Daugiau naujienų apie autombilius – rubrikoje GAZAS.
Rusijos valdžia nuolat trimituoja, kad vakarietiškų kompanijų pasitraukimas – tik į gera. Propaganda aiškina, kad rusai kurs savas technologijas ir atgaivins jau pamirštus rusiškus automobilių modelius.
Kaip gaminamas „moskvičius“
Todėl buvusioje „Renault“ gamykloje nusprendė gaminti modelį „Moskvich 3“ (Moskvič 3).
Žurnalistų parengtuose reportažuose matosi, kad konvejeriai, ant kurių buvo surenkami „Renault“ automobiliai, stovi be darbo, tarsi palikti likimo valiai. O „Moskvich 3“ surenkami visai ne ant konvejerių, o ant keltuvų – panašiai, kaip tradiciniuose autoservisuose.
Surinkimu ši procesą taip pat sunku pavadinti. Nes šie moskvičiai – ne kas kita, kaip iš Kinijos atkeliavę krosoveriai JAC JS4. Tačiau be priklijuotų prekės ženklų. Situacija išties absurdiška. Krosoveriai surenkami Kinijoje, tada išrenkami dideliais mazgais ir sudedami į konteinerius. Tuomet siunčiami į Maskvą. Ir čia, buvusioje gamykloje, virtusioje dirbtuvėmis, aštuoniuose taškuose vėl iš naujo surenkami.
Palyginkite kiniškus ir rusiškus krosoverius:
Į kėbulą technikai įdeda variklį su transmisija, prisuka duslintuvą, ratus. Ir, svarbiausia, priklijuoja užrašą „Moskvich“.
Kiek pabrangsta „Moskvich 3“?
Akivaizdu, kad toks tuščias darbas (surinkimas, išrinkimas ir vėl surinkimas) pabrangina automobilį. Krosoveris „Moskvich 3“ kainuoja apie 25 – 32 tūkst. eurų. O jo originali kiniška versija – beveik 7 tūkst. pigiau.
Taigi vadinamasis „Moskvich 3“ siūlomas su 1,6 l (109 AG) ir 1,5 l turbininiais (150 AG) varikliais. Bus ir elektrinė versja su 68 AG varikliu. Nuvažiuojamas atstumas viena įkrova – iki 410 km.
Daugiau vaizdų – „Za Ruliom“ reportaže.