Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Mazda“ eina prieš srovę: ateitį sieja su vidaus degimo varikliais?

Naujasis „Mazda3“ yra išties išvaizdus automobilis. Jis turi beveik itališko žavesio, kažkokios sunkiai apibūdinamos dizaino kokybės, kuri leis šiems automobiliams išsiskirti iš minios. Tačiau dar labiau stebina naujieji „Skyactiv-X“ benzininiai varikliai, kurie pasižymės dyzeliams būdingu efektyvumu.
Naujoji „Mazda3“
Naujoji „Mazda3“ / „Scanpix“/AP nuotr.

Keisčiausia tai, kad „Mazda“ savo ateitį sieja būtent su vidaus degimo varikliais – ar mes kažką praleidome? Juk elektrinė ateitis jau visai čia pat.

„Mazda“ nėra tokia didelė ir turtinga kaip didieji vokiečių gamintojai ar „Toyota“. Tiesą sakant, savo elektrinius modelius „Mazda“ kurs į pagalbą pasitelkusi partnerius. Iš istorijos archyvų lentynų sugrįš ir rotorinis variklis, kuris pasitarnaus kaip generatorius, leidžiantis sumažinti vairuotojų baimes dėl senkančių baterijų. Viskas skamba gražiai, tačiau šie planai yra tik „Mazda“ strategijos paraštėse. Japonų išsišokėliai į akis juokiasi tiems, kurie laidoja vidaus degimo variklius.

„Skyactiv-X“ benziną įžiebs kompresija – tam nebus reikalingos uždegimo žvakės. Taip benzinas degs švariau, mažiau energijos bus iššvaistoma. Panašiai veikia dyzeliniai varikliai – tai yra viena iš priežasčių, kodėl jų degalų sąnaudos yra žemesnės. „Skyactiv-X“, beje, uždegimo žvakes turės ir jas kartais naudos, tačiau kitaip nei kiti varikliai – jos tik kontroliuos degimo laiką kai kuriais momentais. Taigi, tai yra nebloga sistema, leidžianti smarkiai sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamąsias dujas.

Viskas dėl to „Skyactiv-X“ yra gerai ir sveikintina – juk niekas nesakė, kad vidaus degimo varikliai turėtų pasitraukti jau rytoj. Tačiau „Mazda“ atvirai sako, kad esminė jos strategija išlieka vidaus degimo varikliai – ir taip iki pat 2050 metų, o tikriausiai ir vėliau. Kodėl „Mazda“ vėl iriasi prieš srovę?

Būtent todėl, kad tai yra „Mazda“. Susidaro įspūdis, kad jei visi staiga imtų vystyti vidaus degimo variklius, „Mazda“ pereitų prie elektromobilių, nes taip – tiesiog įdomiau. Viename interviu Jay'ys Chenas, atsakingas už „Mazda“ variklių kūrimą, sakė, kad „Mazda“ yra „inžinierių kompanija, o ne pupų skaičiuotojai“. Kitaip tariant, „Mazda“ nesivaiko pelną nešančių madų. Ir taip buvo visada. Kai visi jau buvo atsisakę rotorinių variklių, „Mazda“ ėmė kurti iš karto legendiniais laikytus sportinius RX automobilius. Kai visi perėjo prie mažų variklių su turbokompresoriais, „Mazda“ liko prie didesnių atmosferinių. Ir dabar šis charakteris nesikeičia. „Mazda“ inžinieriai tiki, kad elektromobilių revoliucija yra mada – visi tai daro, nes tai yra populiaru, o ne todėl, kad tai yra gerai.

Bet, žinoma, šis „Mazda“ užsispyrimas yra toks unikalus automobilių pramonėje, kad jis netgi atrodo kvailas. Iš karto kyla du klausimai.

Ar „Mazda“ nekenkia savo finansinėms perspektyvoms?

Mados tam ir yra kuriamos, kad prekės ženklai uždirbtų daugiau pinigų. Jei elektromobiliai taps kasdieniškomis transporto priemonėmis ir gatvės staiga taps tylios, „Mazda“ automobilių niekas net pirkti nenorės. Tačiau yra ne visai taip.

Visoms naujoms technologijoms reikia investicijų – jų reikėjo „Skyactiv-X“, bet dar didesnių reikėtų elektromobiliams. „Mazda“ renkasi įdomų kelią – gamins tokius automobilius, kurie tiktų globaliai rinkai. Tai yra vienu metu susitelks ties viena kryptimi. Juk Indijoje hibridiniams automobiliams jokių nuolaidų nėra, Vidurio ir Rytų Europoje elektromobiliai yra per brangūs, infrastruktūra – neišvystyta, o vargingesni regionai (kaip Afrika) artimiausiu metu į elektromobilius net žiūrėti negalės. „Mazda“ mąsto globaliai ir tokia strategija yra saugesnė bei pigesnė nei pastangų paskirstymas per kelias sritis – elektromobilius, hibridus, vandenilio degalų elementus ir taip toliau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?