientams sėsti už jų vairo.
Kaip pastebi pašnekovas, tai buvo be galo atsakingas darbas, kuriame viskas turi būti atlikta iki galo ir be klaidų: privalai nebijoti iššūkių bei nepaklusnių klientų – darbas tikrai ne kiekvienam. Kasdien lydi bent porą įsimintinesnių momentų, visą laiką privalai išlikti budrus ir, jei reikia, pataisyti klientų klaidas.
Instruktoriumi Povilas dirbo keturiose šalyse: Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Paprašytas palyginti šalių klientus, lietuvis atvirauja: „Mentaliteto skirtumai – akivaizdūs. Lietuva, Latvija, Estija iš esmės nesiskiria, visi jaučiasi profesionaliais lenktynininkais. Tačiau po kelių metų patirties sugebėdavome atpažinti klientus pagal tai, kaip jie susireguliuoja sėdėseną ar pajuda iš vietos, bei žinodavome, ar labiau reikės koncentruotis į pagalbą vairuojant, ar į pokalbio palaikymą. O Suomijoje žmonės ramūs, laikosi kelių eismo taisyklių be jokio priminimo, tačiau dauguma jų – labai geri vairuotojai, turintys patirties ne tik gatvėse, bet ir trasose“.
Praktika automobilių sporto Mekoje
Povilą, dirbantį Lietuvoje prie super automobilių projekto, pastebėjo „Ringfreaks“ vadovas bei pasiūlė prisijungti. Ilgai nesvarstęs jis pasiūlymą priėmė, juk ne kartą buvo girdėjęs apie šią lietuvių įkurtą įmonę, „Nürburgring“ trasoje nuomojančią sportui paruoštus automobilius.
„Nuomojome automobilius tiek pirmą kartą besilankantiems Nürburgring’e, tiek didelę patirtį turintiems lenktynininkams, startuojantiems Vokietijos lenktynių serijose RCN, VLN, 24 val. lenktynėse. Čia galima išbandyti BMW E46 M3, BMW E90 325i, BMW E90 330i, Renault Clio RS200, BMW E36 325i, kurie labai skiriasi nuo standartinių modelių, išriedėjusių iš gamyklos“, – pasakoja vaikinas.
„Ringfreaks“ komanda – tikri savo srities profesionalai, nedarantys jokių išlygų kokybei, mašinos tikrinamos nuo A iki Z po kiekvieno kliento, todėl yra labai gerai vertinami šioje srityje. Bemiegės naktys bei ilgos darbo valandos garantuoja tai, jog kiekvienas klientas išeitų su plačia šypsena ir 100 proc. patenkintas įmonės paslaugomis.
Visgi tik prisijungus prie naujos komandos Vokietijoje, Povilo kolega, profesionalus instruktorius, juokavo, jog tai – prasčiausias darbas žemėje. Tačiau vaikinas skuba paaiškinti: „Taip, būna dienų, kai klientai praskaidrina visą savaitę, važiuoja greitai, užtikrintai, džiaugiasi, jog padedi jiems tobulėti, greitėti bei koreaguoti vairavimo stilių – išsiskirstome su labai geromis emocijomis. Tačiau būna atvejų, kai trasoje, važiuojant 90 km/val. greičiu, atrodo, jog tai – paskutinis gyvenimo ratas. Visgi baisu yra ne greitis, o savo galimybių pervertinimas“, – patirtimi dalijasi pašnekovas.
Lietuvis buvo atsakingas už įvairias sritis: instruktoriavo trasoje, bendravo su klientais, rūpinosi reklama, atsakinėjo į elektrones užklausas, padėdavo pasiruošti lenktynėms. Mokytis iš profesionalių instruktorių, lenktyninikų bei mechanikų – buvo tikras svajonės išsipildymas. O kai komandos nariai tampa ne tik bendradarbiais, o ir gerais draugais, atrodytų, jog dirbti čia galėtum visą gyvenimą.
Visgi lietuvis ilgam neįsikūrė Vokietijoje, jis neįsivaizduoja savo gyvenimo svečioje šalyje: „Įgavau daug neįkainojamos patirties, esu be galo dėkingas už suteiktą galimybę išpildyti vaikystės svajonę bei dirbti su tikrais savo srities profesionalais, tačiau savo gyvenimą toliau kurti noriu Lietuvoje“.
Tačiau iki šiol Povilas su šypsena veide pasakoja apie viešnagę Nürburgring’e – kraštutinumų kraštą, kur aplink „Porsche“ bei kitų gamintojų atstovybes ganosi karvės, rytais giedoja gaidžiai bei šūkauja bobutės dėl per didelio „Ferrari“, „Lamborghini“ ar kitų sportinių automobilių keliamo triukšmo.