„McLaren“ balandį kalbėjo apie tai, kad net ir ateityje, kai elektromobiliai taps mūsų visų pagrindine transporto priemone, senamadiški automobiliai su vidaus degimo varikliais niekur nedings. Jie važinės mažiausiai kelis dešimtmečius, kol tyliai pasitrauks į muziejus ir uždaras privačias kolekcijas.
Jei norime kalbėti ir galvoti apie tikrai ekologišką ateitį, būtina pasirūpinti, kad ir tie vidaus degimo varikliai būtų švaresni. Kaip tai padaryti? Kurti biodegalus.
Elektromobiliai toli gražu nėra šventieji, kai kalbame apie ekologišką transportą. Baterijų kūrimas, sunkiųjų metalų gavyba, viso šio gėrio logistika aplink pasaulį, elektros gamyba, senų elektromobilių perdirbimas. Automobilis, kurį vairuojate, jau yra pagamintas, tai negi nebūtų taupiau ir geriau aplinkai, jei jį naudotumėte ir toliau? Tų jau pagamintų automobilių nepaversi elektromobiliais, tai kodėl nepakeitus degalų?
Iš biomasės pagamintas sintetinis benzinas galėtų būti CO2-neutralus. Tai reiškia, kad visas degimo metu išskiriamas CO2 būtų tas pats, kurį augalai sugėrė augdami. „McLaren“ dar šį pavasarį tikėjo tokia ateitimi – išskirtiniai senesni automobiliai, superautomobiliai ir lenktyniniai automobiliai galėtų naudoti tuos biodegalus ir važinėti riaumodami, bet beveik neteršdami gamtos. Visi laimi.
Tačiau dabar „McLaren“ paskelbė kiek kitokius planus – biodegalų juose nebeliko. „McLaren“ ateinančius 10 metų dar kurs ir tobulins vidaus degimo variklius, bet jie jau bus montuojami į hibridines mašinas. 2030 metais investicijos į vidaus degimo variklius visiškai išdžius, o 2035 metais „McLaren“ taps tik elektromobilius gaminančia kompanija.
Kodėl atsisakoma biodegalų idėjos? Nes ji tiesiog nėra labai populiari. Visos investicijos keliauja į elektromobilius. Ir „McLaren“ nenori tapti gamintoju, kuris savo ateitį grindžia niekam neįdomia technologija.