„Mazda“ nėra vienintelė kompanija, vis dar tobulinanti vidaus degimo variklius. Dyzelinius variklius ir toliau vysto „Volkswagen“, „Daimler“ ir kai kurie kiti didieji gamintojai. Tačiau „Mazda“ nėra labai didelė bendrovė, ir toks jos žingsnis iš tikrųjų stebina.
Dyzelinių automobilių pardavimai nuolat krinta. Tai nulėmė daugybė veiksnių – nuo žmonių noro vairuoti švaresnius automobilius ir palyginti žemų degalų kainų, iki įvairių draudimų ir populiarėjančių elektromobilių. Kita vertus, dyzeliniai automobiliai vis dar išsaugojo keletą savo privalumų. Jie yra taupesni už benzininius automobilius, net jei degalai kainuoja tiek pat. Taip pat jie yra nepalyginamai pigesni už elektrinius automobilius. Tačiau „Mazda“ dyzelinius variklius tobulina ne tam, kad pataikautų dabartiniams šių variklių mėgėjams.
„Mes liekame prie dyzelinių variklių. 2020 metais pristatysime kitokius dyzelinius variklius. Parodysime, kokie švarūs ir efektyvūs jie gali būti“, – autocar.co.uk žurnalistams teigė „Mazda“ atstovas Christianas Schultze'as. Paklaustas, ar naujieji varikliai bus paremti „Skyactiv-X“ technologijomis, Schultze'as nusišypsojo ir pasakė, kad tai bus staigmena.
„Skyactiv-X“ technologija iš tikrųjų yra skirta benzininiams automobiliams. Joje benziną uždega ne įprastos degimo žvakės, o slėgis. Tai leidžia deginti labai liesą mišinį (daug oro ir mažai benzino), o pats degimo procesas yra tolygesnis ir švaresnis. „Skyactiv-X“ varikliai vis tiek naudoja žvakes – jos reikalingos degimo laikui kontroliuoti. Tačiau tai yra revoliucinis sprendimas, kuris leidžia benzininiams automobiliams sunaudoti žymiai mažiau degalų. Dyzeliniai varikliai jau nenaudoja žvakių, todėl tos pačios technologijos „Mazda“ niekaip nepritaikys.
Tačiau kodėl „Mazda“ yra tokia įsitikinusi dyzelinių variklių ateitimi? Net jei jie ir naudojami dabar, elektromobiliai juos tikrai pranoks savo populiarumu, o investicijos būtent į tą rinkos segmentą ateityje, atrodo, neš didesnį pelną.
„Mazda“ yra įsitikinusi, kad dyzelinių variklių atsisakymas būtų kvailystė. „Mazda“ naudoja „kelių sprendimų strategiją“, kuri leidžia vienu metu kurti skirtingais degalais ar elektra varomus automobilius. „Jei sulauksime laikų, kai pasirodys švarūs ir nebrangūs ekologiški degalai, kodėl neturėtume jų naudoti? Tikimės, kad vyriausybės atsipeikės ir pamatys, kad elektrifikacija yra vienas iš kelių, bet jų yra ir daugiau“, minėjo Schultze'as.
Jis, žinoma, kalba apie biodegalus. Biodyzelinas teoriškai galėtų būti toks pat pigus kaip ir įprastas dyzelinis kuras. Jis taip pat gali būti neutralus CO2 požiūriu. Taigi, pigūs dyzeliniai automobiliai gali būti patogus ir visiškai švarus būdas keliauti tolimus atstumus. Miestuose, kur vietinė, koncentruota tarša yra didesnis galvos skausmas, galėtume važinėti elektromobiliais, o į tolimas keliones leistis dyzeliniais automobiliais, kurie būtų greitai papildomi degalais, žymiai pigesni, lengvesni ir vis tiek pakankamai švarūs.
Tai, kad „Mazda“ neišprotėjo, rodo ir naujausias markės automobilis. Kitą savaitę Tokijuje bus pristatytas pirmasis „Mazda“ elektromobilis. Tai bus kompaktiškas miesto krosoveris, galintis įveikti daugiau nei 200 km.