Lietuvoje populiarėjantys hibridai ir elektromobiliai vis dar nespėja paskui Europą

Hibridiniai ir elektriniai automobiliai dar neseniai atrodę lyg mokslinės fantastikos transportas, šiandien vis drąsiau skinasi kelią į automanų širdis ir automobilių gamintojų salonus. Didieji gamintojai prieš 10 metų skeptiškai žiūrėję į šias technologijas, bent vieno „žalio“ automobilio įtraukimą į savo gamą, rodos, laiko garbės reikalu.
„Tesla Model S“
„Tesla Model S“ / Mato Buzelio nuotr.

VĮ „Regitra duomenimis, Lietuvoje šių metų pirmąją dieną buvo užregistruoti 2843 hibridiniai (turintys elektrinį ir dyzelinį arba benzininį variklį) automobiliai – ketvirtadaliu daugiau, lyginant su 2014 m. sausio 1 d. Tuo tarpu vien elektros energija varomų automobilių šiais metais užfiksuota 65, o tai yra net keturis kartus daugiau nei pernai (16). Naujausiais duomenimis, gegužės 1 d. Lietuvos keliuose važinėjo 104 elektriniai automobiliai.

Automobilių pirkimą lizinguojančios „UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktoriaus Aurimo Kuncos teigimu, lyginant 2014 ir 2015 metų pradžią, jaučiamas pakankamai stabilus augimas.

Lyginant su Vakarų Europa ar JAV, dar nespėjame su „žalių“ automobilių pirkimo tendencijomis. 

„Kasmet lizingo būdu finansuojame vis didesnį kiekį elektromobilių. Kita vertus, matome, kad rinka tikrai dar turi potencialo. Lyginant su Vakarų Europa ar JAV, dar nespėjame su „žalių“ automobilių pirkimo tendencijomis. Taip pat ir kaimyninėse šalyse tokius automobilius perkama aktyviau dėl taikomų finansinių lengvatų. Tiesa, tam tikrų skatinimo priemonių imamasi ir Lietuvoje – elektromobilių vairuotojai gali išvengti kamščių, nes jiems suteikiama galimybė važiuoti specialia juosta, taip pat ir automobilių statymas mieste yra nemokamas“, – teigia A. Kunca.

Gamintojo nuotr./Chevrolet Volt
Gamintojo nuotr./Chevrolet Volt

Labiausiai perkami šiuo metu yra „Nissan Leaf“, antroje vietoje – „Chevrolet Volt“ elektriniai automobiliai. „Unicredit Leasing“ Lietuvoje atstovas pastebi dar porą žaliųjų automobilių rinkos tendencijų.

Populiarėja sportiškieji „Tesla“ ar novatoriškieji BMW i8

„Pastaruoju metu pastebėjome poreikį greitiems elektriniams automobiliams – vairuotojai vis labiau ieško aukso vidurio tarp sportiškumo ir aplinkos tausojimo. Populiarėja sportiškieji „Tesla“ ar novatoriškieji BMW i8. Tobulėjant technologijoms ir ilgėjant elektra nuvažiuojamiems atstumams, tokių automobilių gatvėse matysime daugiau. Be to, pajutome ir verslo susidomėjimą elektriniu ar hibridiniu transportu. Matome, jog tokie automobiliai veržiasi ne tik į taksi, bet ir smulkius krovinius vežiojančių įmonių autoparkus. Verslas tokiu būdu siekia tapti socialiai atsakingesniu ir minimizuoti savo veiklos poveikį gamtai“, – pasakoja A. Kunca.

AFP/„Scanpix“ nuotr./BMW i8
AFP/„Scanpix“ nuotr./BMW i8

Visgi, pasak A. Kuncos, norint platesnio ekologiško transporto pasklidimo, vien mokestinių palengvinimų ar verslo pastangų nepakanka. Būtinos gamintojų ir valstybės investicijos į inovacijas ir infrastruktūros plėtrą.

„Elektromobiliai yra ateitis. Plečiantis elektros pakrovimų vietų skaičiui, abejojantieji pradės linkti į elektros, kaip ateities kuro, pusę. Šiemet didžiausioje pasaulyje elektronikos parodoje JAV Izraelio įmonė pristatė pilnai per 3 minutes pakraunamas baterijas, o veikiantį prototipą pažadėjo kitiems metams. Taigi, artimiausiais metais šioje rinkoje laukiama proveržio“, – prognozėmis dalinosi A. Kunca.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis