„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuvių automobilių parkas ir toliau sensta, o elektromobiliai – niekaip neprigyja rinkoje

Naujausi banko „Bigbank“ duomenys rodo, kad lietuviai beveik 13 proc. aktyviau ieško galimybių finansuoti automobilio pirkimą, tiesa, jų pirkimų skaičius dar neišaugo.
Naujas hibridinis „Volkswagen Tiguan " (2023)
Naujas hibridinis „Volkswagen Tiguan " (2023) / Gamintojo nuotr.

O „Autoplius“ rinkos analizė atskleidžia, kad trečiąjį šių metų ketvirtį perkamiausiais naujais automobiliais išlieka „Kia Sportage“ ir „Volkswagen Tiguan“. Vis tik trečiąjį ketvirtį šalyje registruotų automobilių sandorių – tik 2,4 proc. daugiau nei tuo pat metu pernai.
Na, o verslai Lietuvoje pamažu keičia savo automobilių pirkimo įpročius ir, siekdami sumažinti išlaidas degalams, perka vis daugiau elektrinių automobilių. Vidutinė Lietuvos įmonės automobilio pirkimo kaina – 30 743 Eur.

Vidurinioji klasė automobilius perka vis atsargiau

„Autoplius“ duomenimis, naudotų automobilių kainos, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, pakilo 2 proc. ir pasiekė 9,2 tūkst. Eur vidurkį. Pastebima, kad daugiausiai (10 proc.) brango 11–15 m. senumo automobiliai, tuo tarpu naujesni modeliai, ypač iki 1 m. senumo, gan smarkiai pigo (-22 proc.).

Banko „Bigbank“ specialistų manymu, ši tendencija susijusi su tuo, kad pirkėjai paprasčiausiai elgiasi atsargiau ir, panašiai kaip Vakarų šalyse, yra vis labiau linkę pirkti geresnės būklės naudotus automobilius, turinčius oficialiai deklaruotą istoriją, net jeigu už tai teks sumokėti brangiau.

Augančios automobilių kainos atsispindėjo ir paskolų dydžių dinamikoje. Vidutinis paskolos automobiliui dydis, lyginant su praėjusiais metais, paaugo apie 10 proc.

„Pastebime, kad prieš pirkdami automobilį, žmonės vis dažniau nori tinkamai patikrinti jo techninę būklę – apie dešimtadalis iš lietuvių mėgstamos Vokietijos eksportuojamų automobilių vis dar turi suklastotą ridą ir tautiečiai į tokius niuansus žiūri vis atsargiau. Kai kurie pasitelkia nepriklausomus ekspertus arba netgi naudojasi specialiomis diagnostikos paslaugomis, kurių metu automobilio būklę įvertina šios srities žinovai“, – aiškina Edvard Arnatkevič, „Bigbank“ santykių su klientais valdymo departamento vadovas Lietuvoje.

Taip pat ekspertai pastebi, kad ir toliau pinga nauji automobiliai. Ši tendencija yra natūralus popandeminiu metu įvykusio naujų automobilių kainų augimo rezultatas – rinka po truputį grįžta į normalias vėžias, norimų modelių nebereikia laukti ilgą laiką, kainos taip pat stabilizuojasi.

Populiariausi išlieka 2004–2013 m. gamybos naudoti automobiliai
Daugiau nei 54 proc. visų paskutinį ketvirtį įsigytų automobilių skaičiuoja 11–20-ies metų tarnavimo laikotarpį. Nors daug kalbama apie Lietuvos automobilių parko atnaujinimą, vidutiniškai lietuvių automobiliai per metus „paseno“ 2 mėnesiais ir populiariausia, 16–20 m. senumo automobilių kategorija, išaugo 2 proc. – iki 547 tūkst. automobilių.

Remiantis „Regitros“ duomenimis, tarp naujų automobilių populiariausiu gamintoju išlieka „Toyota“, antroje vietoje rikiuojasi „Škoda“, trečioje – „Volkswagen“, ketvirtoje – „Kia“.

Įdomu, kad naudotų automobilių pirkėjai Lietuvoje daug dažniau renkasi prabangesnius modelius: „BMW“, „Audi“, „Volvo“. „Volkswagen“ savo populiarumą išlaiko ir tarp naudotų transporto priemonių.
Populiariausiais naujais automobiliais Lietuvoje kol kas išlieka „Kia Sportage“, „Volksagen Tiguan“ ir „Toyota Corolla“, tačiau pastarąjį ketvirtį net keliais kartais išaugo „Audi Q5“, „Škoda Kamiq“ ir „Volkswagen Golf“ pardavimai.

„Bigbank“ duomenys rodo, kad populiariausiu gamintoju tarp verslų išlieka „Volkswagen“, nedaug atsilieka „Toyota“ bei „Škoda“, tačiau netrūksta ir „BMW“ bei „Tesla“ automobilių. Kiek netikėta, tačiau šiuo metu populiariausias verslo automobilis – mažasis „Toyota Yaris“.

Elektromobilių ir hibridų parduodama daugiau, tačiau augimo tempai nedžiugina

„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje per trečiąjį šių metų ketvirtį buvo importuota 54 proc. daugiau elektromobilių ir 71 proc. daugiau hibridinių automobilių nei tuo pat metu pernai. Tiesa, tarp naujų automobilių elektromobilių populiarumas krito net 9 proc.

Tarp įmonių šiemet įsigytų automobilių, elektromobiliai sudarė 9 proc., tačiau verslo reikmėms skirtų elektromobilių populiarumas auga. Banko „Bigbank“ verslo skyriaus vadovas Deividas Žukas mano, kad elektromobiliai verslui yra naudingi dėl gerokai sutaupomų lėšų: „Elektromobiliams vis dar siūlomos nemažos lengvatos, tačiau dar svarbiau yra tai, kad verslams, kurie įmonės automobilį naudoja neintensyviai, pagrindiniai elektromobilių trūkumai, tarp kurių – ilgas krovimo laikas, nėra svarbūs – jiems tereikia nedidėlės miesto transporto priemonės atstumams įveikti“.

Tarp elektromobilių mėgstamiausi lietuvių gyventojų modeliai yra „Škoda Enyaq“, „Ford Mustang Mach-e“ ir „Citroen E-C4“, o verslai labiausiai mėgsta „Volkswagen UP!“, „Tesla Model Y“ bei „Peugeot 2008“ modelius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs