Trakų rajone įkurta trasa „Sand Box“ tapo dideliu netikėtumu ir labai rimtu išbandymu net 152 motociklininkams ir 33 keturračiais startavusiems pirmojo etapo dalyviams.
Visiškai nauja 6 km trasa, pasižyminti itin klampiu smėliu, dovanojo galybę netikėtumų ir pareikalavo ypatingos ištvermės bei meistriškumo. Daugelis dalyvių sakė, kad tai – tarsi „mini Dakaras“ ir jau po pirmos važiavimų dalies rodė iki kraujo nutrintas rankas. Išbandymų būta labai rimtų, nes varžybų nebaigė du motociklininkai ir net aštuoni keturračius vairavę sportininkai.
Trasos specifika: įkalnės ir nuokalnės tapo dideliu iššūkiu
6 km ilgio milžiniškos smėlio dėžės „Sand Box“ įkūrėjas ir pirmojo „Cross Country“ čempionato organizatorius Lukas Perminas sakė, kad važiuoti tokia minkšta ir nuolat kintančia trasa, kai smėlis itin „piktas“, o reljefas nuolat keičiasi – labai sunku. Organizatoriai norėjo, kad „Cross Country“ varžybos nebūtų viso labo valandos ar dviejų valandų „lengvas pasivažinėjimas“. Todėl pasistengė, kad trasos nebūtų galima įveikti labai greitai, ir kad ji pareikalautų sportininkų pademonstruoti savo ištvermę bei techniką.
Jų laukė žvyro, klampaus smėlio ir miško ruožai, kuriuose reikėjo manevruoti tarp kelmų ir medžių. Kai kurie posūkiai buvo labai sudėtingi. Atidumo reikalavo ir itin stačios įkalnės bei nuokalnės. Į jas pakilti nebuvo taip paprasta, nes, kai kurie pakilimai ilgi, klampūs, o viršūnėje, tarsi Dakaro kopos, lūžtantys į priešingą pusę. Todėl dalyviams reikėjo labai gerai apskaičiuoti greitį ir jėgas. Tai pavyko ne visiems – jau pirmojo stataus pakilimo į miško ruožą zonoje susiformavo motociklininkų spūstis. Keletas sportininkų, nepasiekę viršūnės, krito itin skaudžiai.
Trasos sąlygos varžybų eigoje sulig kiekvienu ratu labai keitėsi – išsidaužė duobės, susiplakė smėlio bangos. Tad neliko tiesiųjų, kuriose galima lengvai gazuoti. Paskutiniai ratai buvo patys sunkiausi. Todėl, atėjus metui startuoti keturračiams, pačių sportininkų prašymu, trasa buvo šiek tiek sutrumpinta. Buvo atsisakyta pačių pavojingiausių įkalnių ir siaurų miško ruožų su kelmais.
Keturračių rungtyje lietuviai varžėsi su kolegomis iš Latvijos, Estijos ir Lenkijos.
Nugalėtojai motociklų kategorijoje
Itin techniškoje trasoje laimėjo ištvermingiausi sportininkai. Motociklininkų varžybose, jau pirmajame rate į priekį išsiveržė praėjusių metų „Cross Country“ čempionas Nerimantas Jucius. Jis iškovojo užtikrintą pergalę.
Antras bendroje rikiuotėje finišavo jaunasis Lietuvos talentas Džiugas Kazakevičius, trečias – patyręs motociklininkas Vladas Gončarovas.
„Iš pradžių buvo labai sunku – rankas veržė. Galbūt žiemą trūko važiavimo motociklu. Todėl gavau tai, ko tikėjausi – „šalto dušo“. Trasa tikrai sudėtinga, varžovų daug, tad reikėjo nuolat lenkti, ieškoti naujų trajektorijų. Bet pamažu viskas stojo į savas vietas: pirmose varžybose įsivažiavau, o kitose paspausiu dar labiau“, – sakė N.Jucius.
Iš viso motociklininkai varžėsi 11-oje klasių. Greičiausioje Enduro klasėje prizininkai išsidėstė taip: Nerimantas Jucius, Šarūnas Matutis, Mindaugas Daugėla. Open klasės prizininkai – Džiugas Kazakevičius, Mindaugas Paškevičius ir Karolis Varnauskas.
Atskiro paminėjimo vertas E40+ senjorų klasės nugalėtojas Danielius Žostautas. Šios varžybos jo karjeroje, be pertraukos trunkančioje 35-erius metus, – jau 500-osios. Danielius Žostautas kasmet dalyvauja vidutiniškai 20 varžybų Lietuvoje ir užsienyje.
„Dėl karantino pernai sumažėjo varžybų skaičius, tad nepavyko pasiekti 500. Praėjusį savaitgalį dalyvavau Latvijos „Cross Country“ čempionate Liepojoje. Tai buvo 499-osios mano varžybos. Rašau specialų dienoraštį, jame užfiksuoti visi, per 35 karjeros metus, įvykę įvykiai: kelintas finišavau, o jeigu nefinišavau – kas nutiko. Kitaip suskaičiuoti startų skaičių būtų sudėtinga“, – D.Žostautas džiaugėsi tobulėjančia ir negendančia technika, kuri leidžia, užuot nuolat ją remontavus, dalyvauti vis daugiau varžybų.
Danielius yra važiavęs visą Europos Enduro čempionatą, startavęs Pasaulio Enduro Taurės varžybose, Lenkijos čempionate (tapo prizininku), Italijoje rengtose „Six Days“ varžybose. Šiemet šioje serijoje planuoja startuoti Prancūzijoje.
Keturračių trasa buvo sutrumpinta
Keturračių varžybose daugiausiai ratų nuvažiavo Quad Open klasės prizininkai: Nikolajus Andrusovas, Aivis Graudinšas, Evaldas Mačiulis. Quad ATV klasės prizininkais tapo Hegris Suttas, Paulius Ruškys, Rolandas Mankus.
Nikolajus, aplenkęs nuolatinį lyderį Aivį Graudinšą, finiše džiaugėsi, kad neužstrigti stačiose įkalnėse jam padėjo geros smėlinės padangos. N.Andrusovas šioms varžyboms ruošėsi labai panašaus sudėtingumo smėlio trasoje.
„Gruntas čia ir mano trasoje – labai panašus. Ir netgi duobės vienodos. Jaučiausi kaip namuose“, – geru pasiruošimu džiaugėsi nugalėtojas.
Moterų klasė – naujas impulsas
Svarbi naujovė „Cross Country“ čempionate – po ilgos pertraukos vėl sugrąžinta Moterų klasė. LMSF prezidentės Giedrės Janušauskės teigimu, tai padidins konkurencija tarp komandų – jos norės turėti bent po vieną Moterų klasės atstovę. Be to, panašiai kaip nutiko pernai Motokroso čempionate, tai bus impulsas prisijungti naujoms dalyvėms. Šiuo metu LMSF licencijas dalyvauti Enduro varžybose jau turi šešios moterys.
„Sand Box“ trasoje startavo keturios moterys. Nugalėtoja, po valandą trukusių važiavimų, tapo Milda Veverskė. Ji į motosportą grįžo po pertraukos. M.Veverskė prisipažino, kad prieš varžybas labai jaudinosi: „Bijojau, nes treniruočių metu nesugebėjau įveikti kai kurių įkalnių, negalėjau perlipti per save. Todėl iškovota pirmoji vieta – man labai svarbus pasiekimas.“
M.Veverskė sakė, kad šiemet dalyvaus ne tik „Cross Country“ varžybose Lietuvoje, bet varžysis ir motokroso čempionate, nes nori tobulėti: „Važiuodama vien „Cross Country“ neturėčiau tokio greičio, kokį leidžia išvystyti krosas.“