Parengiamieji viaduko užkėlimo darbai buvo pradėti dar 19 val. vakaro. Tuo metu magistralėje Panevėžys–Vilnius, ties posūkiu į Žemaitkiemį, eismas buvo apribotas, tačiau visiškai nesustabdytas.
Artėjant pirmai valandai nakties magistralės atkarpa buvo uždaryta aklinai. Transportą nukreipus apylankomis prasidėjo bene svarbiausias projekto etapas – pėsčiųjų viaduko konstrukcijos užkėlimas ant atramų. Toks viadukas – vienintelis Panevėžį ir Vilnių jungiančioje bei greta Ukmergės nusidriekusioje magistralėje.
Į orą pakėlė beveik 80 tonų
Šiai užduočiai įgyvendinti AB „Panevėžio keliai“ naudojo du pagrindinius kranus, kurių bendra keliamoji galia siekė beveik 700 tonų. Vienas iš kranų į objekto vietą atvyko net iš Latvijos. Kaip pagalbinis buvo panaudotas ir trečias, maždaug 100 tonų keliamosios galios kranas.
Nors aplink matėsi gana nemažai ryškiaspalve apranga vilkinčių specialistų, svarbiausius vaidmenis čia vaidino maždaug dešimties žmonių grupė.
Visi šią naktį leido dėl vieno tikslo – 58 metrų ilgio ir 77 tonų svorio plieninė viaduko konstrukcija privalėjo būti užkelta ir pritvirtinta per tris valandas.
Viadukas į darbų vykdymo vietą buvo atgabentas atskiromis konstrukcijomis, tiesiai iš gamyklos. Arkos segmentai buvo suvirinti statybvietėje. Dabar, kai viadukas jau tvirtai stovi ant atramų, „Panevėžio kelių“ darbuotojams liks tik paskutiniai tvirtinimo darbai, apdaila, turėklų įrengimas.
Darbai – investicija į saugumą
AB „Panevėžio keliai“ projektų vadovas Jevgenijus Šaškovas teigė, kad pėsčiųjų viaduko įrengimas buvo būtinas siekiant sumažinti avaringumą šiame kelio ruože. Magistralę čia dažnai kirsdavo pėstieji. Praeityje yra pasitaikę ir skaudžių nelaimių.
2005-aisiais čia užfiksuota viena, o kitąmet dar trys įskaitinės avarijos, kurių metu buvo sužaloti žmonės. Tokia statistika šiai magistralės atkarpai ties Ukmerge netruko „uždirbti“ juodosios dėmės statusą.
Siekiant užtikrinti saugumą, 2007-aisiais čia buvo panaikintas apsisukimas, tačiau toks problemos sprendimo būdas buvo itin nepatogus automobilių vairuotojams.
Anksčiau čia būdavo pavojinga, pėstieji lipdavo per atitvarus, netgi dviračius per juos keldavo.
Tuomet ir buvo prabilta apie atkarpos rekonstrukciją, papildomų kelių įrengimą automobiliams ir viaduką pėstiesiems.
„Vienoje pusėje magistralės yra Ukmergė, kitoje – Žemaitkiemis, kiti kaimai. Kadangi įrengti žiedai ir jungiamieji keliai, žmonėms nereikės sukti papildomų kilometrų iki apsisukimo. Pėstieji, dviratininkai taip pat galės saugiai pereiti virš magistralės. Anksčiau čia būdavo pavojinga, pėstieji lipdavo per atitvarus, netgi dviračius per juos keldavo. Dabar ši problema išspręsta“, – kalbėjo J.Šaškovas.
Išvysti, kaip į orą kyla ir ant atramų gula naujasis viadukas susirinko ir gana nemažas būrys Ukmergės ir aplinkinių miestelių gyventojų. Žmonės tvirtino, kad naujasis pėsčiųjų viadukas ir greta esantys jungiamieji keliai gerokai palengvins judrios magistralės kirtimą.
Kelininkai iš magistralės pasitrauks liepą
Viaduko užkėlimas – pati įspūdingiausia, tačiau ne vienintelė šio projekto dalis. 1223 metrų ilgio ruože magistralė išplatinta, įrengtos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, jungiamieji keliai, dvi žiedinės sankryžos.
„Viaduko kėlimas buvo kruopščiai suplanuotas. Viskas vyko pagal planą. Ir paruošiamieji darbai, ir užkėlimas, ir pabaigiamieji darbai. Viaduką ant atramų užkėlėme maždaug per valandą“, – sakė J.Šaškovas.
Darbai šioje atkarpoje prasidėjo praėjusių metų balandžio pabaigoje. Kelininkai iš šios magistralės atkarpos pasitraukti ketina liepos 26-ą dieną. Iki tol šioje vietoje gali būti tam tikrų eismo apribojimų, tačiau eismas stabdomas jau nebebus.