„Škoda Superb“ nugalėjo kategorijoje iki 40 tūkst. eurų, „Renault Scenic E-Tech Electric“ išrinktas geriausiu kategorijoje iki 60 tūkst. eurų, o „Audi Q6 e-tron“ laimėjo kategoriją virš 60 tūkst. eurų. Kas lėmė, kad būtent šie automobiliai tapo geriausiais? Žodis komisijos nariams.
Iki 40.000 Eur
Pirmajame kainų segmente konkurse susigrūmė net keturiolika pretendentų. Nors šios kainų kategorijos automobiliai turėtų būti labiau praktiški nei inovatyvūs, komfortiški ar išskirtinai saugūs, tačiau rinka diktuoja savo taisykles, todėl netrūko nei originalaus dizaino, nei inovatyvių sprendimų, nei tiesiog optimalaus savybių rinkinio. Finale varžėsi „Cupra Terramar“, „Dacia Duster“ ir „Škoda Superb“, laimėjo pastaroji.
Renaldas Gabartas „Škoda Superb“ apdovanojo 4 balais: „Visakeriopingai vykęs automobilis: pavyzdingai efektyviai deginantis naftos produktus ir sukuriantis dinamiškesnio, nei būtų galima tikėtis iš 150 AG „dvilitrio“ variklio įspūdį, plius – erdvus, patogus, jaukus ir galintis pasigirti kokybiškomis interjero apdailos medžiagomis. Didžiausias galvosūkis: kaip atrodo bazinės komplektacijos modelis už 33 tūkst. eurų, leidusių „Superb“ patekti į pigiausių konkurso automobilių kategoriją? Visgi, panarsčius „Essence“ įrangos sąrašą beliko konstatuoti, kad ir tokia versija yra pasiutusiai teisingas pasirinkimas“, konstatavo R.Gabartas.
Nuo 40.000 iki 60.000 Eur
Antrasis kainų segmentas suteikė komisijai didžiulį kėbulų tipų ir jėgainių pasirinkimą. Tarp dvylikos kandidatų ir sportiniai hečbekai, ir taupūs hibridai, ir aukštesnės klasės krosoveriai. Šioje kategorijoje komisijai teko ieškoti automobiliuose didesnės vertės, pateisinančios kainą. Finale varžėsi „Hyundai Sante Fe“, „Renault Scenic E-Tech Electric“ ir „Toyota Camry“. Laimėtoju paskelbtas „Renault Scenic E-Tech Electric“.
Egidijus Babelis „Renault Scenic“ davė 4 balus: „Paskutiniai „Renault“ modeliai maloniai stebina, o „Scenic“ – juo labiau. Jis turi puikų dizainą, gana erdvų saloną, interjero apdailos kokybė, multimedija ir technologijos krauna malkų praktiškai visiems konkurentams. Rinkdamas „Metų automobilį“ noriu atsižvelgti ne vien tik į tuos modelius, kurie yra pristatyti konkursui, bet ir bendrai į rinką. Nors mašina tarp šiemetinių pretendentų gali pasirodyti gera, nebalsuočiau už ją, jeigu žinočiau, kad rinkoje yra geresnių, metais kitais anksčiau pasirodžiusių modelių.
Tai „Renault“ daugiausiai savo balsų atidaviau todėl, kad mano galva dabar tai yra bene geriausias kompaktinis elektrinis krosoveris rinkoje. Jis turi adekvatų galios kiekį, didelę ir išties toli važiuoti leidžiančią bateriją, labai naudingą 22 kW AC krovimo spartą, yra standus, gerai, tiksliai valdomas, tačiau tuo pačiu metu išlaiko gerą komforto lygį. Ir jo kaina – labai racionali. Tiesiog puikus, išbaigtas paketas. Ir priedo, pasikartosiu – puikus, labai jaukus salonas, ir „oho“ efektą sukuriantis fotochrominis panoraminis stoglangis.“
Nuo 60.000 Eur
Šio segmento pirkėjui kaina ne pats svarbiausias dalykas. Todėl komisijai teko pakeisti vertybių skalę ir vertinti automobilį ne tik kaip transporto priemonę, bet ir kaip papildomų paslaugų rinkinį. Darbas gal ir malonus, tačiau išskirtinai atsakingas. Juk jei klientas už automobilį moka buto Vilniuje kainą, jis išskirtinai reiklus ir dėmesingas detalėms. Finale varžėsi „Audi Q6 e-tron“, „Toyota Land Cruiser“ ir „Volkswagen ID.7“. Laimėjo „Audi Q6 e-tron“.
Valdas Valiukevičius „Audi Q6“ davė 6 balus: „Galiu burbuliuoti dėl pernelyg didelio svorio, aukščio, ratų didumo, nes manau, kad elektromobilis yra miesto transporto priemonė, tad turėtų būti mažesnis ir pigesnis. Išskyrus tai, visa kita yra puiku. Jis netgi turi „Audi“ dvasią – tai, ko nebuvo ligšioliniuose elektromobiliuose. Aš kasdien vairuodamas „Audi“, atpažįstu „Audi“ charakterį vos tik įlipęs.“
Išsamius komisijos narių vertinimus rasite oficialioje Lietuvos žurnalistų autoklubo svetainėje.