Lietuvoje atsigauna automobilių rinka

Statistai skelbia apie atsigaunančią automobilių rinką – esą auga prekyba ne tik naudotais, bet ir naujais automobiliais.
Automobilis
Automobilis / T. Urbelionio BFL nuotr.

Bendrovės „AutoTyrimai“ duomenimis, Lietuvoje šių metų sausio–liepos mėnesiais registruota 8 614 tūkst. naujų lengvųjų automobilių, o tai kone dvigubai daugiau nei pernai, kai buvo registruoti tik 4 344 tūkst. naujų automobilių, ketvirtadienį informuoja dienraštis „Kauno diena“.

Kaip teigia prekiautojai naujais automobiliais, ši įspūdinga statistika dar nereiškia didžiulio naujų automobilių pardavimo masto, nes pati rinka nedidelė.

Autocentro „Fakto“ automobilių pardavimo vadovas Andrius Verikas dienraščiui teigė, kad naujus automobilius šiemet perka tiek verslo įmonės, tiek gyventojai, tačiau dar toli iki 2008 metų pardavimų lygio, kai buvo parduodamas rekordinis naujų automobilių skaičius. Anot jo, dėl per krizę sumažėjusios gamybos apimties šiuo metu jaučiamas kai kurių automobilių modelių trūkumas. Ypač ilgai tenka laukti japoniškų automobilių.

Autoplius.lt duomenimis, nauji automobiliai sudaro tik 3,4 proc. visų sandorių Lietuvoje, tačiau, palyginti apyvartas, naujiems automobiliams išleidžiama 17 proc. visos automobilių rinkos pinigų.

Pirmas tris liepos savaites naudotų automobilių vidutinė kaina, palyginti su antru šių metų ketvirčiu, smuko 3–9 proc., o labiausiai atpigo 6–10 metų automobiliai, kuriuos dažniausiai pirkdavo užsieniečiai. Automobilio amžius Lietuvoje antro ketvirčio pabaigoje buvo 14,4 metų, tad nuo Europos Sąjungos vidurkio atsiliekama 6 metais.

Statistikos departamento pirmo ketvirčio duomenimis, vidutinis darbo užmokestis Lietuvoje buvo 1 613 litų į rankas – tad naudotam automobiliui įsigyti reikia skirti net 7 vidutinius atlyginimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas