Lietuvos naujų automobilių pardavimai beveik pavijo Estiją

Pirmasis 2017-ųjų pusmetis šalies naujų automobilių rinkai buvo rekordinis. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, sausio-birželio mėnesiais Lietuvoje parduota net penktadaliu daugiau naujų transporto priemonių nei per tą patį laikotarpį pernai. Ekspertai pabrėžia, kad itin pozityviai nuteikia ir faktas, jog rinkos augimas fiksuotas kiekvieną mėnesį.
Atnaujintas „Toyota Avensis“
Atnaujintas „Toyota Avensis“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Regitra“ skelbia per pirmus šešis šių metų mėnesius iš viso užregistravusi 12 814 naujų lengvųjų asmeninės paskirties automobilių. Tai net 19,7 proc. daugiau nei per analogišką laikotarpį pernai. Atmetus reeksportuojamų transporto priemonių dalį, fiksuotas 18,1 proc. bendrasis vidaus rinkos prieaugis.

Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad didesnis ar mažesnis augimas fiksuotas kiekvieną mėnesį. Tai tik įrodo, jog ši tendencija nėra atsitiktinė

„Tokia statistika naujų automobilių rinkos dalyvius nuteikia itin optimistiškai. Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad didesnis ar mažesnis augimas fiksuotas kiekvieną mėnesį. Tai tik įrodo, jog ši tendencija nėra atsitiktinė“, – teigia Lietuvos autoverslininkų asociacijos direktorius Rokas Knyva.

Asmeninės paskirties automobilių rinkos lyderių pozicijas ir toliau išlaiko „Toyota“ (1786 parduotos transporto priemonės) bei „Volkswagen“ (1757 vnt.). Trečiojoje vietoje – „Škoda“ (1228 vnt.). Kitų gamintojų pardavimai neviršijo 1000 vnt. ribos. Stabilus išlieka ir populiariausių modelių trejetukas, kuriame rikiuojasi „Škoda Oktavia“, „VW Passat“ bei „Nissan Qashqai“.

Premium segmento lyderiais išlieka BMW. Per pusmetį gamintojas šalyje pardavė 290 vnt. naujų šios kategorijos automobilių. Visgi sparčiai auga ir „Porsche“ paklausa. Šios markės transporto priemonių pardavimai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pakilo 55,5 proc.

Lengvųjų komercinių automobilių kategorijos lydere pirmąjį pusmetį buvo „Renault“ (244 vnt.). Prancūzijos gamintojui tik minimaliai nusileido „Fiat“ (242 vnt.) ir net 60,7 proc. pardavimus šį pusmetį išauginusi „Toyota“. Visas komercinių automobilių segmentas augo 13,8 proc.

Lietuvos naujų automobilių rinka augo sparčiausiai Baltijos šalyse. Estijoje sausį-birželį parduoti 13 332 nauji asmeniniai automobiliai (+13,4 proc.) ir 2 228 komerciniai (+9 proc.). Tuo tarpu Latvijoje fiksuotas rinkos susitraukimas. Čia parduota 8 614 asmeninių (–1 proc.) ir 1 009 (–1 proc.) komercinių naujų transporto priemonių.

Visoje ES per pirmus šešis šių metų mėnesius parduota 8,21 mln. asmeninės paskirties ir 1,014 mln komercinių automobilių. Tai 4,7 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Sparčiausiai rinka augo dvylikoje jaunųjų bendrijos šalių (15,2 proc. prieaugis). ES senbuvių statistika santūresnė (3,8 proc. prieaugis).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis