„F4Drive“ plėtros vadovas Rokas Rasimavičius pasakoja, kad idėja sukurti tokią paslaugą kilo iš asmeninės patirties – pamirštų sumokėti ir išaugusių baudų už Kelių eismo taisyklių pažeidimus.
„Pagalvojau, kad būtų labai patogu, jei kas nors tai padarytų už mane ir laiku. Pradėję domėtis, ar ko nors panašaus nesiūlo užsienio šalių kompanijos, supratome, kad tai būtų visiška naujovė ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Kelerius metus tyrėme rinką, analizavome statistinius duomenis, kūrėme psichologinį potencialaus kliento portretą, ieškojome techninių sprendimų, atlikome bandymus ir šią vasarą startavome“, – pasakoja pašnekovas.
Neskatina nusižengti
Pranešime spaudai R.Rasimavičius pabrėžia, kad „F4Drive“ sukurta ne siekiant skatinti piliečius pažeidinėti Kelių eismo taisykles, bet išvengti finansinių nuostolių ir teisės vairuoti apribojimo. „Jokiu būdu neskatiname žmonių sąmoningai nusižengti ir apmokame tik nepiktybinius KET pažeidimus. Tai reiškia, kad neapmokėsime baudos, jei tas pats nusižengimas kartojasi itin dažnai arba jį galima apibrėžti kaip baudžiamąją atsakomybę: vairuojama apsvaigus, be teisės vairuoti, galiojančios automobilio techninės apžiūros ar privalomojo transporto priemonės draudimo ir kt. Įstatymai galioja visiems vienodai.
Jei vairuotojas nuolat pažeidinėja KET, teisės vairuoti apribojimai bus taikomi pagal teisės aktus, – pažymi pašnekovas. – Ši paslauga skirta sąmoningiems žmonėms, kurie atsakingai žiūri ir į vairavimą, ir į baudų mokėjimą. Tik yra labai užimti, daug keliauja po kitas šalis, todėl tiesiog pamiršta sumokėti baudas. Kiekvienam kartais pasitaiko prasižengti, ypač jei dažnai tenka važinėti po naujus miestus – galime netyčia nepastebėti kelio ženklo, greičio matuoklio ir pan.“
Paprasta sistema
Siekiant gauti baudų apmokėjimo paslaugą, reikia užsiregistruoti ir pasirinkti norimą planą: galima mokėti metinį arba mėnesinį mokestį. Už tai gausite garantiją, kad jei pažeisite Kelių eismo taisykles Lietuvoje ar užsienyje, „F4Drive“ išanalizuos baudą ir ją laiku sumokės. Kaip tai veikia?
„Iš VMI gavus pranešimą apie KET pažeidimą, jį reikia užregistruoti mūsų sistemoje arba pranešimą atsiųsti mums el. paštu. Per dvi dienas baudą išanalizuosime, o dar per dvi patvirtinsime bei apmokėsime. Visuomet būsite garantuoti, kad nepradelsite, bauda neišaugs ir nerizikuosite vairuotojo pažymėjimu, – sako pašnekovas. – Taip pat svarbu paminėti, kad vienam automobilio numeriui yra priskiriamas vienas vairuotojo pažymėjimas, kuriam ir galioja apsauga nuo atsitiktinių KET baudų.“
Inovatyvaus finansinio instrumento kūrėjai pažymi, kad neapmoka baudų už automobilio parkavimą, kelių mokesčius ir tyčinius nusižengimus. Sumokėjus baudą, klientui atsiunčiamas pranešimas apie atliktą mokėjimą.
Ir sau, ir artimajam
Šiuo metu „F4Drive“ veikia tik Lietuvoje, bet planuojama plėtra į Lenkiją, Vokietiją, Italiją, Prancūziją, Ispaniją, Čekiją. Tiesa, apsauga nuo baudų savo automobiliu vykstantiems į užsienio šalis galioja jau dabar, tereikia pasirinkti tinkamą planą. „Mūsų paslaugų planai yra prieinami kiekvienam: savaitę nepirkus kavos degalinėje, jau galima užsitikrinti apsaugą nuo baudų visam mėnesiui. Manome, kad tai gali būti originali dovana žmonai, tėčiui ar bičiuliui – tikrai dar niekas nebus tokios gavęs.
Be to, labai pravartu ką tik vairuotojo pažymėjimą įgijusiems asmenims, nes jie dar nėra tokie įgudę, tad netyčinių prasižengimų gali pasitaikyti dažniau, – teigia R.Rasimavičius. – Ateityje planuojame bendradarbiauti su vairavimo mokyklomis, automobilių salonais, kitomis įstaigomis ir verslais, kuriems tokia paslauga galėtų būti aktuali.“
Taupo laiką ir pinigus
Pranešime spaudai pašnekovas pabrėžia, kad pasikartojantys nusižengimai vertinami griežčiau, kad vairuotojai nepiktnaudžiautų. Taip pat išskirtiniais atvejais gali būti apmokama ne visa bauda. „Baudų analizei skiriame daug dėmesio, kad išsiaiškintume visas aplinkybes. Dengiame baudas iki 850 Eur per metus. Kita vertus, finansinės naudos vairuotojui iš mūsų neįmanoma gauti, nes baudas tiesiogiai mokame VMI, todėl saugant savo, kaip vairuotojo, reputaciją, reikėtų stengtis kuo atidžiau vairuoti, o jei netyčia prasižengėte, laiku susimokėti baudas patiems arba šią atsakomybę perleisti mums.
Pastaruoju atveju nereikės gaišti laiko suvedinėjant mokėjimo duomenis elektroninėje bankininkystėje, taip pat nenustumsite baudos į šalį ir nerizikuosite, kad ji liks pamiršta ir išaugs. Taip sutaupysite ir laiko, ir pinigų, o svarbiausia – išsaugosite savo ramybę“, – sako plėtros vadovas.
Ryškėja kliento portretas
Vienas iš „F4Drive“ steigėjų dr. Linas Obcarskas atskleidžia, kad turi ambicingų planų. „Lietuvoje yra apie 1 mln. 400 tūkstančių vairuotojo pažymėjimą turinčių žmonių. Mūsų tikslas būtų, kad bent 5 proc. jų taptų mūsų klientais. Išplėtę paslaugą po Europos Sąjungos šalis, galvojame apie milijoną vartotojų. Žinoma, dar tik pati veiklos pradžia, bet klientų jau daugėja. Jau galime susidaryti ir apytikslį kliento portretą.
Daugiausia tai vadovaujančias pareigas užimantys, su technologijomis ir automobiliais susiję vyrai. Taip pat auga moterų vartotojų skaičius. Daugiausia – tai savarankiškos asmenybės, neturinčios kam perleisti atsakomybės už jas sumokėti baudas. Visus klientus vienija didelis užimtumas ir noras sutaupyti laiko, pasitelkiant modernius sprendimus, – sako pašnekovas. – Bendras siekis yra neatidėti baudų vėlesniam metui, nes „vėliau“ virsta „pamiršau“, o tai tampa didesnėmis išlaidomis ir rizika prarasti vairuotojo pažymėjimą. Verčiau apsisaugoti nuo tokių pasekmių.“