Pirmadienį vyko oficialus ralio atidarymas, kurio metu dalyviai iš techninės zonos kartu kolonoje važiavo iki prologo trasos. Varžybų lyderiams buvo leista atlikti parodomąjį važiavimą, kurio metu išryškėjo prologo trasos „charakteris“.
Praėjusiais metais iš daugiau nei 200 sportininkų šeštas „Bronze“ klasėje finišavęs M. Daugėla atkreipė dėmesį, kad techniškai trasą nebus itin sudėtinga, tačiau organizatoriai rado kitų būdų sukelti sunkumų lenktynininkams.
„Daug kas sako, kad bus lengviau nei pernai, bet aš taip nesakyčiau. Kliūtys įveikiamos ir neatrodo labai sudėtingos, bet distancijoje nėra poilsio atkarpų – akmenys, padangos, barjerai – visur reikia dirbti“.
T. Barkus optimistiškiau žiūrėjo į pirmąją varžybų dieną. „Žūriu į prologą gana ramiai. Man jis ir atrodo lengvas. Nematau, kažkokių neįveikiamų kliūčių. Reikia tiesiog saugiai jį pravažiuoti.“
Orų prognozės palankios lietuviams
Visomis „Romaniacs“ ralio dienomis prognozuojamas didesnis ar mažesnis lietus. Lietuvos atstovai, priešingai nei nemaža dalis sportininkų, ne tik neprisibijo drėgnų sąlygų, bet ir įžvelgia privalumų.
„Panašu, kad prologas bus slidus, bet jis bus slidus visiems. Kalbant apie bekelės dienas, tai esame pripratę prie lietaus, slidžių rastų ir akmenų, o mūsų dievas Perkūnas mums padės“, – teigė T. Barkus.
M. Daugėla taip pat akcentavo, kad lietingos sąlygos yra privalumas, kurį reikia išnaudoti. „Prologe bus labai slidu ir ten reikės pasisaugoti. Kalbant apie bekelę, lietingos dienos praėjusiais metais mums labai padėjo patekti į dešimtuką bendroje įskaitoje. Tai buvo mūsų pranašumas. Lietuvoje dalyvaujame raliuose, kuriuose gruntas, kuomet būna šlapias, yra labai panašus ir mes prie jo pripratę.“
Startas jau rytoj
Pirmas etapas – prologas – yra itin azartiškas, nes vyksta specialiai paruoštoje trasoje vienoje pagrindinių Sibiu miesto gatvių „Bulevard Coposu“ ir pritraukia tūkstančius žiūrovų. Lietuvių laukia vienas kvalifikacinis važiavimas, po kurio 35 geriausi kiekvienos klasės atstovai keliauja į finalą. Jame sportininkai turės važiuoti trasoje tam tikrą laiką. Pasibaigus numatytam laiko limitui bus toliau važiuojama iki finišo linijos, kur ir paaiškės kiekvieno važiavimo nugalėtojai.
Pagal tai, kokias vietas prologo metu užims sportininkai, jie bus išrikiuoti pirmosios bekelės dienos starte. Dalį kliūčių prologo kvalifikacijoje bus galima įveikti organizatorių vadinamu „viščiukų keliu“ (chicken lines). Šie palengvinimai finaliniame važiavime bus panaikinti.
Apie „Romaniacs“
„Red Bull Romaniacs“ ralis startavo 2004 m. Laikui bėgant jis tapo sunkiausiu enduro motociklų raliu pasaulyje. Dalyviai turi ne tik pademonstruoti išskirtinius motociklo valdymo, orientavimosi aplinkoje, GPS prietaisų naudojimo įgūdžius bet ir fizinę ištvermę. Lenktynininkai per dieną įveikia vidutiniškai apie 100–200 km, o trasoje tenka praleisti apie 6–8 valandas, sudeginama apie 6000 kcal.