„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuvoje pristatytas „Mercedes-Benz Actros“: autonominis vairavimas, kameros vietoje veidrodėlių

Ketvirtadienio vakarą Kaune, Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje, buvo pristatytas sunkvežimis „Mercedes-Benz Actros“. Tai yra bene didžiausia naujiena komercinių transporto priemonių sektoriuje šiais metais – jame įdiegta ne viena inovacija, palengvinanti ir kartu padaranti kasdienį darbą efektyvesnį, rašoma pranešime.
„Mercedes-Benz Actros“ pristatymas Kaune
„Mercedes-Benz Actros“ pristatymas Kaune / Tomo Petrovskio nuotr.

„Inovacijos yra išskirtinis kiekvieno „Mercedes-Benz“ bruožas, o naujasis „Actros“ jomis pasižymi kaip joks kitas. Tai – moderniausias sunkvežimis rinkoje ir pirmasis, suteikiantis antro lygio autonominio vairavimo galimybę, su vietoje veidrodėlių įrengtomis vaizdo kameromis, naujos kartos vairuotojo kabina, moderniomis važiavimo ir kasdienio darbo efektyvumą didinančiomis technologijomis, kurios leidžia gerinti darbo našumą ir kartu mažinti jo sąnaudas“, – pristatymo metu teigė oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas.

Ateityje – elektriniai sunkvežimiai

Pristatydamas naująjį „Actros“ VDU susirinkusiai daugiau nei 300 įmonių vadovų, transporto specialistų ir žurnalistų auditorijai P. Kraučiūnas daug kalbėjo apie ateitį. „Mercedes-Benz“ turi aiškų pokyčių planą iki 2025-ųjų ir netgi pristatė tais metais pasirodysiančio vilkiko koncepciją, o jau 2021 m. pradės serijinę elektrinio „eActros“ gamybą.

Tačiau dabartis priklauso vidaus degimo varikliams ir jie dominuos dar bent 10 metų – dėl šios priežasties „Mercedes-Benz“ nenustos investuoti į pažangias, efektyvesnes dyzelinių sunkvežimių technologijas ir prie elektrinių bus pereinama pamažu. Dabartinės investicijos turi įvairių tikslų, pavyzdžiui, mažinti degalų sąnaudas (jos „Actros“ sunkvežimiuose per pastaruosius 7 metus sumažėjo net 16 procentų).

„Mes deriname abi veiklos sritis: investicijas į klasikinį verslo modelį (dyzelinius sunkvežimius) ir kartu skiriame daug dėmesio elektrinio transporto tyrimams. Norėdamas pasiruošti tam, kas vyks po 10 metų, turi pradėti jau dabar“, – kalbėjo P. Kraučiūnas.

Kameros vietoje veidrodėlių

„Mercedes-Benz Actros“ yra daugiau nei pusšimtis įvairių patobulinimų, tačiau septyni išskiriami kaip svarbiausi. Pirmasis – visiškai pakitusi ir skaitmenizuota „Actros“ vairuotojo aplinka.

„Actros“ kabinoje ant abiejų statramsčių yra po 15 colių įstrižainės „MirrorCam“ ekraną, už vairo įmontuotas 10 colių pagrindinis prietaisų skydelis, o kabinos viduryje – lietimui jautrus 10 colių ekranas, už kurio esančioje dėtuvėje galimas bevielis įrenginių įkrovimas.

„Daimler“ nuotr./„Mercedes-Benz Actros“
„Daimler“ nuotr./„Mercedes-Benz Actros“

Sunkvežimis turi elektroninį stovėjimo stabdį su „Hold“ funkcija, leidžiančia lengvai pajudėti iš vietos net stačiausiose įkalnėse ir neriedėti atgal. Vairas – su lietimui jautriu paviršiumi šalia mygtukų, neatitraukiant rankų nuo jo galima valdyti dar daugiau funkcijų.

Prie kabinos skaitmenizavimo smarkiai prisidėjo ir „MirrorCam“ funkcija. „Mercedes-Benz Actros“ neturi šoninių veidrodėlių – vietoje jų įtaisytos plataus kampo kameros, panaikinančios vairuotojui nematomą vadinamąją akląją zoną.

„MirrorCam“ kameros sumontuotos aukštai, tad neapsineša purvu ir vairuotojui nereikia valyti lango ar veidrodėlių norint matyti vaizdą jose. Tai – itin pravartus funkcionalumas tokiose šalyse kaip Lietuva, kurioje dažni lietūs ir purvas gatvėse. Be to, su „MirrorCam“ parkuojantis galima matyti, kas vyksta už priekabos. Tai didina saugumą ir mažina nuostolių tikimybę riboto matomumo posūkiuose.

Dar ekonomiškesnis

2012 m. pirmą kartą buvo pristatyta sistema „Predictive Powertrain Control“ (PPC), turinti didelės įtakos transporto priemonės ekonomiškumui, su ja užsakoma daugiau nei 70 proc. visų „Actros“. Todėl nuo šiol PPC sistema bus montuojama standartinėje visų „Actros“ ir mažesniųjų „Arocs“ įrangoje.

PPC ir įdiegti pažangūs aerodinaminiai sprendimai leido sumažinti L dydžio kabinas turinčių „Actros“ degalų sąnaudas greitkelyje iki 3 proc., dviejų eismo juostų užmiesčio keliuose – net iki 5 proc., o S bei M kabinas turinčių sąnaudos greitkeliuose sumažėjo net 5 proc.

Sistema remiasi naujausia navigacine įranga ir automatiškai sureguliuoja vilkiko greitį prieš kelio vingius, sankryžas bei kitokio tipo kelio susikirtimus, žino vietas, kur greitis ribojamas.

2 lygio autonomija

„Mercedes-Benz Actros“ yra pirmasis sunkvežimis, turintis antro lygio autonominio važiavimo funkcionalumą. Sistemų rinkinys sudėtas po vienu pavadinimu – „Active Drive Assist“. Sunkvežimis gali važiuoti vienoje eismo juostoje, t. y. išlaikyti pastovų atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės bei stebėti eismo juostas žyminčias linijas, koreguoti vairu, kad jų nekirstų.

Patobulinta ir sistema „Active Brake Assist“ – dėl priekinėje dalyje sumontuotos kameros naujasis „Actros“ atpažįsta ne tik kitas transporto priemones, bet ir pėsčiuosius, tad gali autonomiškai sustoti.

„Mercedes-Benz“, pristatydamas naująjį „Actros“, atveria ir naujų programinių jo konfigūravimo galimybių. Programų kūrėjams atviroje platformoje „Mercedes-Benz Truck App“ bus galima išbandyti bei įdiegti įvairias transporto valdymo programas, kurios leis vilkikų logistiką valdyti dar paprasčiau.

Sunkvežimyje jau diegiama ir 2016 m. Hanoverio komercinio transporto parodoje pristatyta naujovė – nuotolinio stebėjimo sistema „Mercedes-Benz Uptime“, leidžianti matyti ne tik sunkvežimio buvimo vietą, bet ir numatyti jo priežiūros darbus, dabartinę detalių būklę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs