Su 2,3 litro benzininiu, turbokompresorių turinčiu varikliu MPS modelis iki 100 km/h įsibėgėdavo per 6,1 sekundes. Nors ir valdymo savybėmis kai kuriems savo varžovams jis neprilygo, su 260 AG ir 380 Nm „Mazda 3 MPS“ buvo vienas iš greičiausių tokios klasės automobilių.
Australų portalas „Drive“ teigia, kad sportiškas hečbekas gali atgimti su tam tikromis naujovėmis. Esminė jų – visų varančiųjų ratų važiuoklė. „Galutinio nutarimo dar nepriėmėme, tačiau svarstome apie tai“, – teigia „Mazda“ padalinio Australijoje atstovas Martinas Bendersas.
Sprendimas montuoti abi varančiąsias ašis būtų išties logiškas – artėjant prie 300 AG ribos galią į asfaltą per priekinius ratus perduodi darosi neefektyvu. Reikia nepamiršti ir fakto, kad „Mazda 3“ yra surinktas ant CX-5 visureigio platformos, todėl visų varančiųjų ratų važiuoklės taikymo kaštai nebūtų kosminiai.
Pažvelgus į „Mazda“ istoriją, galima prisiminti, kad prieš pora dešimtmečių metų japonai gamino labai karštas 323 modelio GTX bei GTR versijas. Jos taip pat turėjo benzininius variklius su turbokompresoriais, o galia buvo siunčiama į visus varančiuosius ratus.
Mažai tikėtina, kad naujausias „Mazda 3 MPS“ būtų oficialiai siejamas su šiomis šaknimis, tačiau panašu, kad japonų taikiklyje yra ne „Golf GTi“, „Renaultsport Megane RS“, „Ford Focus ST“ ar „KIA Pro_cee‘d“, o tokie modeliai, kaip „Mercedes-Benz CLA 45 AMG“ ar „Volkswagen Golf R“.