Pirmos kartos „Audi RS4“ debiutavo 1999 metais. Šie modeliai buvo gaminami vos kelerius metus ir tik su universalo kėbulu, tačiau tai sukūrė fenomeną, kuris tęsiasi ir iki šių dienų. Iš esmės tai buvo šeimyninio universalo kailyje tūnantis žvėris, savo laiku galėjęs ne tik garsiai urgzti, bet ir įkąsti egzotiškiesiems „Ferrari 360 Modena“.
Su 375 AG ir 440 Nm 100 km/val. jie pasiekdavo per mažiau nei 5 sekundes, o maksimalus RS4 universalų greitis buvo ribojamas ties 262 km/val.
2006 metais debiutavo antroji RS4 karta. Tąkart galingiausią A4 gamos versiją buvo galima rinktis su kabrioleto, sedano arba universalo kėbulais. Antrosios kartos „Audi RS4“ šiek tiek paaugo – ne tik buvo didesnis už savo pirmtaką, bet ir truputį sunkesnis. Kaip B6 RS4, taip ir 2006–2008 metais gaminti modeliai buvo parduodami tik su mechaninėmis 6 laipsnių pavarų dėžėmis. „Getrag“ agregatai galią perdavė į visus varančiuosius ratus, tačiau tai buvo laikai, kada gamintojai tokios klasės automobiliams parinko V8 variklius.
Nuostabus variklio tonas, labai greita motoro reakcija ir atletiškas kėbulas sukūrė puikų derinį. „Audi RS4“ su atmosferiniu varikliu tapo tikru plėšrūnu. 4,2 litro V8 FSI motoras antros kartos RS4 kėbule atsirado po debiuto sportiniame „Audi R8“. 420 AG, 430 Nm ir laisvai iki 8000 aps./min. kvėpuojantis variklis suteikė pavydėtinas dinamines savybes – 100 km/h šie modeliai pasiekė per 4,5 sekundės, nors maksimalų greitį vokiečiai apribojo ties standartine 250 km/h padala.
Transporto skelbimų portalo Autoplius.lt duomenimis, iš viso šalyje yra tik 5 užregistruoti „Audi RS4“ modeliai, nors ir parduodamų automobilių rinkoje pasitaiko tokių automobilių. 2006–2008 metais gaminti modeliai kainuoja maždaug nuo 20 tūkst. eurų.
Patobulino meistrai
Portale Autoplius.lt parduodamas vienas išskirtinis toks „Audi RS4“. Jo kaina – 38 tūkst. eurų. Entuziastui, kuriam standartinių keturių šimtų arklių buvo per mažai, panorėjus padidinti galią padėjo Vokietijos meistrai.
Jie sumontavo mechaninį „TTS Performance“ kompresorių, perrinko variklį, pakeitė važiuoklės bei sankabos dalis. Pardavėjas tvirtina, kad darbų kaina viršijo 50 tūkst. eurų, tačiau už šią apvalią sumą gautas fantastiškas rezultatas: net 651 AG ir 743 Nm. Taip pat nurodoma, jog yra galimybė galią padidinti iki 720 AG ir 800 Nm. Universalo su tokiais skaičiais savininko taip lengvai nepavyktų išgąsdinti net naujiesiems „Porsche“ ar „Ferrari“ kūriniams.
Spekuliuoti, jog tokį automobilį paruošti savo rankomis būtų pigiau, nereikėtų. Visada pigiau yra įsigyti jau pabaigtą automobilį, nei kruopščiai rinkti jį, lyg didelį „LEGO“ konstruktorių. Visgi yra žmonių, kuriems surinkimo procesas įdomesnis už patį rezultatą.
Už 38 tūkst. eurų parduodamas automobilis – vienas greitesnių modelių savo kainos intervale. Tikėtina, kad rimtai paruoštas „Mitsubishi Evolution“ galėtų pasiūlyti panašią dinamiką, tačiau nesuteiks nei V8 garso takelio, nei vokiškų medžiagų ar patogumo.