Mažai kam žinoma istorija: neoklasicizmo perlas „Nissan Spartan“

Prisipažinsiu. Parašyti šį straipsnį paskatino ne žurnalistinis įkvėpimas ar kažkieno prašymas, bet noras šiek tiek praskleisti uždangą ir papildyti, o galbūt patvirtinti, arba paneigti tas dviprasmybes, kurios susijusios su mums labai mažai žinomais „Nissan Spartan“ automobiliais.
Nissan (Datsun) 280ZX, kurio pagrindu buvo pagaminti pirmieji Spartan automobiliai. Wikipedia nuotrauka
Nissan (Datsun) 280ZX, kurio pagrindu buvo pagaminti pirmieji Spartan automobiliai. Wikipedia nuotrauka

Jeigu mūsų minimame automobilyje buvo panaudoti tokie pagrindiniai "Nissan" techniniai mazgai, kaip variklis ir važiuoklė, tai pats "Spartan" kėbulas buvo sukonstruotas visai naujai. Vienur teigiama, kad "Nissan Spartan" kėbulo dizainas buvo nusižiūrėtas nuo 1935 m. Mercedes 500 K., kitur, kad nuo 1936 m. Mercedes 540K. Bet tai tikrai nėra svarbu, nes tikslas buvo pasiektas ir galima konstatuoti, kad šios Spartan kėbulo linijos – vienas geriausių neoklasikinio automobilio pavyzdžių.

Teigiama, kad Nissan Spartan kėbulo dizainas buvo nusižiūrėtas nuo 1935 m. Mercedes 500 K. Wikipedia nuotrauka
Teigiama, kad Nissan Spartan kėbulo dizainas buvo nusižiūrėtas nuo 1935 m. Mercedes 500 K. Wikipedia nuotrauka

Neoklasikinių automobilių gamintojas Nedas Lamoureauxas

Tuo pačiu metu, dar vienas žinomas neoklasikinių automobilių gamintojas Nedas Lamoureauxas kaip tik ieškojo naujos automobilių gamybos įmonės ir, pamatęs vieną iš pirmųjų Spartan, buvo nustebintas. Nedui taip patiko automobilio dizainas, kad jis iš Rono Sparkso nupirko Spartan marketingo teises ir tapo kompanijos dalininku. Pradėjęs vadovauti kompanijai Neds perkėlė gamybą iš Leucadia miestelio į San Marcos ir ant „Spartan“ automobilių atsirado „Spartan Motorcar Co.“ kompanijos pavadinimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis