2020 metais, palyginti su 2019-aisiais, naujų automobilių pardavimai Europoje susitraukė 23,7 proc. Didžiausias nuosmukis užfiksuotas Kipre – 42,8 proc., o mažiausias Danijoje – 12,5 proc. Estijoje pardavimai krito 29,3 proc., Latvijoje – 25,8 proc., Lietuvoje – 12,9 proc. Tuo metu Ukrainoje pardavimai sumažėjo minimaliai – vos 3,7 proc.
Tačiau jau per kelis pirmuosius 2021 metų mėnesius padėtis rinkose stabilizavosi. Naujausioje Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitoje teigiama, kad nuo šių metų sausio iki gegužės naujų automobilių paklausa Europos Sąjungoje (ES) išaugo 29,5 proc. – įregistruota 4,3 mln. automobilių.
Per penkis pirmuosius šių metų metų mėnesius Estijoje pardavimai išaugo 37,2 proc., palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu. Jeigu 2020 metais buvo parduotas 7 531 automobilis, tai šiemet jau 10 329. Latvijoje taip pat užfiksuotas 17,3 proc. augimas – pernai sausį-gegužę parduoti 5 297 automobiliai, šiemet jau 6 215. Lietuvoje pardavimai išaugo 7,2 proc. – per penkis mėnesius parduota 15 160 automobilių, o per tą patį 2020 metų laikotarpį – 14 147 automobiliai. Ukrainoje per aptariamą laikotarpį, palyginti su praėjusiais metais, pardavimai išaugo 30 proc. Šiemet buvo parduota beveik 40 tūkst. automobilių, kai pernai – 28 tūkst.
ACEA duomenimis, Europoje per pirmąjį 2021 metų ketvirtį buvo parduota 5,7 proc. elektromobilių, 18,4 proc. hibridinių, 42,2 proc. benzininių ir 23,2 proc. dyzelinių automobilių. Pastebima, kad Europoje auga elektromobilių pardavimai, bet mažėja tradiciniais degalais varomų automobilių sandorių skaičius. Pavyzdžiui, nuo 2021 metų sausio iki kovo, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, dyzelinu varomų automobilių pardavimai smuko 20,1 proc., o benzininių automobilių pardavimai sumažėjo 16,9 proc. Dujomis varomų automobilių pardavimai ES sumažėjo 10,1 proc., o automobilių su alternatyviu varikliu pardavimai padidėjo 59,1 proc.
„Lietuvoje parduodami automobiliai buvo labai paklausūs prieš karantiną. Didele dalimi dyzelinius arba benzininius automobilius čia pirko baltarusiai ir ukrainiečiai. Užsidarius sienoms, pardavimai smuko. Tačiau reikėtų pažymėti, kad hibridinių automobilių pardavimai išaugo kone dvigubai. Ekonomiškumas ir naujosios technologijos domina vis daugiau žmonių Europoje, ne išimtis ir Lietuva“, – sako A.Umanecas.