Visoje Europoje automobilių ekspertai šį kompaktišką B segmento automobilį sutiko ir įvertino net labai palankiai – visiems padarė gerą įspūdį maža automobilio tarša, o tuo pačiu ir mažas degalų suvartojimas, puikus vikrumas ir manevringumas, o tai pat gausi standartinė įranga.
Kas tu, „Yaris HSD“?
„Toyota“ atstovai drąsiai teigė, kad šis jų sukurtas hibridinis automobilis gali konkuruoti su dyzeliniais, visoje Europoje jau pamėgtais „Volkswagen Polo BlueMotion“ ir „Ford Fiesta ECOnetic“ modeliais.
Ir iš tiesų „Toyota Yaris HSD“ įsiterpė tarp jau minėtųjų kompaktinių automobilių tiek degalų suvartojimo, tiek ir kainų atžvilgiu. Už nepilnus 60 tūkstančių litų galima įsigyti stilingai atrodantį, technologišką ir patikimą miesto automobilį.
Jau pasitikdamas iš tolo „Yaris HSD“ pradeda džiuginti įmantresniu, veržlesniu, rafinuotesniu nei benzininiai ar dyzeliniai broliai, dizainu. Viduje taip pat iškart supranti, kad sėdi neįprastame automobilyje: baltai-melsvas skydelio apšvietimas vis primena, kad tai aplinkai draugiškų technologijų pilna, solidi transporto priemonė.
Pasukus užvedimo raktelį, skydelyje užsidega tik lemputė „Ready”. Jokio variklio burzgimo ar vibracijos – jūs galite pajudėti tyliai, sklandžiai ir solidžiai – lyg su prabangiu aukštos klasės sedanu. Štai čia ir prasideda HSD burtai, kurie apgaubia ir nebepaleidžia.
Vairuotojas nuo pat pirmojo pajudėjimo momento gali naudotis 169 elektros variklio sukuriamais niutonmetrais. Benzininis variklis, ramiai vairuojant miesto sraute, įsijungia nejuntamai – tiesiog užgęsta EV indikatorius. Beje, kalbant apie elektros variklio darbo režimus, reikėtų pažymėti, kad „Yaris“ hibridinė pavara sureguliuota taip, kad beveik ketvirtadalį laiko sistema leidžia naudotis tik akumuliatoriuose sukaupta energija. O tai ne tik ekonomija ir ekologija – tai ir komfortas!
Kalbant plačiau, apie vairavimo komfortą – pakaba verta pagyrimo. Ji ganėtinai standi, leidžia automobilį valdyti tiksliai, bet tuo pačiu ir sugeria stambesius kelio nelygumus.
Manevruojant mieste, vairuotojas gali džiaugtis ne tik nedideliais gabaritais, tiksliu vairo mechanizmu, bet ir statyti automobilį padedančia galinio vaizdo kamera.
Apibendrinant, reiktų bent porą žodžių pasakyti ir apie realias degalų sąnaudas. Deja, vienos dienos bandymų metu nepavyko iki galo „perkąsti” naujojo „Yaris“ hibridinės sitemos specifikos. Hibridinius automobilius reikia „prisijaukinti” – t.y. perprasti jų optimaliausius darbo režimus, kuriais važiuojant pavyktų sudeginti kuo mažiau degalų.
Vienos dienos testo metu, mieste ir užmiestyje vidutinės sąnaudos sudarė 5,2 l/100km. Iš asmeninės hibridinių automobilių vairavimo patirties žinau, kad „prisijaukinus“ mažasis „Yaris“ suvartotų bent penktadaliu mažiau degalų.
Ar pavyks „Toyota“ sublizgėti Lietuvos naujų automobilių rinkoje koziriniu „Yaris“, pamatysime ateityje. Tačiau jau dabar galima teigti, kad tai labai svari ir tvirta korta šio žaidimo kortų kaladėje.