Tai yra pirmas pasaulyje dyzelinas, atitinkantis pačias griežčiausias Pasaulio degalų chartijos („World Wide Fuel Charter“) rekomendacijas. Jos paremtos Europos, JAV ir Azijos automobilių gamintojų moksliniais tyrimais ir nustato aukštesnes už standartines degalų specifikacijas.
„Neste Pro Diesel” degalai yra gaminami Suomijoje, Porvo mieste esančioje gamykloje. Prekyba šiais degalais Suomijoje buvo pradėta 2012 metais, o Lietuvoje – nuo šių metų spalio 7 dienos.
„Didžiuojamės, kad būtent Lietuvos vairuotojai yra pirmieji už Suomijos ribų, turintys galimybę įsigyti šių išskirtinių degalų. Tiekdami suomišką „Neste Pro Diesel“ savo klientams mes pasiūlysime ne tik pasauliniu mastu pripažintą naują kokybės standartą, bet ir pradėsime naują degalų konkurencingumo Lietuvos rinkoje etapą”, – sakė „Neste Lietuva” generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas.
„Neste Lietuva“ vadovas pabrėžė, kad Suomijos naftos koncernas, ateidamas į Baltijos šalių rinkas su naujos kartos produktu, nusprendė pradėti nuo didžiausios degalų rinkos. Sprendimą užimti tvirtesnes degalų importo pozicijas paskatino pastaruoju metu neapibrėžta situacija dėl vietos gamintojo ir jo planų ateityje.
„Pastaraisiais metais Lietuvoje pastebime augančią poreikių tendenciją – naujus automobilius įsigiję vairuotojai atidžiau ima rinktis, kokius degalus pilti į baką“, – sakė R. Steikūnas.
„Neste Pro Diesel“ gamybos procese naudojamos pažangios perdirbimo technologijos ir tik aukščiausios kokybės angliavandenilių frakcijos. Mažiausiai 15 proc. „Neste Pro Diesel“ sudaro pagal patentuotą NEXBTL technologiją pagamintas dyzelinas iš atsinaujinančių energijos šaltinių.
Nepriklausomame Suomijos techninių tyrimų centre VTT atlikti bandymai parodė, kad šio dyzelino sąnaudos yra iki 5 proc. mažesnės negu tradicinio dyzelino. Konkretus sąnaudų sumažėjimas priklauso nuo naudojamo automobilio tipo, aplinkos sąlygų ir vairavimo stiliaus. Temperės taikomųjų mokslų universiteto atlikti matavimai rodo, kad, naudojant „Neste Pro Diesel“, variklio galia ir sukimo momentas padidėja iki 4 proc., CO2 emisijos degalų ciklo metu sumažėja iki 20 proc. Mažiau išmetama ir azoto oksidų, angliavandenilių bei kietųjų dalelių.
Lyginant su tradiciniu dyzelinu, žieminio „Neste Pro Diesel“ atsparumas šalčiui yra gerokai didesnis. Jo drumstimosi temperatūra yra -32 °C. Žemiausia temperatūra, kuriai esant šį dyzeliną galima naudoti, yra -37 °C.
„Neste Pro Diesel” tinka visoms dyzelinu varomoms transporto priemonėms ir varikliams, nepriklausomai nuo jų amžiaus ar nusidėvėjimo. Šį dyzeliną galima maišyti ir su tradiciniu dyzelinu.