Pasirinkimo laisvė, bent jau kol kas, nėra didelė - tai truputį liūdina. Jūs galite rinktis vieną iš dviejų: dyzelinis 1,6 litrų darbo tūrio arba analogiškas benzininis variklis, abu generuojantys 120 AG. Benzininis variklis gali būti suporuotas su penkių pavarų mechanine arba šešių laipsnių automatine pavarų dėže, o dyzelinis kompletuojamas tik su 6 pavarų mechanine dėže.
Pilnoje komplektacijoje, už 20 tūkst. europietiškų pinigų rasite multimedijos ekraną, kuriame integruotos navigacijos pagalba visada rasite reikiamą kelią, prisijungsite savo išmanujį telefoną. Priekyje esančius objektus jums nušvies LED žibintai, nesukaisite su vienos zonos klimato kontrole, vairuodami rankose čiupinėsite oda aptrauktą, multifunkcinį vairą (jeigu automobilio transmisija automatinė - galėsite pavaras perjungti svirtelėmis prie vairo).
Dalykas, kuriuo itin didžiavosi automobilį pristatinėjęs atstovas iš Suomijos - daug vietų gėrimams laikyti. 2 puodelių laikikliai ir 4 buteliukų. Automobilis pritaikytas vežti mažiems vaikams. Taip pat sukomplektuotos įvairios saugumo technologijos, garso sistema, statymo jutikliai.
Pasivažinėjus bekele su benzininiu „Suzuki“, sukomplektuotu su 5 pavarų mechanine pavarų dėže, galios, atrodytu užtenka, tačiau išvažiavus ant asfalto, jos pasigendi. O ir iki 100 km/val. įsibėgėsite tik per 12 sekundžių.
Pats optimaliausiais sėdynių variantas: kraštai odiniai (arba bent jau odos imitacija) o vidurys – zomšinis.
Didelį įspūdį paliko „All grip“ technologija. Viskas yra maždaug taip: jūsų automobilio varomieji ratai yra visi keturi (nebent pirksite pigesnį, priekinių varomųjų ratų variantą), jūs galite pasirinkti vieną iš keturių važiavimo padėčių, tarp kurių: „auto“, „lock“, „mud and snow“, „sport“. Važiuojant ji skenuoja kelio dangą ir nuspėja, kada gali praslysti priekiniai ratai, tuo pačiu metu perduodama daugiau sukimo momento į galinius, ir atvirkščiai.
Važiuojant bekele pasirinkau „mud and snow“. „Suzuki“ atstovybės darbuotojai – nekantrūs, ant testuojamų automobilių jau vasarinės padangos.
„Vakar jau važiavom, neįklimpom niekur, lipa ir su vasarinėm, viskas gerai!” – patikino centro darbuotojas. Priekyje – labai stati įkalnė, provėžuota, klampi, tačiau „Suzuki“ įlipo antra pavara, net neprasisukus ratams, kas ženkliai padidina komforto kokybę (tu ką, į mišką važiuoji komforto ieškot?) - nereikia jungti pirmos pavaros ir „šokti“ iš vietos.
„Sport“ rėžimas taip pat įrodė, kodėl jis taip vadinasi. Numynus akceleratoriaus pedalą, iškart pasijunta skirtumas. „Su sportu būtų labiau ratai prasisukę ten įkalnėje“ – patikslino minėtasis atstovas.
Visgi automobilis nėra sukurtas sportui, bekeles juo reikia įveikti palengva, ką „Vitara“ atliko labai sklandžiai, ir manau, už tai galima rašyti aukštą įvertinimą.
Vakar važiavom jau, neįklimpom niekur, lipa ir su vasarinėm, viskas gerai!
Dar vienas maloniai nustebinęs dalykas - „Radar Brake Support“ technologija, kuri sukurta išvengti susidūrimo važiuojant nedideliu greičiu, pavyzdžiui, automobilių spūstyje. Ši sistema skenuoja priekyje esančius objektus, ir jeigu jūs per arti privažiuosite prie kito automobilio priekyje, jūsų automobilio salone pasigirs pypsėjimas bei specialios šviesos mirksėjimas, tačiau jeigu jūs ignoruosite automobilio perduodamus signalus, jis pats sustos. Žinoma, negalima šimtu procentu pasitikėti automobiliu, jį valdote jūs, tačiau tai gali išgelbėti nuo piniginės suplonėjimo, jeigu mėgstate vairuodami žiūrinėti draugų nuotraukas „Facebook“.
Pastovaus greičio palaikymo sistema irgi turi panašių savybių kaip „Radar Brake Support“. Sistema iš tolo skenuoja kelią, kai jūs važiuojate bet kokiu greičiu. Jeigu jūs per arti (bandymo metu automobilis pradėjo lėtėti maždaug prieš 300 metrų) privažiuojate prie kitos transporto priemonės, jūsų automobilis ima lėtėti, jeigu ta kita transporto priemonė pasitraukia į šalį, jūsų agregatas vėl greitėja, iki to greičio, kuris buvo nustatytas pastoviam palaikymui.
Interjeras – gražus, tvarkingas, gal tik apdailos plastmasės galėtų būti pagamintos iš geresnės medžiagos. Šiuo atžvilgiu gražiau atrodo „Suzuki Cross 4x4“ – palei priekį nusitiesusi apversto rombo formos guminė panelė.
Automobilio kaina tikrai nedidelė, tad už tokią sumą oda apsiūtos panelės nerasite, tad teks prisitaikyti prie plastiko detalių. Nedaužykite automobilio šoninių plastmasinių apdailų ir nereikės kęsti barškėjimo.
Interjeras – gražus, tvarkingas, gal tik apdailos plastmasės galėtų būti pagamintos iš geresnės medžiagos.
Kalbant apie odą. Pats optimaliausiais sėdynių variantas: kraštai odiniai (arba bent jau odos imitacija) o viduryje - zomša. Vasarą nekaršta, žiemą nešalta, o ir gražiai atrodo. Vienintelė problema - neilgaamžiškumas.
Pasigedau porankio: tiek priekyje, tiek gale, tačiau tai atperka planšetinis ekranas su navigacija. Tiesa, navigacija klaidinga, važiuojant keliu Vilnius – Kaunas, rodė, kad važiuojame mišku, kažkur visai šalia greitkelio. Žinoma, per tą ekraną valdysite radiją, galėsite žiūrėti filmą, ar bet ką kitą, o taip pat galite prijungti ir savo išmanujį telefoną.
Viena interjero detalė, užkliuvusi už akių – nedidelis, maždaug 8 cm pločio mechaninis laikrodukas.
Viską įvertinus, automobilis paliko gerą įspūdį. Galbūt nuvilia maža variklio pasirinkimo laisvė, tačiau tai atperka išties turtinga komplektacija už nedidelę 20 tūkst. eurų sumą.
„Suzuki“ atstovai užsiminė, kad žada plėsti automobilių salonų tinklą Lietuvoje, o 2016 metais planuoja parduoti daugiau nei 200 „Suzuki Vitara“.
Techniniai testuoto automobilio duomenys:
Variklis | 1586 cm3, 4 cilindrai |
Galia | 88 kW (120 AG) |
Maksimalus greitis | 180 km/val. |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. | 12 sek. |
Padangos | 215/55 R18 |
Ilgis/plotis/aukštis | 4175/1775/2600 mm |
Bagažinės talpa | 375-710 l |
Tuščio automobilio masė | 1 185 kg |
Maksimali leistina masė | 1 730 kg |
Degalų bako talpa | 47 l |
Vid. degalų sąnaudos | 5,6 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 130 g/km |
Kaina | 19 990 Eur |