Labai smagus automobilis, kol nepradedi juo važiuoti. Taip galima apibūdinti ne vieną bandymą – išoriškai nuostabiai atrodantis modelis (pavyzdžiui, „Hyundai i40“) nuvilia savo važiavimo savybėmis. Arba atvirkščiai – eksterjerinė nuobodumo viršunė „Volkswagen Passat“, atlikus aklą testą, būtų lyderis daugumoje savo klasės vertinimo kategorijų.
Kažko panašaus į i40 tikėjausi ir su CX-5. Išoriškai jis tikrai atrodo gerai – veržlios kėbulo linijos, dideli ratlankiai, agresyvus priekis. Įlipus į vidų – viskas vėl gražu ir, svarbiausia, aišku. Valdymo rankenėles ir visus kitus prietaisus randi ten, kur ir tikiesi juos būsiant. Viskas paprasta ir elementaru. Ypatingai nustebino dvejopas daugiafunkcinis ekranas – jis ir jautrus lietimui, ir gali būti valdomas valdymo bloko, esančio šalia pavarų perjungimo svirties, pagalba.
Gamintojo nuotr./„Mazda CX-5“ |
Kaip jis važiuoja?
Vilnius pasižymi kaip miestas, kuriame natūraliai susiformavo „trasos“, leidžiančios išbandyti daugelį automobilio komponentų.
Nori išbandyti garso izoliaciją ar bėgėjimąsį – leki į autostradą. Pakabos darbo tikrinimui geriau už bet kokį bandymų kompleksą tinka S.Nėries gatvė. Bet kuriame transporto žiede galima neviršijant greičio išbandyti automobilio stabilumą. Automobilio išskirtinumą galima lengvai patikrinti vakare slenkant Vilniaus senamiesčio gatvelėmis – į įdomų modelį žvilgsnį nuo šalia einančios merginos su diržo ilgio sijonu nukreipia kiekvienas vaikinas.
Gamintojo nuotr./„Mazda CX-5“ |
Kai kuriuos šių testų atlikau ir su CX-5. Nei vienas jų nenustebino labiau nei pravažiavimas S.Nėries gatve. Su savo kasdieniniu automobiliu šios atkarpos vengiu labiau nei vampyras dienos šviesos. Ja važiuojant tenka rinktis vieną iš dviejų: nusipirkti dantų apsaugą arba dalinti leistiną greitį iš dviejų. Tačiau su CX-5 leistiną greitį toje vietoje galima padvigubinti, o dantų apsaugą palikti vaistinėje. Šis visureigis puikiai susidoroja su, švelniai tariant, tragišku keliu – jis ne tik minkštas, bet ir turi tyliai dirbančią pakabą. Tiesa, tik apautas 17 colių skersmens ratais (teko išbandyti dvi CX-5 versijas – vieną su 17, kitą – su 19 colių ratlankiais). Su „devyniolikiniais“ senamiesčio testą CX-5 atlaikytų žymiai geriau nei Fabijoniškių.
Kaminari, murakuri, kamehame... ech, koks skirtumas
Kad ir kaip „Mazda“ inžinieriai (nors greičiau – pajuokauti sumanę rinkodaros specialistai) pavadino galinių sėdynių sulankstymo ir bagažinės uždangalo tvirtinimo sistemą, ji yra labai gera. Galinė sėdynė pasidalina ir labai elementariai susilanksto į tris atskiras dalis – nuostabus dalykas keliaujant keturiese ar gabenant didesnių gabaritų krovinį, pavyzdžiui, slides (jeigu nemėgsti stogo bagažinės).
Bagažo skyriaus uždangalas taip pat vertas išmaniojo vardo. Jis yra prikabintas prie bagažinės dangčio stiklo apatinės dalies, tad pakeliant jį, kartu pasikelia ir uždangalas. Taip daug paprasčiau į automobilio galą įdėti bet kokį krovinį. Nereikia suskleisti ar net nuimti uždangalo. Nors šis veiksmas naujuose automobiliuose taip pat supaprastintas iki vieno judesio, visiškas jo atsisakymas yra sveikintinas žingsnis.
Gamintojo nuotr./„Mazda CX-5“ |
Varikliai, pavarų dėžės ir kainos
Tai sritis, kurioje „Mazda“ dar turės pasitempti. Ne, jie nėra „Alfa Romeo“ – japonų gamintojas turi sukūręs ne vieną gerą ir patikimą variklį. Tačiau renkantis „Mazda CX-5“, gero variklio ar geros pavarų dėžės gali tekti atsisakyti. Arba sumokėti už juos labai daug.
Net „Mazda“ atstovai Lietuvoje pripažįsta, kad CX-5 kaina yra didelė. Nemaža, lyginant su kitais miesto visureigiais ir su ankstesniais šio gamintojo modeliais, kurie niekada nepasižymėjo taikantys į „premium“ segmentą. CX-5 šį statusą keičia 180 laipsnių – jis, vertinant panašius variklius, pavarų dėžes ir komplektacijas turinčius tos pačios klasės automobilius, yra neabejotinai brangiausias.
Kodėl? Tą galima pateisinti viena kita papildoma smulkmena: įspėjimo apie eismo juostos pakeitimą sistema, kuri visureigiuose dar gana reta, elektra valdomomis sėdynėmis, kurių neturi dauguma konkurentų ir pan. Tokie dalykai prisideda prie didelės kainos.
Visa kita – tai geras vardas, kurio „Mazda“ ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje dar neturi. Su tokiu modeliu kaip CX-5 – puiki proga jį užsitarnauti.
Bandyto „Mazda CX-5“ techniniai duomenys
Modifikacijos pavadinimas | 2,0 SKYACTIV-G Comfort |
Variklio tipas | Benzininis |
Darbinis tūris | 1998 cm3 |
Galia | 121 kW (165 AG) prie 6000 aps./min. |
Sukimo momentas | 210 Nm prie 4000 aps./min. |
Pavarų dėžė | Mechaninė, 6 pavarų |
Transmisija | Priekiniai varomi ratai |
0-100 km/val. | 9,2 sek. |
Maks. greitis | 200 km/val. |
Vid. degalų sąnaudos | 6 l/100 km |
Vid. CO2 emisija | 139 g/km |
Bagažo skyriaus talpa | 463 l |
Ilgis/plotis/aukštis | 4540/1840/1670 mm |
Standartinė įranga | 17" lengvo lydinio ratlankiai, tamsėjantis vidinis veidrodėlis, šildomi ir elektra užlenkiami šoniniai veidrodėliai, elektra valdomi langai, rūko žibintai, lietau jutiklis, automatiškai įsijungiantys žibintai, „Karakuri“ sėdynių valdymo sistema, šildomos priekinės sėdynės, autopilotas, garso sistemos valdymas ant vairo, „Bluetooth“ laisvų rankų įranga |
Kaina | 85 750 Lt |