Nauji ir rekonstruojami viadukai
Pagal šiemet numatomų darbų sąrašą, kurį LRT.lt pateikė Lietuvos automobilių kelių direkcija, matoma, kad nemažai dėmesio bus skiriama valstybinės reikšmės keliuose esantiems tiltams ir viadukams.
Pavyzdžiui, šiemet turėtų būti atlikti tiltų per Asvejos ežerą (kelyje Joniškis–Dubingiai–Dirmeitai–Paberžė) ir Šventosios upę (kelyje Bukonys–Upninkai–Keižonys) kapitaliniai remontai.
Dar bent trys tiltai ir viadukai bus rekonstruoti: tiltas per Šventąją (kelyje Radiškis–Anykščiai–Rokiškis), dar vienas tiltas per Veiveržą (kelyje Švėkšna–Daukšaičiai–Veiviržėnai) ir viadukas kelyje A12 (Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas).
Numatoma ir aibė darbų valstybinės reikšmės rajoniniuose ir magistraliniuose keliuose. Kelių remonto techniką bus galima sutikti ir kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Čia bus vykdomas rekonstravimas atkarpoje nuo 103-ojo iki 107-ojo kilometrų.
Visų numatomų darbų sąrašas:
• Dviejų lygių sankryžos valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelis 11,015 km rekonstravimo ir valstybinės reikšmės magistralinio kelio A9 Panevėžys–Šiauliai ruožo nuo 5,0 iki 6,05 km kapitalinio remonto techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.
• Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 30,88 iki 40,27 km rekonstravimas ir tilto per Armoną 40,20 km nauja statyba.
• Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė ruožo nuo 1,90 iki 2,17 km rekonstravimas.
• Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2822 Toliejai–Šnieriškės–Labanoras ruožo nuo 1,70 iki 7,80 km rekonstravimas.
• Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 3216 Liepgiriai–Šateikiai–Gintališkė ruožo nuo 9,98 iki 12,36 km rekonstravimas.
• Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4011 Stonaičiai–Gilaičiai–Kužiai ruožo nuo 2,425 iki 8,167 km rekonstravimas.
• Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2303 Kretinga–Kūlupėnai, kuriam Kretingoje suteikti miesto Rotušės a. ir Vilniaus g. pavadinimai, ruožo nuo 0 iki 0,922 km ir nuo 1,050 iki 1,408 km rekonstravimas.
• Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2031 Juodkaimiai–Kunioniai–Kampai II ruožo nuo 1,40 iki 3,80 km rekonstravimas ir ruožo nuo 0,00 iki 1,40 km kapitalinio remonto techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.
• Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai ruožo nuo 7,47 iki 13,415 km rekonstravimas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių takus ir kapitalinio remonto nuo 10 iki 10,2 km techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.
• Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 150 Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys 1,636 km esančios rekonstravimas į žiedinę sankryžą ir 2,000–4,439 km ruožo rekonstravimas nutiesiant pėsčiųjų ir dviračių taką.
• Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 156 Naujoji Akmenė–Venta rekonstravimas, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką kelio ruože nuo 4,550 km iki 9,503 km.
Kaip teigia LAKD atstovai, iš viso kelio dangos stiprinimo darbai numatyti 60-yje kilometrų magistralinių ir krašto kelių, o dar 130 kilometrų rajoninių kelių bus atnaujinta atliekant paviršiaus apdorojimą.
Tiesa, LAKD pabrėžia, kad tai nėra galutininis sarašas, todėl rekonstruojamų ir remontuojamų kelių atkarpų dar gali pasaugėti.
Be viso to, visoje Lietuvoje bus išasfaltuota 420 kilometrų žvyrkelių. Visą sąrašą, kurie žvyrkeliai turėtų būti išasfaltuoti per 2019-uosius, rasite čia.
„Via Baltica“ rekonstrukcija tęsis kitąmet
Praėjusiais metais buvo baigta kelio A5 („Via Baltica“) rekonstrukcija atkarpoje nuo Kauno iki Marijampolės. Atnaujinus ir modernizavus šį kelio ruožą vairuotojai čia gali važiuoti ir greičiau, ir saugiau, nes kelias praplatėjo nuo dviejų iki keturių eismo juostų, o šiltuoju metų laiku vairuotojai gali važiuoti 130 km/val. greičiu.
Tačiau šioje vietoje darbai nesustos. Planuojama, kad keturių eismo juostų kelias turėtų tęstis iki pat Lietuvos–Lenkijos sienos. Tačiau LAKD atstovai teigia, kad šiemet visgi darbai dar nebus pradėti.
„Planuojama, kad 2020-aisiais bus pradėti šio daugiau nei 40 km ilgio ruožo projektavimo ir statybos darbai, o 2022-aisiais kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų ir atitiks automagistralės reikalavimus. Žinoma, projekto pabaiga priklausys ir nuo finansavimo apimčių“, – teigiama LAKD atsakyme.
Prasidės darbai kelyje Vilnius–Utena
Pagaliau prasidės darbai ir kelyje Vilnius–Utena. Daugelį metų vairuotojus kankinantis betoninis kelias šiemet sulauks kelių darbų technikos apsilankymo. Tiesa, grandiozinių planų nėra, tačiau postūmis, kad ir nedidelis, įvyks.
„Rekonstravimo darbus planuojama pradėti šių metų kovą. Darbai prasidės nuo 16-ojo kilometro, kur šiuo metu baigiasi keturių eismo juostų kelias. Planuojama, kad darbai vyks iki 21-ame kilometre esančios sankryžos į Nemenčinę.
Šioje atkarpoje kelias bus praplatintas iki keturių eismo juostų, bus įrengtos dvi dviejų lygių sankryžos ties keliu Vievis–Maišiagala–Nemenčinė ir Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai.
Taip pat bus pastatytas pėsčiųjų viadukas į Raudondvarį. Ruože nuo 16,00 iki 21,50 km bus įrengti ir pėsčiųjų-dviračių takai, jungiamieji keliai“, – teigia LAKD atstovai.