„Lietuvoje šiuo metu yra daugiau nei 8 tūkstančiai vien elektra varomų automobilių, jų skaičius per pastaruosius dvejus metus išaugo tris kartus, tendencijos ir toliau rodo sparčią plėtrą mūsų šalyje. Elektromobiliai jau yra ne ateitis, o dabartis, todėl siekiame skatinti tvarų judumą ir dedame pastangas, kad jų vairuotojai, nesvarbu, iš kur atvyksta, bet kuriame oro uoste galėtų patogiai naudotis viešomis įkrovimo stotelėmis“, – sako Gintarė Norvilaitė-Tautevičė, Lietuvos oro uostų Komercijos departamento direktorė.
Diegs vidutinio ir greitojo įkrovimo stoteles
Daugiausia, net 90 įkrovimo vietų, numatoma įrengti Vilniaus oro uosto trumpalaikio ir ilgalaikio automobilių stovėjimo aikštelėse. Iš jų 42 bus trumpalaikio parkavimo aikštelėje tiesiai prieš naująjį išvykimo terminalą, kuris pradės veikti 2025 metais. Čia veiks ir 8 greitojo įkrovimo (bent 75 kW galios) vietos, taigi elektromobilių vairuotojai, atvykę pasitikti ar išlydėti artimųjų, per tą laiką galės papildyti transporto priemonės bateriją. Visos kitos įkrovimo vietos turės 22 kW galios lizdus – tokiu atveju elektromobilį galima pilnai įkrauti per maždaug 3-5 valandas, priklausomai nuo jo modelio ir baterijos talpos.
Kauno oro uoste elektrines transporto priemones bus galima įkrauti 54 vietose, iš jų 8 bus greitojo įkrovimo (75 kW) – pastarąsias numatoma įrengti aikštelėje, esančioje tiesiai priešais keleivių terminalą. Likusiose vietose elektromobiliai bus įkraunami vidutine (22 kW) galia.
Dar 30 elektromobilių įkrovimo vietų, iš jų dvi greitojo įkrovimo (75 kW), numatoma įrengti Palangos oro uoste.
Taigi iš viso trijuose oro uostuose bus įrengta 170 viešų elektromobilių įkrovimo vietų. Šiuo metu Lietuvos oro uostų valdomose parkavimo aikštelėse yra įrengta 18 elektromobilių įkrovimo vietų, iš jų keturios Vilniuje, dar 14-ka – Kaune.
„Kaip numato tarptautinės atrankos sąlygos, įkrovimo stoteles turės įrengti naujasis jų operatorius, bendradarbiaudamas su Lietuvos oro uostais. Preliminarų elektromobilių įkrovimo vietų skaičių ir išplanavimą jau parengėme atsižvelgdami į automobiliais oro uostus pasiekiančių keliautojų poreikius bei planuojamus infrastruktūros plėtros projektus oro uostuose. Be to, visos įkrovimo stotelės bus viešos, taigi jomis galės naudotis ne tik oro uostų klientai, bet ir kiti vairuotojai“, – teigė G. Norvilaitė-Tautevičė.
Ieško patikimo ilgalaikio partnerio
Tarptautinę parkavimo aikštelių operatoriaus atranką Lietuvos oro uostai paskelbė kovo mėnesio pabaigoje. Konkurso sąlygose numatoma, kad naujasis operatorius valdys daugiau nei 3 300 parkavimo vietų (esamų ir ateityje planuojamų) trijuose oro uostuose – Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Vienas iš esminių konkurso tikslų – parkavimo aikšteles patikėti patyrusiam operatoriui, kuris visuose oro uostuose užtikrintų keleiviams ir partneriams teikiamų parkavimo paslaugų kokybę.
Paraiškas rinkos dalyviai gali teikti iki šių metų birželio mėnesio. Planuojama, kad atrankos laimėtojas bus paskelbtas šių metų viduryje (birželį-liepą), parkavimo vietų valdymą jis perimtų antroje metų pusėje. Kontrakto laikotarpis – iki 10 metų.
Pasirašius sutartį naujasis operatorius įsipareigos diegti reikiamas technologijas kokybiškam parkavimo vietų administravimui, tinkamai pritaikyti naudojimui esamą oro uostų infrastruktūrą, įrengti elektrinių automobilių krovimo stoteles, užtikrinti visokeriopą infrastruktūros priežiūrą ir saugumą aikštelių teritorijoje. Be to, operatorius įsipareigoja teikti kokybiškas klientų aptarnavimo paslaugas, įrengti skambučių centrą. Naujasis operatorius bus atsakingas ir už parkavimo vietų rinkodaros projektus.