„McLaren 720S“ markės hierarchijoje patenka į Super Series kategoriją (virš Sports Series ir po Ultimate Series). Tai yra tikras superautomobilis, pasižymintis įspūdingomis dinaminėmis savybėmis. Vos 2,9 s iki 100 km/h, o maksimalus greitis – 341 km/h. Jau tai skamba įspūdingai, bet geriausiai 720S pasirodo ne tiesiosiose, o posūkiuose, kur kompiuterinės važiuoklės ir aerodinamikos įrenginių valdymo sistemos gali atlikti savo magiškus triukus. Galima neabejoti, kad „Spider“ versija yra ne ką lėtesnė, juo labiau, kad ją sukurti buvo ne taip jau sunku.
„McLaren 720S“, kaip ir kiti šios markės superautomobiliai, turi anglies pluošto platformą, kuri automobiliui suteikia visą jo konstrukcijos standumą. Ši platforma pati savaime neturi stogo, todėl pašalinus viršutinę kėbulo plokštę 720S tvirtumo ir standumo prasme nieko nepraranda. Jei nereikėtų pridėti elektrinio stogo nukėlimo mechanizmo, tai 720S Spider svertų tiek pat, kiek ir paprastas 720S kupė. Tačiau dabar kabrioletas sveria vos 45 kg daugiau ir yra vos vos lėtesnis – vairuotojai net nepastebėtų skirtumo.
Nežinau, ar jums patinka skaityti apie superautomobilius. Aš apie juos skaitau nuolat, žiūriu apžvalgas, ieškau žinomiausių žurnalistų nuomonės. Panašu, kad nemažai jų 720S kritikavo dėl vienos priežasties – kad ir koks greitas buvo šis automobilis, jam trūko emocijos. Jis savo darbą atlieka taip gerai ir nuspėjamai, kad vairuotojas nesijaučia kažką nuveikęs pralėkęs vingiuotu kalnų keliu. Na, bent jau taip manė keli apžvalgas rašę žurnalistai – aš 720S nesu vairavęs ir savo nuomonės šiuo klausimu neturiu (ir, priešingai nei teigia kai kurie komentarai, straipsnių neverčiu). Tačiau žinau tiek, kad stogo pašalinimas automobilio charakteriui beveik visada suteikia papildomų taškų, todėl Spider versija turėtų pasiūlyti tai, ko trūko kupė. Bet, aišku, viena kabrioletų problema yra sunkiai išvengiama – matomumas.
„McLaren 720 S“ forma buvo ištobulinta vėjo tuneliuose. Pašalinus stogą toje vietoje susidaro oro sūkuriai, kurie ne tik sudaro papildomą oro pasipriešinimą, bet dar ir erzina vairuotoją. Kadangi 720S kabina yra gana trumpa, aerodinamikos problemas galima išspręsti už jos suformavus ilgesnius aptakus. Jie sumažina oro pasipriešinimą, o juose galima sumontuoti ir apsivertimo atveju saugančius konstrukcinius elementus. Tačiau šios kėbulo detalės vairuotojui sukelia problemą – jos sukuria didelę akląją zoną, kuri trukdo parkuojant automobilį ar įvažiuojant į kai kurias sudėtingesnes sankryžas. Paprastai tariant, pažvelgus per petį beveik nieko nesimato, nes viską užstoja tas statramstis su aptaku. Bet „McLaren“ rado išeitį – aptaką suformavo iš stiklo.
Pats aptakas nėra konstrukcinis elementas, nors kai kurie žurnalistai jį taip klaidingai ir pavadino. Keleivio ir vairuotojo galvas po apsivertimo saugo tik pakankamai nedideli statramsčiai už sėdynių – jie negali būti gaminami iš stiklo, nes jie turi būti labai tvirti, į juos montuojamas ir galinis stiklas. Tuo tarpu pats aptakas yra pagamintas iš tonuoto stiklo – iš toliau net nematyti, kad jis yra permatomas.
Keisčiausia tai, kad apie tokį genialų sprendimą pagalvojo „McLaren“ – markė, kuriai praktiškumas neturėtų būti aukščiausias prioritetas. Pamenu, kai pasirodė Mazda MX-5 RF (kuris atrodo daug geriau už įprastą kabrioletą), ne vienas žurnalistas kritikavo matomumą. Tačiau „McLaren 720S Spider“ papuošė tokia kaina, kad papildomos medžiagos ir darbas nėra tokie reikšmingi. „McLaren“ greitai pagarsės savo stikliniais automobiliais – riboto tiražo „Senna“ durelėse gana žemai turi papildomus langus. Na, o 720S Spider stikliniai aptakai yra tiesiog puiki idėja ir smulkmena, kurią pastebės ne tik žurnalistai ir automobilių entuziastai, bet ir vairuotojai.