Tačiau šlovės našta naujajam „Defender“ nepasirodė per sunki – autoritetingiausių pasaulio automobilių leidinių bandymuose šis visureigis pasirodė puikiai ir iškart buvo pavadintas vienu svarbiausių dešimtmečio automobilių. Šiandien išankstinei premjerai jis atvyko į Vilnių – „Land Rover“ salone Vilniuje jis viešės iki sausio 11 dienos, o pirmieji „Defender“ automobiliai į Lietuvą atvyks šių metų balandį.
„Lietuvoje jau dabar galima užsakyti pirmųjų serijų – „Launch Edition“ ir „First Edition“ – „Defender“. Šie pirmieji automobiliai yra riboto leidimo ir jau dabar sulaukia dėmesio – ir visiškai nekeista, nes šis bekelės virtuozas turi visą rinkinį savybių, kurių tikisi Lietuvos vartotojai: praktiškumą, tvirtą charakterį, pajėgumą įvairiomis sąlygomis, technologijas ir išskirtinę išvaizdą“, – pažymėjo „Land Rover“ Baltijos šalių rinkodaros vadovė Justė Šataitė.
„Defender“ – ypatingas „Land Rover“ atstovas, pats tikriausias šio britų prekės ženklo, kurio pirmasis automobilis gimė ir Amsterdame buvo pristatytas 1948-aisiais, palikuonis. „Defender“ charakteryje ryškiai atsispindi „Land Rover“ ekspedicijų ir karinės jėgos bruožai, suteikiantys „Defender“ visureigiui neprilygstamos galios bekelėje.
Iš tiesų, kurdami „Land Rover Defender“, koncerno inžinieriai ir dizaineriai ėmėsi labai rizikingos strategijos – iš senojo „Defender“ paliko tik kėbulo kampuotumą, tačiau tuo pat metu atsisakė ir išraiškingų bei atpažįstamų „Range Rover“ modelių gamos išvaizdos elementų. Rezultatas – visiškai unikalus ir su jokiu kitu automobiliu nesupainiojamas „Defender“.
Todėl galima teigti, kad nors naujasis visureigis yra „Land Rover“ šeimos atstovas, tačiau priskirtinas atskirai – „Defender“ – šeimai. Šioje šeimoje bus keletas narių – pirmiausia bus dvi skirtingo ilgio platformos „Defender 110“ ir „Defender 90“, o vėliau atsiras daugiau specialios paskirties modifikacijų.
Visi „Defender“ turės kėbulo kampuose įsitaisiusius ratus, panoraminį stogą su būdinga kepurėle ir į šoną atsiveriančias galines duris su pritaisytu atsarginiu ratu. Reikia pažymėti, kad visureigyje pirmą kartą per jo 71 metų istoriją atsisakyta rėminės konstrukcijos, kurios vietą užėmė itin tvirtas aliuminio monokokas su nepriklausoma priekine ir galine pakaba.
Nors „Defender“ platforma sukurta koncerno naudojamos D7 pagrindu, jos architektūroje net 95 proc. dalių yra unikalios, todėl platforma gavo atskirą vardo indeksą – D7x, kur „x“ reiškia „ekstremalus“.
Jos konstrukcija yra net tris kartus atsparesnė sukimui ir yra puikus pagrindas nepriklausomai pakabai su pneumobalionais ar versijai su elektros jėgainėmis. Ir tai įrodyta praktikoje – visureigiui teko iškentėti daugiau nei 62 000 testų, o pakaba ir kėbulo konstrukcijai teko įveikti „Land Rover Extreme Event Test“ procedūrą, kuri numato kur kas didesnius krūvius bei išorinį poveiki nei įprasta standartinėse bandymų programose.
Bandymu metu „Defender“ įveikė daugiau nei 1,2 milijono kilometrų ekstremaliomis sąlygomis – 50 laipsnių karšrtyje dykumoje, 40 laipsnių šaltyje Arktyje ir 3 kilometrų aukštyje Uoliniuose kalnuose Kolorado valstijoje.
Tokiomis sąlygomis buvo išbandyta ir visiškai nauja visų varomų ratų valdymo sistema „Configurable Terrain Response“, debiutuojanti naujajame „Defender“. Sistema leidžia patyrusiems vairuotojams patiems susikurti nustatymų rinkinį, geriausiai atitinkantį važiavimo sąlygas ir jų vairavimo stilių. Tuo tarpu naujokams sistema tiesiog identifikuos ir pasiūlys optimalų režimą esamoms sąlygoms.
Naujojo visureigio prošvaisa pakabos versijose su oro balionais, gali būti padidinama iki 291mm („Defender 90“ – iki 314 mm), o pakabos geometrija tokia, kad priekinis (approach), centrinės dalies (breakover) ir galinės dalies (departure) kampai sudaro, atitinkamai, 38, 28 and 40 laipsnių. „Defender“ gali įveikti 900 mm gylio brastą, o „Terrain Response 2“ sistemoje yra ir elektroninis brastos įveikimo pagalbininkas.
Automobilyje taip pat įdiegta unikali koncerno sukurta „ClearSight Ground View“ technologija, kuri leidžia elektroninėmis akimis matyti kelio paviršių, esantį po variklio dangčiu, tiesiai priešais priekinius ratus.
Pirmiesiems pirkėjams siūlomi keturių cilindrų, dviejų litrų darbinio tūrio Si4 ir šešių cilindrų, 3 litrų darbinio tūrio I6 benzininiai varikliai, generuojantys atitinkamai 300 ir 400 AG. Pastarasis komplektuojamas su MHEV jėgaine – vidaus degimo variklis papildomas nedidelės galios starteriu-generatoriumi bei akumuliatorium.
Toks išdėstymas leido sukurti neįprastas sėdimų vietų kombinacijas – „Defender 110“ gali būti penkių, šešių ar septynių vietų.
Dyzeliniai varikliai taip pat du – keturių cilindrų, dviejų litrų darbinio tūrio SD4, generuojantys, atitinkamai, 200 ir 240 AG bei 430 Nm sukimo momentą. Beje, abiejų variklių dyzelino suvartojimas siekia vos 7,6 l 100 kilometrų kelio, o anglies dvideginio emisija – 199 g/km.
Naujojo „Defender“ kūrėjai pasistengė automobilio salone išlaikyti kai kurias jo pirmtakų stilistikos detales. Pavyzdžiui, šen bei ten matomi tvirtinimo varžtai ir plieniniai kėbulo struktūros elementai. Be to, pavarų svirtis atsidūrė priekinėje panelėje, o į atsilaisvinusią vietą įmontuota trečioji pirmosios eilės sėdynė – panašiai, kaip pirmosios kartos „Land Rover“ visureigiuose.
Toks išdėstymas leido sukurti neįprastas sėdimų vietų kombinacijas – „Defender 110“ gali būti penkių, šešių ar septynių vietų.
Visureigyje debiutuoja visiškai nauja komunikacijos sistema „Pivi Pro“, aprūpinta nauju itin jautriu ir greitos reakcijos liečiamuoju ekranu. O atnaujinta „Software-Over-The-Air“ (SOTA) technologija leidžia atnaujinti net 14 skirtingų elektroninių modulių programinę įrangą nuotoliniu būdu, automatiškai parsisiunčiant ir instaliuojant reikalingus papildymus.
„Defender“ turės įprastus koncernui įrangos paketus – S, SE, HSE, „First Edition“, „Launch Edition“ ir „Defender X“ – tačiau klientas dar galės individualizuoti komplektaciją keturiais skirtingais paketais: „The Explorer“, „Adventure“, „Country“ ir „Urban“. Taip pat galima bus užsisakyti itin atsparų kėbulo apsaugos sprendimą „Satin Protective Film“, apsaugantį dažus ir laką specialia plėvele.
Na, ir žinoma, bekelės ir kelionių mėgėjams „Land Rover“ pasiūlys nuotoliniu būdu valdomą elektrinę gervę, palapinę ant stogo, pripučiamas stogines ir papildomo bagažo krepšius.
Naujasis „Defender“ bus parduodamas 128 pasaulio šalyse. Visur jis atitinka griežčiausius aplinksaugos bei saugumo reikalavimus.
Lietuvoje „Inchape Motors“ salonuose naujasis „Defender 90“ kainuoja nuo 48 950 eurų, o „Defender 110“ – nuo 55 100 eurų.