„Toyota Crown“ Japonijos piliečiams buvo per brangus pasirinkimas, tačiau šie modeliai rinkoje prigijo labai greitai. Didelį vaidmenį šioje vietoje suvaidino viešasis sektorius – daugybė šalies valstybinių įstaigų pasirinko „Crown“, kaip reprezentacinį automobilį svarbiausią postą užimančių valdžios atstovų vežiojimui.
Pirmosios kartos modeliai buvo kompaktiški, tačiau su kiekviena karta „Toyota“ modeliai pastebimai didėjo. 1964 metais gamintojas išleido retesnes „Crown Eight“ versijas su tiems laikams egzotišku bei šiandien dar egzotiškesniu 2,6 litro V8 benzininiu agregatu.
Lankomiausiame šalies transporto skelbimų portale Autoplius.lt už 3,3 tūkst. eurų parduodamas 5 kartos „Toyota Crown“ automobilis.
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, tai yra vienas iš 3 šalyje registruotų tokių automobilių – Lietuvos keliais rieda daugiau „Nissan GT-R“ modelių (iš viso – 4 vnt.) nei šių senovinių „Toyota“ limuzinų.
Istorinių automobilių mėgėjai tokias mašinas priima plačiai ištiestomis rankomis
1974 metais debiutavusi penktoji „Crown“ karta pristatė tam laikmečiui nebūdingų naujovių – ABS stabdžių sistemą, nuo greičio priklausomą vairo stiprintuvą bei 4 laipsnių automatines pavarų dėžes su „overdrive“ funkcija. Tiesa, ne visose versijose šios pavarų dėžės buvo montuojamos.
Už 3,3 tūkst. eurų parduodamas Lietuvoje registruotas „Toyota Crown“, anot Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, gali būti puiki investicija.
„Žinant, kad tokių automobilių Lietuvoje yra tik 3 vienetai, tai nėra jokios tikimybės, kad šis skaičius per artimiausią laiką bent padvigubės. Istorinių automobilių mėgėjai tokias mašinas priima plačiai ištiestomis rankomis“, – tvirtina M.Buzelis.
Automobilių rinkos ekspertas priduria, kad Lietuvoje panašūs japoniški automobiliai yra tikra retenybė, tačiau Japonijos rinkai buvo gaminama visa eilė didelių sedanų. „Toyota Mark II“, „Toyota Cresta“, „Toyota Chaser“, „Nissan Cefiro“ ir visą aibę kitokių panašaus segmento japoniškų automobilių galima pastebėti ir Didžiojoje Britanijoje.
„Paprastai tokius automobilius pasirenka entuziastai, kadangi juose buvo montuojami galingi 6 cilindrų varikliai su turbokompresoriais bei dideliu galios rezervu“, – akcentuoja M.Buzelis.
Iš Suomijos prieš kelis metus įvežtas 5 kartos „Toyota Crown“ turi 2,0 litrų 4 cilindrų atmosferinį benzininį variklį, kuris galią perduoda į galinius varančiuosius ratus. Automobilis papuoštas autentiškais ratlankiais, o padangų šonai padailinti balta spalva pagal to laikmečio tradicijas.
Itin retas Lietuvoje automobilis gimtojoje Japonijoje gaminamas iki šių dienų. Dabar skaičiuojama jau 14-oji „Toyota Crown“ karta. Lietuvoje tokių modelių analogais laikomi 5 serijos BMW, „Audi A6“, E klasės „Mercedes-Benz“ ar „Lexus GS“ automobiliai.